Re: VW Golf IV 1.6sr akl 99 Wtryskiwacze i inne problemy
: czw paź 22, 2020 10:50
Poprawka do tematu i mojej wypowiedzi. blednie odczytałem problem. Te maks dawki LPG to jest wprost efekt zapisanych danych w ECU silnika dla benzyny i czasów wtrysków benzyny.
Czyli silnik za ubogo na benzynie gdy przyśpiesza bo coś jest z układem paliwowym benzyny (za niskie ciśnienie) .
LPG tylko wg tych danych działa. W zwiazku z tym należałoby zwiększyć dawki LPG patrzac jak zachowa się lambda. Jednakże to nic nie da bo mnożnik benzynowy mialy charakter wielokrotnie losowy. Raz lepiej raz gorzej więc stale zmienia się wykres mnożnika LPG. Ponieważ na benzynie zasilanie w paliwo jest niestabilne.
W zbiorniku jest uszczelka która w innym aucie po prostu mi się posypała jej kawaleczki wpadły do benzyny. To jedno drugie to brudny zbiornik co zauważylem u siebie (Pył na dnie) . Wtryski benzyny mogą być przyblokowane albo jak kolega napisał nie domykać (co przy zwiększonych obrotach da efekt nieprawidłowego rozpylania).
Do wetyfikacji układ elektryczny. Pompa może krecić się gorzej bo może masa czy plus niesprawny to jest na przekaźniku (obejśc przekaźnikjeżeli przegrzał sie styk przekaźnika to dawał bedzie opór nizsze nateżenie dla pompy) podmienic przekaźnik spróbuję. Ale tez pompę muszę nową. Moze ktoś orientuje czy jakas na podmiankę mocniejsza?
Ktoś w ogóle ma jakieś pomysły na wymianę pompy paliwa i wtrysków na coś lepszego? Pytam o inne modele bo z wyszukiwania tematu jak kolega już mówił to nagminny problem w 1.6 SR AKL (i pochodnych). Wielokrotnie ludzie piszą, że auto muli i wymienili juz wszystko.
To jak kolega zrobił wymieniajac na inne używane wtryski to nie rozwiazało jego problemu bo pewnie i te są wadliwe bo używane.
Spróbuję zmienić przekaźnik od pompy paliwa na mocniejszy (obejscie oryginału). Poza tym weryfikacja przewodów czy sa drożne, nowy filtr paliwa, wezyki do listwy mam sparciałe już, wewnątrz też sie rozsypać mogły, ponad to wymiana wtrysków na nowe nie używki, wymiana pompy (lecz najpierw wymiana uszczelek pompy). Weryfikacji wymaga zawór napowietrzania i odpowietrzania zbiornik paliwa (pochłaniacz węglowy mi nie działa) moze opary ze zbiornika nie są wcale uwalniane.
Podobnie z mułem zrobiło mi się w drugim aucie tym w ktorym rozsypała się uszczelka pompy. Ewidentnie problemem jest układ paliwowy.
Ktoś ma jakieś pomysły czym da się wypłukac wtryski ale mocząc je? Jakiś produkt rozpusci brud? Ale nie do uźytku w układzie paliwowym tylko do moczenia wtrysków? Oczywiscie mogą być mechanicznie zużyte.
Czyli silnik za ubogo na benzynie gdy przyśpiesza bo coś jest z układem paliwowym benzyny (za niskie ciśnienie) .
LPG tylko wg tych danych działa. W zwiazku z tym należałoby zwiększyć dawki LPG patrzac jak zachowa się lambda. Jednakże to nic nie da bo mnożnik benzynowy mialy charakter wielokrotnie losowy. Raz lepiej raz gorzej więc stale zmienia się wykres mnożnika LPG. Ponieważ na benzynie zasilanie w paliwo jest niestabilne.
W zbiorniku jest uszczelka która w innym aucie po prostu mi się posypała jej kawaleczki wpadły do benzyny. To jedno drugie to brudny zbiornik co zauważylem u siebie (Pył na dnie) . Wtryski benzyny mogą być przyblokowane albo jak kolega napisał nie domykać (co przy zwiększonych obrotach da efekt nieprawidłowego rozpylania).
Do wetyfikacji układ elektryczny. Pompa może krecić się gorzej bo może masa czy plus niesprawny to jest na przekaźniku (obejśc przekaźnikjeżeli przegrzał sie styk przekaźnika to dawał bedzie opór nizsze nateżenie dla pompy) podmienic przekaźnik spróbuję. Ale tez pompę muszę nową. Moze ktoś orientuje czy jakas na podmiankę mocniejsza?
Ktoś w ogóle ma jakieś pomysły na wymianę pompy paliwa i wtrysków na coś lepszego? Pytam o inne modele bo z wyszukiwania tematu jak kolega już mówił to nagminny problem w 1.6 SR AKL (i pochodnych). Wielokrotnie ludzie piszą, że auto muli i wymienili juz wszystko.
To jak kolega zrobił wymieniajac na inne używane wtryski to nie rozwiazało jego problemu bo pewnie i te są wadliwe bo używane.
Spróbuję zmienić przekaźnik od pompy paliwa na mocniejszy (obejscie oryginału). Poza tym weryfikacja przewodów czy sa drożne, nowy filtr paliwa, wezyki do listwy mam sparciałe już, wewnątrz też sie rozsypać mogły, ponad to wymiana wtrysków na nowe nie używki, wymiana pompy (lecz najpierw wymiana uszczelek pompy). Weryfikacji wymaga zawór napowietrzania i odpowietrzania zbiornik paliwa (pochłaniacz węglowy mi nie działa) moze opary ze zbiornika nie są wcale uwalniane.
Podobnie z mułem zrobiło mi się w drugim aucie tym w ktorym rozsypała się uszczelka pompy. Ewidentnie problemem jest układ paliwowy.
Ktoś ma jakieś pomysły czym da się wypłukac wtryski ale mocząc je? Jakiś produkt rozpusci brud? Ale nie do uźytku w układzie paliwowym tylko do moczenia wtrysków? Oczywiscie mogą być mechanicznie zużyte.