Strona 2 z 4

Problem z mocą w GTI

: czw wrz 01, 2011 20:58
autor: MBartek
O widzisz dzięki ;)

Ja jeździłem ze dwa lata temu a3 z tym silnikiem, więc już dokładnie nie pamiętam.
Ale spoko, jutro będę sprawdzał i na pewno się pochwale co zaobserwowałem ;)

Dzięki za rady

Problem z mocą w GTI

: czw wrz 01, 2011 21:17
autor: Bio
MBartek, Czekam na info ;)

Problem z mocą w GTI

: pt wrz 02, 2011 00:31
autor: Kajor
Ciśnienie ładowanie dla 180-konnej Cupry to 0.85 bara w peaku i 0.6 przy odcince, oczywiście przy turbinie K-03s, a nie K-03.
Sprawdzisz je VAG-COMem.

Problem z mocą w GTI

: pt wrz 02, 2011 08:13
autor: MBartek
No i sprawdziłem z samego rana. Po odłączeniu żaden błąd mi się nie pojawił, ale nic mocy nie przybyło. Jedyne co zaobserwowałem to nierówne obrony po odpaleniu.

Problem z mocą w GTI

: pt wrz 02, 2011 08:58
autor: MBartek
Rozmawiałem z poprzednim właścicielem, powiedział mi że jak sprowadził Golfa do Polski też zaczął narzekać na brak mocy, bo wcześniej miał 1.8T w Passacie z 2001r. i mówi że jest różnica. I ponoć mechanik mu powiedział że te silniki w Golfie 1.8T z 1999r. różnią się czymś że nie mają takiego odczuwalnego dupnięcia.

Nie wiem czy mu wierzyć, jest w stanie ktoś się na ten temat wypowiedzieć? Czy tak rzeczywiście jest?

Problem z mocą w GTI

: pt wrz 02, 2011 09:36
autor: Paweł Marek
MBartek, chyba jesteś zorientowany że 1.8 T miały moce od 150 do ponad 200 koni, to co tu porównywać jak nie masz takich danych. Ja jeździłem 180 konnym Leonem kolegi to owszem kopa miał i to porządnego, a jego pierwszą awarią był spadek mocy po ok 50 tysicach przebiegu - własnie z winy przpływomierz i jest to częsty przypadek. Mam wrażenie że trochę marudzisz. Wejdź sobie na allegro czy w jakiś katalog z łatwością znajdziesz listę pojazdów z idetycznym przepływomierzem - występował on nawet w niektórych dieslach więc znajdziesz na podmianę. Odłączenie przepływomierza niema opcji musi pogorszyc osiągi silnika. Ja jak by to było moje auto w ciągu paru godzin bym jakoś ten problem wyjasnił nie oczekuj że ktoś na odległość to za ciebie zrobi. Ostatecznie na razie nie jest pewne co z tymi osiągami po podałes tylko że nie dałes rady Astrze a totrochę niewystarczające dane. Wjedź na prosta jak osiągniesz ządaną prędkość maksymalną to może jest wszystko ok.

Problem z mocą w GTI

: pt wrz 02, 2011 11:20
autor: MBartek
Wiem że są różne moce tego silnika. Mój to na pewno 150konna. Nie mam za bardzo możliwości sprawdzenia na kompie wszystkiego bo osobiście takiego programu i kabli nie posiadam, a u mechanika samo podpięcie to 50zł. A w tym miesiącu zakup autka, rej, ubezpie... wiec kosztów miałem sporo.
Nie mówie nikomu żeby mi naprawił auto tylko spytałem co można zrobić, jeśli ktoś się tym już kiedyś zajmował to pewnie żaden problem napisać co zrobił.
Może rzeczywiście trochę przesadzam, bo dzisiaj próbowałem go do setki i wyszło mi około 8s. Ale ok, teraz na przyszłość będę wiedział czego szukać, a każda wiedza o nowym aucie jest przydatna ;)

Problem z mocą w GTI

: pt wrz 02, 2011 14:53
autor: Sandorr
Skoro nie doczułeś żadnej różnicy po odpieciu przepływki to chyba można stwierdzić że jest padnięta...tak wnioskuję powinna być chyba wyraźna różnica w mocy-chyba że się mylę
Jeszcze jedna sprawa odłanczałeś przepływkę przed odpaleniem czy już silnik był na chodzi?? Ja jak odłączyłem to mi w ogóle nie chciał odpalić.

Problem z mocą w GTI

: pt wrz 02, 2011 21:02
autor: MBartek
Ja odłączyłem na zgaszonym, ale ta jak pisałem, żadnej odczuwalnej różnicy nie widziałem.

Problem z mocą w GTI

: ndz wrz 04, 2011 12:01
autor: MBartek
A co myślicie o wymianie filtra powietrza na sportowy (bawełniany)? Czy to bez zmiany oprogramowania może coś podnieść moc?

Problem z mocą w GTI

: ndz wrz 04, 2011 20:51
autor: Kajor
Najpierw uporaj się z problemem, a później myśl o ewentualnych modyfikacjach!

Odepnij przepływomierz na pracującym silniku - jeśli praca się zmieni (falowanie, schodzenie z obrotów) to znaczy że przepływka działa (choć pewnie warto byłoby ją przeczyścić).

Co do pytania - lepiej wsadzić porządny filtr papierowy i przeznaczyć resztę kasy (~200pln) na benzynę. "Sportowe" filtry (wkładki) typu K&N dodają maksymalnie 1-2KM.

Problem z mocą w GTI

: ndz wrz 04, 2011 21:31
autor: Sandorr
Dla porównania dziś sprawdziłem to u siebie 1.8T AGU 150hp po odpięciu wtyki od przepływki obroty spadły na chwile i wróciły do normy ale na trasie auto w ogóle nie jechało (tez żadnego błędu nie wywaliło)
Po ponownym podpięciu na odpalonym silniku auto zgasło :otepienie: troche mina mi zrzedła ale odpaliłem i moc wróciła.Tak czy inaczej też czuję że powinien lepiej jechać wychodzi na to że przepływka jest ok
bedę szukał dalej może coś nie tak z DV ...

Problem z mocą w GTI

: ndz wrz 04, 2011 22:21
autor: Bio
Cholernie dziwne :?

Może kod silnika i to czy przepustnica jest na linke ma jakiś wpływ ? AGU ma linke, ja mam ARZ i jest już bez.

Problem z mocą w GTI

: ndz wrz 04, 2011 23:46
autor: Sandorr
Ale co jest takie dziwne?