Strona 2 z 3

Re: Wymiana pierścieni

: pt maja 20, 2011 11:34
autor: marcin7x5
mazt pisze:To były silniki 8v czy 16v? Słyszałem właśnie, że to silniki 16v mają problemy z poborem oleju....
Jak poczytasz rózne fora to sie okazuje, że wszystkie silniki z grupy vw mają takie problemy. Dla jednych zuzywanie oleju w ilości 0,5L na 10000 jest juz problemem a dla innych 0,5L na 1000 km. Wszystko zależy jak silnik był i jest eksploatowany.

Wymiana pierścieni

: sob maja 21, 2011 09:52
autor: J.B.S.
Akurat wszystkie to 16V .Dwa vw .dwa ople 1.6 16v i mazda 1.5 16v silnik z5.Jeden vw bardzo sie poprawił,jak i jeden opel.Reszta silników bez zmian.
Podstawa to przemierzyć cylinder i tłok jak odbiega od danych producenta to nie ma co ryzykować.Zauwazułem że im młodsze silniki tym mniejsze szanse że pomoże.Silniki typu aaz ,RP ,jesli nie mialy za duzych progów to zawsze pomagało.W nowszych niestety :ass:

Wymiana pierścieni

: sob maja 21, 2011 14:22
autor: mazt
jbs-78 pisze:Akurat wszystkie to 16V. Dwa vw
tzn?
jbs-78 pisze:Jeden vw bardzo sie poprawił
Który?

Wymiana pierścieni

: ndz maja 22, 2011 23:36
autor: J.B.S.
Wiesz co nie pamiętam oznaczeń ,wszystkie silniki były robione na przestrzeni dwóch lat.
Silniki vw jeden był 1.4 z polo drugi 1.6 golf IV.W 1.4 pomogło w 1.6 było bez zmian.

Re: Wymiana pierścieni

: sob mar 09, 2013 12:51
autor: Tukan121
grg474 pisze:krasnal997, mała rada - wymień pierścienie i owszem ale na inne przeznaczone też dla silnika VW ale nie składane tzw. 3 częściowe tylko jak w starszych wersjach - ja tak zrobiłem w 2 silnikach pod rząd i oba przestały konsumować olej (doradzili mi w zakładzie gdzie remontują silniki - zapytali tylko - auto idzie na sprzedaż czy zostaje - zostaje - no to szkoda wydawać kasę na te 3 częściowe - posłuchałem - zrobione od tamtej pory jak na razie 25tys. km na gazie i jest ok)
Po czym poznać patrząc na katalogi pierścieni że są to 2 lub 3 częściowe?

Pozdrawiam. :okej:

Wymiana pierścieni

: sob mar 09, 2013 18:35
autor: J.B.S.
Niema chyba opisu w katalogach ilo czesciowe.Ale moge sie mylić.

Wymiana pierścieni

: ndz mar 10, 2013 09:52
autor: Fafik258
jeryk10 pisze:Szkoda zachodu z wymiana pierscieni poprostu to nie pomoze w tym modelu silnika ten silnik to jak jednorazowka zluzyje sie to do wyrzucenia
Dopóki producent przewiduje zestawy tłoków nadwymiarowych doputy silnik nie jest jednorazowy. To samo jest z wałem dopóki są panewki nadwymiarowe to szlifujemy wał a nie wymieniamy całego silnika...
jeryk10 pisze:tak szlifowac cylinder mozna ale to sa duze koszta a cylindrow w tym modelu silnika sie nie wymienia wienc zostaje wymiana silnika zeby mic pewnosc
Owszem cylindrów się nie wymienia bo są żeliwne i się je szlifuje...

grg474, J.B.S.,
Dokładnie tak trzeba zrobić jak piszą Panowie wyżej. Pomierzyć cylindry, tłoki, i luz w rowkach na tłoku a o tym większość zapomina i nie mylić tej czynności z luzem na zamku (jak duży luz w rowku na starych/nowych pierścieniach to niestety ale trzeba też wymieniać tłoki, będzie zasysało olej do komory spalania). Jak wszystko będzie trzymało wymiar nominalny to wymiana samych pierścieni pomoże. Tak jak pomogła w moim przypadku.

Co do pierścieni oryginalne olejowe wyglądają tak i tych bym nie zakładał
Obrazek
A mam założone takie olejowe:
Obrazek

Wymiana pierścieni

: ndz mar 10, 2013 10:54
autor: BafixIV
Też mam problem z poborem oleju w swoim Golfie 1.6 AKL, zrobiłem uszczelke pod głowica, wyremontowałem głowice no i się zaczeło ubytki oleju słyszałem żeby zmienić olej na 15w-40 czy to coś pomoże???

Re: Wymiana pierścieni

: ndz mar 10, 2013 19:59
autor: Elasto
BafixIV pisze:Też mam problem z poborem oleju w swoim Golfie 1.6 AKL, zrobiłem uszczelke pod głowica, wyremontowałem głowice no i się zaczeło ubytki oleju słyszałem żeby zmienić olej na 15w-40 czy to coś pomoże???
Ja też mam AKL'ka , 1.6 8v . Ten sam problem, brał olej jak głupi.. Pojechałem do jednego "fachowca" , dałem mu 1000zł . Poowiedział że była pokrzywiona lub pęknięta głowica i ją planował, wszystkie uszczelki wymienił, olej (15w40 mam od zawsze) i nic.. średnio mi brało 1l/500km , co jest nie do przyjęcia, i pojechałem do niego. udowodniłem mu to że nie robił nic z głowicą, wymienił tylko uszczelki ( nie będę opowiadał jak udowodniłem bo to nieistotne ) i kupa to dało. Pojechałem do drugiego mechanika, to był znajomy. Wymienił wszystkie pierścienie, świece bo były zabrudzone olejem, panewki korbowe bo akurat się kończyły, wszystkie uszczelki, olej i teraz auto chodzi jak tralala.. Już przejechałem 10tys i nic sie nie dizeje, bierze olej tak jak powinna brać benzynka. Nie śmierdzi spalonym olejem i myśle że remont silnika jest udany. Wydałem na to łącznie 1400zł, a ten 1000zł co wydałem u pierwszego mechanika to on mi zwrócił. :) To tyle. Moim zdaniem warto zainwestować w wymiane pierścieni o ile chce się jeszcze autkiem pojeździć.

Wymiana pierścieni

: ndz mar 10, 2013 20:04
autor: Elasto
No i jeszcze cały rozrząd mi wymienił. :)

Wymiana pierścieni

: pn mar 11, 2013 11:32
autor: Rs2
Fafik258,


Kolego powiedz co to za produkcja pierścieni? Nasze polskie? Te które założyłeś, byłbym wdzięczny za odpowiedź


Nie wiem jak długo będzie jeszcze chodziła teroia po ludziach że aaa zaleje 15w40 gęsty olej i nie będzie go brał :hmm:

Wymiana pierścieni

: pn mar 11, 2013 12:34
autor: Fafik258
Rs2, Firma prima ma w swoim katalogu. Ale ja od nich nie brałem, mechanik dopasował po średnicy tłoka od innego autka.

Re: Wymiana pierścieni

: pn mar 11, 2013 17:05
autor: Vii
Po co Ty chcesz silnik wymieniać przez to, ze pali Ci olej albo pierścienie od razu wymieniać? Słabe masz ciśnienie oleju, ze mówisz o pierścieniach? Wiesz mi ten silnik też palił olej, wariował.. zainwestowałem 160 zł - wymieniłem uszczelniacze zaworów spalanie oleju jak ręką odjął, nie pali nic. Koleś wymienił uszczelki bez ściagania głowicy i ciesze się autem dalej. Pseudo fachowcy mówili "wymień Pan silnik lub zrób Pan remont generalny" wszyscy naciągają na koszta, sugeruj się swoją wiedzą, a nie naciągaczami i tymi którzy głupio mówią..

Wymiana pierścieni

: pn mar 11, 2013 17:11
autor: Elasto
Vii , ale nie każdy ma ten sam problem co Ty, każdy może mieć podobne objawy, a winne są różne rzeczy nieraz.. Tobie akurat pomogły uszczelniacze zaworów, a u mnie zaś pierścienie trzeba było wymieniać.