Strona 2 z 3

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: czw sie 08, 2013 14:39
autor: alabama1
To niech mi to nie nawala lepiej. :-) ciekawe

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: sob sie 10, 2013 21:12
autor: Acid55555
Jakieś błędy wywala? U Kumpla w 2.0 przyczyną była sonda lambda. Sam miałem walniętą sondę (też w 2.0), ale u mnie nie było falowania, a za to ogromne spalanie - powyżej 15 litrów.

Odp: Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: wt sie 13, 2013 00:05
autor: spietrza
To samo mialem.Po 8 latach od zakupu w salonie 1.6 16v zostala wyczyszczona przepustnica . Krotki efekt na chwile , po okolo 4 miesiacach wymienilem na nowa.Od tego czasu falowania brak.

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: śr sie 28, 2013 20:51
autor: heepis
Witam wszystkich
Jestem tutaj pierwszy raz. Szukałem w internecie rozwiązania mojego problemu, ale nie znalazłem, a więc postanowiłem napisać tutaj, może Wy mi koledzy pomożecie.
A więc do rzeczy: mój problem polega na za niskich obrotach biegu jałowego, oscylują w granicach 650 rpm. Kolejnym problemem jest delikatne szarpanie podczas przyspieszania, do 2500 rpm. I jeszcze jeden problem to delikatne szarpnięcie wtedy gdy dodaję gazu, jak również jak ujmuję gaz.
Przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz, sprawdziłem szczelność wszystkich przewodów, zmieniłem świece na nowe NGK, przewody WN sprawdzone, filtr oleju i powietrza wymieniony, jak również olej. Dodam jeszcze, iż spalanie w mieście około 9l, poza miastem do 7l. Auto zbiera się dobrze, nie jest zamulone. VAG nie pokazuje żadnych błędów.
Jakieś sugestie? Pomysły?
Dziękuję i pozdrawiam
heepis

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: czw sie 29, 2013 12:13
autor: krzychu155
szarpnięcie przy dodaniu gazu w swoim golfie mam przy 2 biegu ale fakt że nawet nie zabierałem się za czyszczenie przy kapitalce po przepływomierz jest w sanie idealnym i przepustnica też mi się wydawała spoko, ale świece i kable to nawet nie wiem ile mogą mieć. Jeśli Ci poszarpuje na każdym biegu do 2500 to czytałem ze pada skrzynia, w takim wypadku póki jeszcze wszystko jest ok bierz auto do mechanika zrzuć skrzynie i wymień nity na śruby, powinno przestać szarpać. A przy dodawaniu i odejmowaniu gazu to trzeba się nauczyć z tym żyć chyba :P choć może wezmę się za odme i przepustnice i może coś pomoże ;)

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: czw sie 29, 2013 12:31
autor: marcin7x5
Niektorzy zaslepiają Egr i ciesza się, że nie szarpie.

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: czw sie 29, 2013 19:55
autor: krzychu155
tyle że AKL nie ma EGR ;) i tu jest problem ;) dzisiaj się wziąłem i ją wyczyściłem ale pasuje teraz dorwać kabel i zaadaptować choć myśle że przy jeździe sama się nauczy

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: pt sie 30, 2013 10:39
autor: szakulvip
krzychu155 pisze:myśle że przy jeździe sama się nauczy
hehe, aż taka pojętna to nie jest. tylko i wyłącznie komp

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: pt sie 30, 2013 12:23
autor: heepis
Pisałem w poprzednim poście o niskich obrotach ( około 650 rpm)i wydawało mi się iż są za niskie. Sprawdzałem w programie Vivid Workshop i jest tam napisane, iż silnik APF może mieć obroty biegu jałowego w granicach 640-900 rpm. Duże wahania, ale według producenta poprawne.
Może komuś przyda się ta informacja :).
Pozdrawiam

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: pt sie 30, 2013 12:29
autor: marcin7x5
krzychu155 pisze:tyle że AKL nie ma EGR
jesteś pewien, że nie ma...

Re: Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: pt sie 30, 2013 14:03
autor: heepis
marcin7x5 pisze:
krzychu155 pisze:tyle że AKL nie ma EGR
jesteś pewien, że nie ma...
W silnikach AKL jest zawór EGR (według Vivid Workshop).

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: pt sie 30, 2013 15:00
autor: krzychu155
kolego w którym miejscu miałby się znajdować? Chcecie mogę wrzucić zdjęcia i jeśli ktoś znajdzie to spoko ale z tego co wiem to AKL nie miał EGR, dopiero silniki montowane po 2000 miały ;)

Re: Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: pt sie 30, 2013 17:22
autor: heepis
krzychu155 pisze:kolego w którym miejscu miałby się znajdować? Chcecie mogę wrzucić zdjęcia i jeśli ktoś znajdzie to spoko ale z tego co wiem to AKL nie miał EGR, dopiero silniki montowane po 2000 miały ;)
Ja się nie sprzeczam i nie zapieram, napisałem tylko, co mówi program Vivid Workshop. A według niego, zawór EGR znajduje się w silniku AKL.
Według schematu blisko przepustnicy.

Falowanie obrotów 1.6 SR - ciąg dalszy

: pt sie 30, 2013 17:27
autor: krzychu155
Nie chodzi mi o kłótnie tylko o wyjaśnienie albo znalezienie tego zaworu :) Na allegro w sumie też znalazłem EGR i jest ładnie napisane że do silnika takiego, takiego i AKL, no ale jak robiłem kapitalke to bym musiał go jakoś zdejmować a takiej części która widnieje na zdjęciu u mnie w silniku nie ma ;) musiałby dochodzić w jakiś sposób do przepustnicy bądź tego węża od przepływomierza do przepustnicy ale tam nic takiego nie ma ;)

EDIT: Kolego możesz wstawić tu fotkę tego schematu?