Strona 2 z 5

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: ndz cze 23, 2013 00:06
autor: JonnyQuest
jakie dokładnie pierścienie włożyłeś ?
nr. katalogowy, albo chociaż markę + wymiary
ilu częściowe te pierścienie ?

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: ndz cze 23, 2013 08:49
autor: matchojs85
Powiem Ci szczerze że już sam nie wiem w końcu jakie to były pierścienie. Sęk w tym, że mój mechanik dobierał je spośród trzech różnych kompletów. I naprawdę nie mam pojęcia, który ostatecznie siedzi w aucie. Ciężko było dopasować ponieważ tłoki były leciutko naruszone ciężką nogą poprzedniego właściciela.. ;)

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: ndz cze 23, 2013 12:00
autor: JonnyQuest
gdybyś kiedyś odwiedził mechanika, spytaj się na jakie pierścienie wymienił.
bardzo mi zależy na konkretnej informacji :pub: , i jak najszybciej wymienić te pierścienie, póki katalizator nie zapchany ...

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: ndz cze 23, 2013 20:46
autor: leon79
JonnyQuest pisze:gdybyś kiedyś odwiedził mechanika, spytaj się na jakie pierścienie wymienił.
Na takie jakie siedzą w mk III 2.0. Mają dokładnie takie same wymiary ( tylko jak powiesz,że chcesz do golfa III, to będą jednoczęściowe) :bigok:

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: pn cze 24, 2013 13:17
autor: matchojs85
Leoś a jak się Ciebie wcześniej pytałem to mi tego zdania nie powiedziałeś chyba.. :chytry:

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: pn cze 24, 2013 23:33
autor: JonnyQuest
a powiem wam ciekawostkę, w katalogach kolben pierścienie dla bory 2.0 i golfa III 2.0/i 16v mają nie tylko takie same rozmiary lecz takie same numery "części" :okej:
to znaczy że niektórzy producenci zalecają pierścienie starszego typu, bo i pewnie wiedzą ze 3 częściowe nie wypaliły :hmm:

teraz tylko pytanie jakiej firmy 1 częściowe wybrać ?
kolby
mahle
goetze

co polecacie ?

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: wt cze 25, 2013 11:50
autor: marcin7x5
Z tych trzech to wybrałbym mahle bo tej firmy przeważnie montowane są tłoki chociaż te goetze też są polecane.

Re: Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: pn lis 25, 2013 09:47
autor: nowed
JonnyQuest pisze:a powiem wam ciekawostkę, w katalogach kolben pierścienie dla bory 2.0 i golfa III 2.0/i 16v mają nie tylko takie same rozmiary lecz takie same numery "części" :okej:
to znaczy że niektórzy producenci zalecają pierścienie starszego typu, bo i pewnie wiedzą ze 3 częściowe nie wypaliły :hmm:

teraz tylko pytanie jakiej firmy 1 częściowe wybrać ?
kolby
mahle
goetze

co polecacie ?
Podaj w ktorych katalogach kolego bo po 1 z tego co ustaliłem - pierscienie z ABF 2.0 16V NIE PASUJĄ na tłoki AQY -

AQY wymiar podstawowy tłok 82,465 średnica cylindra 82,51.Pierwszy szlif 82,965 i 83,01.
Analogicznie ABF 82,485;82,51 i 82,735;82,76.ABF ma jeszczy trzeci szlif.



Po 2 ANI GOETZE ANI KOLBENSCHMIDT nie produkują OBECNIE pierścieni jednoczęsciowych - sa to pierscienie najwyżej 2 cześciowe.

U mnie w AQY oryginalnie zamontowane były rownież 2 czesciowe MAHLE - a silnik i tak pluł olejem po zaworach. Wszystko wskazuje na to, że to raczej rodzaj materialu ( byc moze pierscienie zostaly wykonane ze zbyt miekkiego materialu ) powoduje ich szybkie zuzycie.

Tyle w temacie. Pominąłem oczywiscie polskie firmy produkujace pierscienie - bo osobiscie nie mam przekonania chociaz nie twierdze ze sa złe bo zwyczajnie nie mialem z nimi kontaktu.

Cały burdel w temacie pierścieni bierze sie z błednego nazewnictwa.

1 Pierscien jednoczesciowy to pierscien bez sprezynki.
2 Pierścien dwucześciowy to pierścien + spreżynka! ( a ludzie piszą ze to jednoczesciowy!)
3 Pierścien trzyczęsciowy to dwie blaszki + spreżynka

Stad całe zamieszanie. Dlatego Ci ktorzy zmieniali pierscienie zmieniali najwyzej z 3 czesciowych na 2 czesciowe a nie na jendoczesciowe ktore pewnie szybko zajechalyby cylindry.

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: wt lis 26, 2013 17:43
autor: matchojs85
Coś w tym jest. Bo mój mechanik też nie za bardzo łapał jak mu wmawiałem, że chce jednoczęściowe.. ;)

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: wt lis 26, 2013 21:23
autor: leon79
matchojs85, no i jak tam spalanie....oleju u ciebie po remoncie? :-)

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: ndz gru 01, 2013 21:32
autor: matchojs85
Zmniejszyło się naprawdę znacząco... Przejechałem co prawda dopiero 5 tysiecy kilometrów i ciągle mi się tam wszystko jeszcze układa ale już jestem mega zadowolony. Wcześniej przy tych 5.000 km musiałbym wlać już ponad 6 litrów oleju... teraz dolałem "tylko" dwa razy po pół... :bajer:
Czyli jest sześć razy lepiej... sześć razy mniejsze branie oleju... :chytry:

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: ndz gru 01, 2013 23:23
autor: nowed
matchojs85, To i tak sporo ale liczę, że spalanie oleju jeszcze sie u Ciebie zmniejszy gdy nowe pierścienie "ułoża się". Panewki zmieniałeś?

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: pn kwie 28, 2014 19:50
autor: adrian553
Witam, u mnie też jest problem z poborem oleju oraz chekiem " abgass werkhstadt" , po podłączeniu komputera jest komunikat że mieszanka za bogata, oraz błąd sondy lambda. Wymienilem 2 sondy lambda, po kilku dniach od wykasowania błędu on wraca ale... po kliku dniach znika sam. Co to może byc za przyczyna że błąd znika po kilku dniach ? Dodam że podczas jazdy na ciepłym silniku on znika.

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

: śr cze 25, 2014 18:20
autor: matchojs85
Ten CHCECK to najbardziej irytująca rzecz w moim autku.. raz jest raz nie ma...
za to oleju już niemal nie bierze :satan: