Strona 2 z 3

Re: 1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: ndz kwie 06, 2014 22:37
autor: ryszard4352
bioly05011 pisze:pod kompa go jak tak jest pokaże że wypada mu zapłon na drugim garze potem zamień cewki lampą też można sprawdzić
Cewka to chyba jest jedna jak zamień ?

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: pn kwie 07, 2014 23:36
autor: bioly05011
a mnie się wydaje że cztery pod warunkiem że rzeczywiście kod silnika AZD sprawdź jaki przewód idzie do świecy przewód WN czy kostka cztero pinowa

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: ndz kwie 13, 2014 13:06
autor: RobsonVW
tak jak wspomniałem wcześniej auto naprawione a problemem był luz wałka w pokrywie który powstał przez nie wymienianie oleju przez poprzedniego właściciela.

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: ndz kwie 13, 2014 14:19
autor: bioly05011
ja wiem że naprawione :bigok: tylko kolega ryszard4352 nie doczytał a tak w ogóle 4 cewki posiadasz bo kolega ryszard4352 twierdzi że jedną

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: czw kwie 17, 2014 20:44
autor: RobsonVW
cztery.

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: czw lis 16, 2017 21:38
autor: Robson1222
Witam, kolego RobsonVw mam podobny problem jak Ty.
Mam silnik o oznaczeniu Aus,
Jak jest zimny pracuje na ssaniu jest wszytko ok. Po rozgrzaniu kuleje drugi cylinder. Wymieniłem juz cewke , chydroszklanki, swiece, sterownik silnika i dalej bez zmian.
Pomiar ciśnienia 15 na każdym cylindrze. Dzisiaj zdemontowałem opisywaną przez Ciebie pokrywe z wałkami i faktycznie mają one luz porzeczny - krzywki ok.
Nie rozumiem tylko jak to może wpływac na wypadanie zapłony drugiego cylindra. Jak to było u Ciebie dokładnie????

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: czw lis 16, 2017 21:59
autor: marcin7x5
Duży luz poprzeczny może prowadzić do np. niedomykania zaworu. Ta kompresja to mierzona na zimnym czy wówczas gdy kuleje cylinder...?

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: czw lis 16, 2017 22:04
autor: Robson1222
Mierzona była na lekko rozgrzanym i po zrobienu około 20 km gdy check zaczął migac i silnik malo nie wypadł z komory, z tłumika cały czas furga jak by do nie nazwał .
Zastanawiam się nad zdjęciem głowicy i rozkładam ręce. Mierzone były spaliny i wyło jak w nowym aucie tak więc oleju nie pobiera.

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: czw lis 16, 2017 22:22
autor: Robson1222
Wydaje mi się ,że luz na wałku spowoduje zbyt małe otwarcie zaworu a nie jego niedomknięcie.

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: pt lis 17, 2017 08:08
autor: marcin7x5
Częstą przyczyną wypadania zapłonu w tych silnikach jest niestety podpalenie zaworów wydechowych. To właśnie objawia się na gorącym silniku i przeważnie na 2 lub 3 cylindrze. Luz na wałkach rozrządu też tu może mieć wpływ bo tu akurat wałki rozrządu nie oddziaływają bezpośrednio na zawór tylko na rolkę dźwigienki. Tak samo niesprawne hydropopychacze mogą doprowadzić do braku zapłonu lub spadku mocy.

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: pt lis 17, 2017 08:32
autor: Robson1222
Wydaje mi się , że wypalony zawór pokaże pomiar cisnienia. Z drugiej strony luz na wałkach powinien skasować nowy popychacz - wymieniłem wszystkie 16.
Wymienię tą pokrywe z wałkami jak nie pomoże to zdejme głowice czego bardzo unikam.

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: wt lis 21, 2017 15:13
autor: Robson1222
Auto naprawione, wymiana obudowy z wałkami rozrządu załatwiła sprawę. Kupiłem pokrywę z wałkami od innego auta w lepszym stanie - bez luzów.

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: wt lis 21, 2017 22:03
autor: marcin7x5
Oby była tylko od 1,6...

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

: śr lis 22, 2017 16:34
autor: Robson1222
Dokładnie kupiłem od silnika 1.6 o symbolu bdb do silnika aus pasuje 100% walki mają jednakowe oznaczenia.