Strona 2 z 3

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: pt lis 21, 2014 23:27
autor: GTomekASZ
Dolny wąż robi się ciepły dopiero po osiągnięciu 90 czy tam 87. Raczej termostat do wymiany. Mam u siebie podobny problem co prawda osiąga 90 ale z trudem i przy włączonym nawiewie już nie utrzymuje jutro zakładam nowego wahlera i zobaczymy czy pomoże.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: pt lis 21, 2014 23:34
autor: milpa
No tak ale za puszczenie cieczy przez dolny wąż jest odpowiedzialny termostat. Jeżeli temperatura nie chce wejść na 90 stopni to znaczy, że albo czujnik padnięty, albo termostat puszcza duży obieg za wcześnie. Ale właśnie u mnie czujnik jest sprawny, silnik ma problem wejść na te 90 stopni a dolny wąż jak i chłodnica są zimne co by wskazywało, że termostat nie puścił dużego obiegu.
Tak czy siak jutro chyba też zdecyduje się na wymianę i zobaczymy co będzie.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: sob lis 22, 2014 09:02
autor: swierkol
milpa, to masz prawidłowo. termostat ma się otworzyć dopiero przy 87st. i wtedy dopiero dolny wąż i chłodnica mają być ciepłe. a u mnie jest tak, że wskazówka jeszcze się nie podniesie (60 parę st) a wąż i chłodnica juz czuć, że są ciepłe. dlatego moj silnik nie chcę się grzać, bo mam cały czas otwarty obieg.

termostat jest nowy, więc na 99,9% uważam, że jest dobry.
przed wymianą jeszcze sprawdzę termometrem temp. cieczy w zbiorniczku i porównam z tym co wyskakuje mi na liczniku. jeżeli temp. nie będą zgodne, to wina może leżeć po stronie czujnika, a z moim silnikiem wszystko wtedy powinno być ok. grzeje się prawidłowo, tylko wskaznik przekłamuje.
a jeśli temp. będą takie same, to demontuje raz jeszcze całą obudowę wraz z termostatem, zagotuję sobie dla pewości termostat czy działa a potem jeśli wszystko będzie ok to złoże to w jedną całość i zamontuje ponownie. wyniki podam jutro ;)

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: sob lis 22, 2014 22:18
autor: GTomekASZ
Witam
właśnie wymieniłem termostat jak się okazało stary był dobry no ale już założyłem nowy 30zł nie majątek. Problem w tym że autko osiąga 90 i utrzymuje temperaturę, ale dolny wąż jest nadal zimny. Czy winny może być korek zbiorniczka? Problem dotyczy silnika ASZ. Dziwi mnie to że nie otwiera obiegu ale też wskazówka nie wychyla się za 90 jednak boję się, że mogę go zagotować na małym obiegu. Nowy termostat na 100 sprawny sprawdziłem przed wymianą. W zbiorniczku widać że płyn jest bliski wżenia (zaczyna się gotować) Zastanawiam się jeszcze czy może obieg nie jest zapowietrzony po wymianie. Dolny wąż powinien być taki ciepły jak górny? Bo jak złapie go zaraz przy termostacie to jest taki chłodny, a jak na dole przy chłodnicy to o wiele zimniejszy, nie wiem czy wyżej ogrzewa go ciecz czy ciepło silnika.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: ndz lis 23, 2014 00:31
autor: milpa
Najlepiej jakbyś miał vaga i zobaczył jaka temperatura panuje w układzie(pod warunkiem sprawnego czujnika). Po przekroczeniu jakiegoś progu powinien puścić termostat, następnie powinny pójść wentylatory. Niestety nie pamiętam jakie to są wartości ale to sobie możesz sprawdzić.

Nawet po przejechaniu kilkunastu kilometrów dolny wąż jest zimny?

