JonnyQuest pisze:a powiem wam ciekawostkę, w katalogach kolben pierścienie dla bory 2.0 i golfa III 2.0/i 16v mają nie tylko takie same rozmiary lecz takie same numery "części"
to znaczy że niektórzy producenci zalecają pierścienie starszego typu, bo i pewnie wiedzą ze 3 częściowe nie wypaliły
teraz tylko pytanie jakiej firmy 1 częściowe wybrać ?
kolby
mahle
goetze
co polecacie ?
Podaj w ktorych katalogach kolego bo po 1 z tego co ustaliłem - pierscienie z ABF 2.0 16V NIE PASUJĄ na tłoki AQY -
AQY wymiar podstawowy tłok
82,465 średnica cylindra 82,51.Pierwszy szlif 82,965 i 83,01.
Analogicznie ABF
82,485;82,51 i 82,735;82,76.ABF ma jeszczy trzeci szlif.
Po 2 ANI GOETZE ANI KOLBENSCHMIDT nie produkują OBECNIE pierścieni jednoczęsciowych - sa to pierscienie najwyżej 2 cześciowe.
U mnie w AQY oryginalnie zamontowane były rownież 2 czesciowe MAHLE - a silnik i tak pluł olejem po zaworach. Wszystko wskazuje na to, że to raczej rodzaj materialu ( byc moze pierscienie zostaly wykonane ze zbyt miekkiego materialu ) powoduje ich szybkie zuzycie.
Tyle w temacie. Pominąłem oczywiscie polskie firmy produkujace pierscienie - bo osobiscie nie mam przekonania chociaz nie twierdze ze sa złe bo zwyczajnie nie mialem z nimi kontaktu.
Cały burdel w temacie pierścieni bierze sie z błednego nazewnictwa.
1 Pierscien jednoczesciowy to pierscien bez sprezynki.
2 Pierścien dwucześciowy to pierścien + spreżynka! ( a ludzie piszą ze to jednoczesciowy!)
3 Pierścien trzyczęsciowy to dwie blaszki + spreżynka
Stad całe zamieszanie. Dlatego Ci ktorzy zmieniali pierscienie zmieniali najwyzej z 3 czesciowych na 2 czesciowe a nie na jendoczesciowe ktore pewnie szybko zajechalyby cylindry.