Wymiana cewki zapłonowej.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: dominiks1980 » wt cze 23, 2015 14:35

Jeżeli nie wymieniłeś jeszcze czujnika temperatury, tego który znajduje się mniej więcej pod przepustnicą, to zrób to w pierwszej kolejności. U mnie po wymianie tego czujnika problem z szarpaniem został rozwiązany. Szkoda że nie zacząłem właśnie od tego czujnika, zaoszczędził bym mnóstwo kasy.



Kill2005
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lis 08, 2013 23:39
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: Kill2005 » wt cze 23, 2015 21:09

Ale temperaturę mi zawsze taką samą pokazuje (90C) Vag nie powinien wskazać błędu jeśli byłby uwalony ?



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: dominiks1980 » śr cze 24, 2015 10:55

Ten czujnik nie jest powiązany z odczytem temperatury na desce rozdzielczej, chyba. W każdym razie, ja też nie miałem żadnych podstaw podejrzewać że może to być czujnik temp.( silnik rozgrzewał się do 90 stopni, w Vagu żadnych błędów) najwidoczniej ma on coś wspólnego z szarpanie, bo po wymianie wszystkie problemy się skończyły. Widocznie ten czujnik jest odpowiedzialny za dobór mieszanki paliwowej w zależności od temperatury silnika, czy coś w tym stylu. Koszt tego czujnika to 20 zł plus litr płynu chłodniczego do uzupełnienia. Sam czujnik jest zabezpieczony taką "spinką" więc wymianę można wykonać na parkingu pod blokiem w 10 min. Rób to na zimnym silniku żeby się nie poparzyć ;) Przed kupnem upewnij się o rodzaj wtyczki bo są dwa rodzaje, ja oczywiście najpierw kupiłem nie prawidłowy a potem wymieniałem na prawidłowy :) Koniec końców lepiej wydać najpierw 20 zł na czujnik, niż wtopić z kilkoma setkami na cewkę, no chyba że kupisz używaną ;)



Kill2005
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lis 08, 2013 23:39
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: Kill2005 » śr cze 24, 2015 17:25

Skoro to faktycznie takie grosze kosztuje to chyba spróbuje :smoke:



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: dominiks1980 » czw cze 25, 2015 09:28

Daj znać czy się udało :)



mlody_mrozek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 31, 2007 23:29
Lokalizacja: Gorlice / Rzeszów

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: mlody_mrozek » sob lut 20, 2016 15:26

Odswiezam temat. Pomogla ta wymiana czujnika temperatury?



milan240
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 08:34

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: milan240 » ndz sty 22, 2017 15:22

u mnie jest problem podobny : silnik 1,8 125km gaz sekwencja lovato na 5 biegu przy predkosci 110km/h przy dodaniu gazu szarpie "kangurki robi " i przy przyspieszaniu tak jak by nie pelna moca przyspieszal a na biegu jałowym podszarpuje dzieje sie to tylko na gazie ;/ wymienilem juz swiece kable sa wmiare swieze 7mies. czujnik temp wody tez wymieniony . wymiana swiec pomogla ale tylko na 200km i wrocilo to samo ;/ Co moze byc przyczyna?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: marcin7x5 » ndz sty 22, 2017 15:53

Czy na samej Pb też się to dzieje? Sprawdź cewki zapłonowe.



milan240
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 08:34

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: milan240 » ndz sty 22, 2017 17:19

Tylko na gazie sie to dzieje . Co lepsze staje sie to dopiero po jakiejs dluzszej jezdzie ...wczoraj po przejechaniu 100km zaczelo szarpac dzis przejechalem 20km i nic....
Co do cewki zaplonowej to w 1.8 jest jedna Z niej wychodza 4 kable do swiec.w jaki sposob ja sprawdzic?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: marcin7x5 » pn sty 23, 2017 19:21

Pomierzyć oporności trzeba pomiędzy gniazdem 1-4 oraz 2-3. Muszą wynosić ok 5kohm. Ale skoro masz to tylko na gazie to w tym szukałbym winy.



milan240
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 08:34

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: milan240 » wt sty 24, 2017 18:55

byłem u gazownika sprawdzal wtryskiwacze gazu i nie stwierdzil jakis problemow;/ Najgorsze ze te szarpanie jest nie zawsze najczesciej przy dłuzszych trasach ..



milan240
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 08:34

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: milan240 » czw sty 26, 2017 13:49

Brak pomyslow :/



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: marcin7x5 » czw sty 26, 2017 21:48

Może parownik nie wyrabiać przy dłuższych trasach. Nadal będę upierał się przy lpg.



milan240
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 08:34

Wymiana cewki zapłonowej.

Post autor: milan240 » ndz sty 29, 2017 11:59

Ja tez bym stawial ze te wina gazu . Tylko gazownik nic wypatrzyl ..mozliwe ze jest tak jak piszesz bo jezdzac krotkie trasy po 50km nic sie nie dzieje ciezko tez wyczuc kiedy zacznie szarpac



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości