1.6 AKL Zamula po przygazowaniu - Problem rozwiązany :)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: 1.6 AKL Zamula po przygazowaniu PROBLEM ROZWIAZANY :)
Witam też jestem po wymianie tych "gumek" (14 zł za szt. ale nie w serwisie) i różnicy nie widze. Czy jak wymienialiście te gumki miały one" luz" w miejscu gdzie miały być zamontowane?? tzn w kolektorze??
Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI
- czarekcw
- kierownik kibla
- Posty: 2111
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
- Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE
1.6 AKL Zamula po przygazowaniu - Problem rozwiązany :)
A jakie mają numery seryjne te uszczelki: 06A 133 398 F czy 06A 133 227 B ?
Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6 AKL Zamula po przygazowaniu - Problem rozwiązany :)
Zwrócę uwagę, że sposób sprawdzania przebić na kablach WN za pomocą mgiełki to nietrafiony pomysł bo iskra nie musi przeskoczyć gdyż opór może być zbyt duzy, lepiej zrobić to za pomoca kabelka i mgiełki, z jednej strony kabelka podpiętego do masy auta i przytykanie drugiego końca tego kabelka po kolei do przewodów WN.
Źródłem lewego powietrza moze być też wyjście z filtra oparów paliwa, dołączenie do dolotu jest za przepustnicą (więc może ciągnąć powietrza tyle ile ciągnie silnik). Należy to uszczelnić (wymienić oring przy pudełku filtra węglowego oraz drugie dojście lub bez zabawy w wyciąganie zakleić z zewnątrz silikonem). Przyda się też sprawdzić dołączenie do zbiornika paliwa tejże rurki oparów czy ciągnie ze zbiornika czy z zewnątrz.
Są też drugie gumki w kolektorze nie tylko uszczelki kolektor / głowica, chodzi o cześć przy klapkach to miejsce silikonowałem. Twarde uszczelki od wtrysków też mogą przepuszczać.
Dziura moze też być przy sterowaniu klapkami w kolektorze, jeszcze sobie z tym nie poradziłem.
Kolejna sprawa szczelność klapek wewnątrz kolektora jeżeli jest połowiczna (po latach wątpię, że jest pełna) to na częściowo skróconym dolocie każde auto będzie chodzić gorzej (szczególnie od dołu obrotów).
Można też powiedzieć, że źródłem lewego powietrza jest sama przepustnica gdy nieco się zużyje i załapie luz, to ponieważ powietrze musi być odmierzone to przy zmianach położenia przepustnica chwilowo nie będzie przepuszczać spodziewanej ilości powietrza.
Źródłem lewego powietrza moze być też wyjście z filtra oparów paliwa, dołączenie do dolotu jest za przepustnicą (więc może ciągnąć powietrza tyle ile ciągnie silnik). Należy to uszczelnić (wymienić oring przy pudełku filtra węglowego oraz drugie dojście lub bez zabawy w wyciąganie zakleić z zewnątrz silikonem). Przyda się też sprawdzić dołączenie do zbiornika paliwa tejże rurki oparów czy ciągnie ze zbiornika czy z zewnątrz.
Są też drugie gumki w kolektorze nie tylko uszczelki kolektor / głowica, chodzi o cześć przy klapkach to miejsce silikonowałem. Twarde uszczelki od wtrysków też mogą przepuszczać.
Dziura moze też być przy sterowaniu klapkami w kolektorze, jeszcze sobie z tym nie poradziłem.
Kolejna sprawa szczelność klapek wewnątrz kolektora jeżeli jest połowiczna (po latach wątpię, że jest pełna) to na częściowo skróconym dolocie każde auto będzie chodzić gorzej (szczególnie od dołu obrotów).
Można też powiedzieć, że źródłem lewego powietrza jest sama przepustnica gdy nieco się zużyje i załapie luz, to ponieważ powietrze musi być odmierzone to przy zmianach położenia przepustnica chwilowo nie będzie przepuszczać spodziewanej ilości powietrza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości