Strona 2 z 2

Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: pt paź 14, 2011 15:38
autor: Golfik4v16
?

Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: ndz paź 16, 2011 10:14
autor: stonefree
Golfik4v16 pisze:miska ma jeszcze jakas osłone czy odrazu jest miska olejowa i np jak sie walnie w dziurę to odrazu bd sie lac olej ?
Misa olejowa w 1,4 nie ma żadnej osłony. Osłona jest z plastiku, krótka, przykręcona do przedniego pasa. Zanim rozwalisz misę zawiesisz się na tym pasie i zaorasz zderzakiem, więc nie wiem, czy jest się czym przejmować. Odnośnie oleju Helix 10W40 to niezły półsyntetyk. Osobiście wlewam Castrola Magnatec 5W40 syntetyczny, i raczej 5W40 bym radzil stosować.

Re: Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: ndz paź 16, 2011 14:37
autor: Golfik4v16
Aha ok dzieki za info

Re: Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: wt paź 18, 2011 19:51
autor: Golfik4v16
Co do odmy jakies 30 minut temu odebrałem auto i za czyszczenie odmy która była w okropnym stanie zapłaciłem 50 zl wiec spoko :) a co do tego oleju który mi
,wyparował" to przez odme która była zapchana i tylko lał sie z niej olej po misce powoli bo powoli ale takim sposobem zeszło dość sporo oleju mechanik powiedział ze dobrze ze przyjechałem teraz bo zaczynaja sie przymrozki i mógłbym mieć nie miłą niespodziankę bo odma była w stanie masakrycznym a co do miski jest cała i nie ma żadnej dziury itp główną przyczyną własnie tego duzego spadku oleju była ta bardzo zapchana odma tak mechanik powiedział . pytanko czy jest możliwe ze czułem jak by wyższe osiągi tzn szybciej sie auto zbierało i można powiedzieć mniej go muliło ???

Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: wt paź 18, 2011 20:30
autor: stonefree
Golfik4v16 pisze:przyczyną własnie tego duzego spadku oleju była ta bardzo zapchana odma
Zgodzę się, jezeli byłaby tak zapchana, że olej wywalałoby przez bagnet.Czy myslicie, że niewielkie nadcisnienie w dole silnika przepychałoby olej z gładzi cylindrów przez pierścienie do komory spalania?
Golfik4v16 pisze:czy jest możliwe ze czułem jak by wyższe osiągi
Nie sądzę :)
Golfik4v16 pisze:przyczyną własnie tego duzego spadku
Były raczej zużyte uszczelki między odmą a misą.

Re: Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: śr paź 19, 2011 17:56
autor: Golfik4v16
Mechanik powiedzial ze olej wywaliło przez odme bo zarzygane olejem było od samej góry aż do samego dołu miski .Powiem tyle po wyczyszczeniu odmy i wymianie filtra paliwa czuć że auto szybciej sie zbiera i mniej go muli różnica jest naprawdę odczuwalna :)

Re: Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: pt paź 21, 2011 23:21
autor: Waqa
stonefree pisze:
Golfik4v16 pisze:przyczyną własnie tego duzego spadku oleju była ta bardzo zapchana odma
Zgodzę się, jezeli byłaby tak zapchana, że olej wywalałoby przez bagnet.Czy myslicie, że niewielkie nadcisnienie w dole silnika przepychałoby olej z gładzi cylindrów przez pierścienie do komory spalania?
myślę ze łatwiejsza droga ujścia nadciśnienia jest jednak przez bagnet :bajer: chyba ze juz wgole nie ma pierscieni

Re: Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: sob paź 22, 2011 20:04
autor: immuno
Golfik4v16 pisze:Mechanik powiedzial ze olej wywaliło przez odme bo zarzygane olejem było od samej góry aż do samego dołu miski .Powiem tyle po wyczyszczeniu odmy i wymianie filtra paliwa czuć że auto szybciej sie zbiera i mniej go muli różnica jest naprawdę odczuwalna :)
Ja potwierdzam tą obserwację, u mnie po oczyszczeniu i uszczelnieniu odmy oraz po wymianie filtra paliwa samochód był jakby "lżejszy" i spalanie spadło.

Co do zużycia oleju to mi poszedł litr 5W30 na 3500km, ale robię bardzo dużo krótkich tras (10km) na chłodnym silniku. Mechanik mi radził zmienić olej na 10w40, bo tańszy i przy przebiegu 223000km jest już co uszczelniać :)

Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: sob paź 22, 2011 21:57
autor: stonefree
immuno pisze:po wymianie filtra
To całe wytłumaczenie ;)

Golf IV 1.4 Kilka pytań / Problem

: sob lis 12, 2011 14:29
autor: B0D3K
Cześć,

mam to samo, pierwsze co to sprawdź czy nie masz urwanego gwintu w śrubie od miski olejowej, ja miałem i zawsze pod autem po 8h miałem plamę o średnicy 4cm. Pomogło przegwintowanie na większą śrubę i dodanie miedzianej podkładki, nie pamiętam jaki to teraz rozmiar.

Druga sprawa to odma, tam też mi sporo oleju wyciekało, zmiana pierścieni gumowych + uszczelnienie czerwonym silikonem tego mniejszego pierścienia dało efekt. Po wyeliminowaniu wycieków wyszło mi zużycie oleju około 0,5l/1000km.

Zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy trzonków, ale w takim przypadku to chyba jeszcze za wcześnie.
Wiem wiem gdzie jest miska ale miska ma jeszcze jakas osłone czy odrazu jest miska olejowa i np jak sie walnie w dziurę to odrazu bd sie lac olej ?
Nie ma żadnej osłony, od razu jest miska, przypatrz się dokładnie bo może już była spawana. Ja tak przynajmniej miałem że kupiłem już auto z naprawianą miską i oberwanymi osłonami pod silnikiem (chyba jakiś wysoki krawężnik).