ggregorii pisze:Chciałbym to zrobić ale obecnie jestem w Holandii i nie bardzo wiem co i gdzie ale w domu mam jakiś miernik i jeśli opiszesz to lopatologicznie
dobra opiszę to łopatologicznie za jakąś chwilę
ggregorii pisze:PS jesli łapie lewe powietrze to czemu na zimnym trzyma cos ok 2000 tyś obr a jak sie zagrzeje to zaczyna falować ???
i co ciekawe jak go zgasze i odpale to trzyma normalne obroty dopiero jak dodam ze 3 razy gazu to zaczyna sie wariacja ???
ja jestem bardziej teoretyk niż praktyk, choć jakieś doświadczenie mam. Lewe powietrze ma charakter bardzo zmienny, niekontrolowany - nie ma chyba reguły jaki będzie dokładnie przebieg falowania. Tak sobie teoretycznie myślę, że dlatego na ciepłym, bo dopiero wtedy nagrzana lambda widzi nadmiar tlenu (z lewego, niepomierzonego powietrza) i każe zwiększać wtrysk paliwa. Lambda zaczyna "prawidłową" pracę po nagrzaniu się.
a po tej wariacji wszystko sie uspokaja po jakiejś chwili? Czy jak już zaczną falować, to już tak zostaje?
Ktoś chyba już tu wspomniał o lince od gazu. Sprawdź czy jest dobrze napięta. Może być za bardzo lub coś jej przeszkadza.
A sprawdź jeszcze ten osławiony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Czy na Vag pokazuje cały czas (bez i podczas dodawania gazu) prawidłową temperaturę? Najszybciej to można odpiąć wtyczke od tego czujnika, zapalić silnik i zobaczyć czy wtedy też faluje.
oto jak pomierzyc przepustnicę.
Po pierwsze trzeba ją raczej wyciagnąć - nie wiem jak u ciebie ale u mnie trudno do złącza przepustnicy się dostać - za ciasno.
Po drugie robi sie pomiary rezystancji i napięć. Rezystancję mierzy się na stykach (zaciskach)
złącza przepustnicy, a napięcia na
wtyczce do przepustnicy.
Tu są numery pinów w
złaczu przepustnicy:
Tu są numery pinów we
wtyczce do przepustnicy:
Zacznijmy od napięć. Jak już masz odłączoną wtyczke od przepustnicy, to przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon.
Miernikiem mierzysz napięcie pomiędzy dwoma pinami. Poniżej są tabele między jakimi pinami masz mierzyć.
-
napięcie dla potencjometru przepustnicy:
-
napięcie dla stycznika biegu jałowego:
-
napięcie dla czujnika nastawnika biegu jałowego:
Teraz rezystancja. Mierzysz po prostu rezystancję pomiędzy dwoma pinami na złączu przepustnicy. Poniżej tabele z pinami.
-
rezystancja dla potencjometru przepustnicy:
-
rezystancja dla stycznika biegu jałowego:
-
rezystancja dla nastawnika biegu jałowego:
-
rezystancja dla czujnika nastawnika biegu jałowego:
I tyle. Spisz pomiary i zobacz, czy zgadzają się z tymi z tabeli. Jak coś nie tak, to napisz.