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: ndz lis 23, 2014 00:44
autor: GTomekASZ
Dziś sobie chodził w garażu i zagrzał się do 90 przejechałem jeszcze ok 10 km sprawdziłem waż na dole no i zimny a wskaźnik cały czas trzyma 90. Nie mam Vaga postaram się jutro skoczyć do znajomego może uda się to sprawdzić. Jutro też mam zaplanowany wyjazd taki ok 40 km po dojechaniu na miejsce sprawdzę czy otworzył się obieg. Górny jest ciepły ale spokojnie da się go ściskać, nie ma tam żadnego większego ciśnienia zastanawiam się czy korek trzyma ciśnienie czy może gdzieś przepuszcza.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: pn lis 24, 2014 21:04
autor: swierkol
i znowu wróciłem 'na tarczy' :-(

dzisiaj kupiłem całą obudową wraz z termostatem, zapłaciłem 35€ i pupa blada dalej to samo... termostat otworzył mi się juz przy ok 50-60st. i puszczał ciepły płyn na chłodnice.. silnik zagrzałem do 90st, przejechałem się i po chwili temperatura spadała i spadała. z tym, że obudowa jest zrobiona na odpie*dol, ponieważ nawet jej nie zrobiłem na silikonie i z początku puscił mi trochę płynu a potem gdy sie już zagrzał minimalne kapanie ustąpiło. a więc układ jest w tym momencie nieszczelny, czyli zasysa powietrze (zapowietrza się) i nie ma odpowiedniego cisnienia. może to jeszcze być przyczyną. jutro po pracy jade od razu i robię to na spokojnie i do porządku. jeśli nic nie zdziałam, swapuję silnik na 1.6 lub 1.8T :P

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: pn lis 24, 2014 23:16
autor: GTomekASZ
Zastanów się nad 2,3;)

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: wt lis 25, 2014 15:00
autor: milpa
I to 1.8T byłoby najlepszym wyborem :D

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: wt lis 25, 2014 22:46
autor: swierkol
dzisiaj kupiłem nowy (używany) korek zbiorniczka wyrównawczego oraz silikon na wysokie temp. jutro od razu po pracy jade składac wszystko na nowo i uszczelniać. zaleje, zagotuje i zobaczymy co dalej....

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: śr lis 26, 2014 18:50
autor: swierkol
...i dalej jest to samo. dalej temp. spadam podczas jazdy. BRAK CIŚNIENIA W UKŁADZIE!! BRAK OGRZEWANIA!!

ktoś coś na ten temat?

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: śr lis 26, 2014 19:36
autor: McBoss
Skad wiesz, ze brak cisnienia w ukladzie?

Bledy na vagu jakies wyskakuja?


Sprawdziles na VAGu jakie temperatury po nagrzaniu wskazuja czujniki??

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: śr lis 26, 2014 20:03
autor: swierkol
aktualnie nie mam dostępu do VAGu :-(

po prostu na gorącym silniku otwieram korek jak z wody niegazowanej :(

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: ndz lis 30, 2014 18:03
autor: milpa
Siema, rozwiązaniem mojego problemu okazał się termostat.
Problemem było to, że temperatura na wskazówce dochodziła do 70-80 stopni i niechętnie szła dalej, a dolny wąż od chłodnicy wydawał się zimny. Czujnik sprawdzony i na pewno sprawny. Postanowiłem wymienić termostat. Po wymianie wskazówka wchodzi na 90 i tam zostaje.
Dodam, że faktycznie trzeba zwrócić uwagę, na prawidłowe zamocowanie termostatu. Za pierwszym razem termostat nie siadł dobrze, co skutkowało tym, że przepuszczał(temperatura podczas postoju jako tako szła, podczas jazdy spadała do zera). Oczywiście wszystko od nowa czyli spuszczenie płynu i dawaj. Za drugim razem siadł prawidłowo i wszystko pracuje jak należy. Trzeba też zwrócić uwagę, czy w plastikowym króćcu nie ma dziurki na wylot.
Zobaczymy jak teraz będzie wyglądało spalanie w golfie bo do tej pory wynosiło 10l w mieście. Powodzenia