1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8948
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Post autor: marcin7x5 » śr cze 18, 2025 14:05

Padająca pompa to na ogół daje znak gaśnięciem silnika jak jest mało paliwa w zbiorniku.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1067
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: 1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Post autor: mat06 » pt cze 20, 2025 15:05

marcin7x5 pisze:
śr cze 18, 2025 14:05
Padająca pompa to na ogół daje znak gaśnięciem silnika jak jest mało paliwa w zbiorniku.
No właśnie niby tak (dokładnie tak się działo z poprzednią przed wymianą). Ta obecna VDO ma 1.5 roku, więc też dziwne jakby tak szybko padła...
Jak na razie wymieniłem sam filtr paliwa, z pompą się wstrzymuję.
Ogólnie od kilku dni samochód jeździ i nie zgasł ani razu. Nie ma też błędu o braku komunikacji. Może pomogło to czyszczenie przewodów, a może to przypadek - trzeba poczekać jeszcze dłużej.

To co jeszcze zostało, to korekty długoterminowe stojące na 0.0%. Podmieniłem nawet sondę lambdę, ale te pod obciążeniem ciągle stoją na 0.0%. Zastanawiam się, czy może jednak szukam problemu tam gdzie go nie ma i korekty mogą stać na 0.0%... W podglądzie na żywo widać, że sonda normalnie pracuje.

Zostało jeszcze to lekkie dławienie po porannym rozruchu, ale to było jeszcze przed tymi problemami z gaśnięciem. Wymienię świece na nowe i zobaczę, mam jeszcze regulator ciśnienia paliwa na podmianę.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8948
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Post autor: marcin7x5 » pn cze 23, 2025 12:01

Skoro stoją na 0 to dobry znak. Znaczy że wszystko działa sprawnie. Jakby odjeżdżały mocno od 0 to znak że pomimo korekt sterownika silnika nie udaje się znaleźć otymalnych korekt.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1067
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: 1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Post autor: mat06 » wt cze 24, 2025 09:49

marcin7x5 pisze:
pn cze 23, 2025 12:01
Skoro stoją na 0 to dobry znak. Znaczy że wszystko działa sprawnie. Jakby odjeżdżały mocno od 0 to znak że pomimo korekt sterownika silnika nie udaje się znaleźć otymalnych korekt.
Jednak nie jest tak kolorowo z tymi korektami. Czasem stoją na zerach, ale zdarza się, że na jałowym korekty wchodzą na -18%, sprawdziłem też podczas jazdy i korekta pod obciążeniem pokazała się coś około -7%.
Przyglądałem się też EGR. W grupie 074 w polu 3 aktualna wartość czasem schodzi na tą minimalną z pola 1 (0.82V), a czasem pokazuje ~0.86V, więc jakby nie domykał się w pełni?
Otwarcie EVAP w czasie jazdy też skacze, na postoju pokazuje zazwyczaj 19%, w czasie jazdy czasem 0%, czasem około 20%.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8948
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Post autor: marcin7x5 » wt cze 24, 2025 13:28

Czyli ma za bogato skoro korekty są na -18. Może któryś z wtrysków leje. Filtr powietrza raczej nie jest przytkany bo wtedy cały czas by miał wzbogacona mieszankę. Poza tym wzrosłoby obciążenie silnika.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1067
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: 1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Post autor: mat06 » śr cze 25, 2025 13:53

Filtr powietrza był niedawno wymieniany. Wtryski, hmm, jak najlepiej byłoby je sprawdzić? Zastanawiam się jeszcze nad tym regulatorem ciśnienia paliwa. Czytałem, że on też może właśnie powodować zbyt bogatą mieszankę. Z tego co patrzyłem, to do jego wymiany trzeba zdemontować całą listwę wtryskową? Inaczej jedno ucho silnika blokuje wyjęcie tego regulatora.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8948
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.6 16v AZD zgasł podczas jazdy, błędy 16555, 16684, 16685, 16686, 16688, 01314

Post autor: marcin7x5 » czw cze 26, 2025 13:17

Regulator ciśnienia jakby był wadliwy to po zdjęciu wężyka wyciekało by paliwo z niego. To tylko zwykła membrana. Wtryski aby sprawdzić to trzeba zdemontować całą listwę wtryskową ,2 śrubki do odkręcenia, potem wyciągasz i podstawiasz np małe kieliszki pod każdy wtrysk a druga osoba kręci rozrus nikiem. Patrzysz czy równo rozpylaja mgiełkę i czy aby x któregoś nie leci ciurkiem.....potem patrzysz czy nie podciekają po ustaniu kręcenia. Mierzysz objętości wtryśniętego paliwa do każdego z pojemników. Musi być w kiarę ta sama objętość. We wtryskiwaczach są malutkie sitka filtrujące. Mogą być przytkane jeśli objętości będą się różnić.
Po wszystkim warto wymienić uszczelniacze. Przed montażem posmaruj je silnikowym olejem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości