Strona 2 z 3

Re: Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: wt mar 08, 2011 02:12
autor: Jazz_Blue
grg474 pisze:
lukasz74mu pisze:to włóż lepiej 1.6 sobie
ty go chyba nie lubisz - jeśli już to 1,8, 1,8T lub 2,0 :bigok:
Odezwał sie kozak z 1.4 :panna:

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: wt mar 08, 2011 10:14
autor: grg474
Jazz_Blue pisze:Odezwał sie kozak z 1.4
miałem okazję jeździć każdym ze wskazanych + do tego wiadome że problemy z 1,4 są podobne jak z 1,6 więc pozostaje 1,8 lub 2,0 lub uturbione 1,8 (tdi to inna bajka)
Więc nie kozaczę, bo wiem że 1,4 to słabizna i w dodatku delikatna ale o 1,6 nie mogę powiedzieć żeby był ani ideałem w pracy czy awaryjności, ani mocarzem. Zamieniać jeden problem na drugi problem to zła rada.

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: wt mar 08, 2011 10:25
autor: xxxpablo
A któż to wie ile :helm: Niby 136tys. Przynajmniej tak było na liczniku jak go kupowałem w lipcu 2010r. ale po podpięciu do kompa wyszło, że ktoś grzebał w sterowniku i był przekręcony. Po oględzinach wału, wałków, tłoków itd. mógł mieć nawet i 500tys albo jakiś szwab jeździł bez oleju i go szlak trafił.

Re: Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: wt mar 08, 2011 10:31
autor: xxxpablo
VWBasic pisze:Wow niesamowite, nie było mnie przez weekend, a tu w skali 1 do 10 otrzymuję O...
No sorry "Koledzy" niestety macie do czynienia z "babą", a jak to na "babę" przystało wszystko się może zdarzyć
Napiszę tak,jak było niestety niekiedy tak bywa, że zaufasz 2 facetom i zamiast holować auto po prostu jadą jeden za drugim do mechanika, to koniec końców nic dziwnego że elektryk i jego partner zatarli mi silnik. Co miałam zrobić, no nic, oni na pewno tych kosztów nie poniosą. To jeśli macie odrobinę serca piszcie konkretnie i pomóżcie jakbyście chcieli poratować przyjaciela. Myślę, ze to nie będzie dużym wyzwaniem dla Was już tylu osobom pomogliście:).
Zatem co myślicie o tym co napisał Kolega "marcin7x5":
Dla wszystkich zainteresowanych ew zmianą / wymianą silnika 1,4 16V
AHW - 1.4 16V 75KM 01/00-05/02
APE - 1.4 16V 75KM 11/99-05/00
AXP - 1.4 16V 75KM 06/00-02/02
BCA - 1.4 16V 75KM 02/02-10/05
Zapomniał o AKQ, ale to nic nie zmienia, bo te dane w takiej formie nic nie mówią.

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: wt mar 08, 2011 11:05
autor: grg474
jedynym rozwiązaniem jeśli nadal chce mieć 1,4 myślę że jest przejrzeć ogłoszenia z anglikami 1,4 i jeśli ktoś z tych właścicieli rozsprzedaje je na części - jechać i stwierdzić jak pracuje silnik na aucie. Jak nie klepie a olej nie jest czarny tylko ma jeszcze dobrą barwę to można ryzykować zakup

Re: Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: wt mar 08, 2011 11:26
autor: marcin7x5
"jedynym rozwiązaniem jeśli nadal chce mieć 1,4 myślę że jest przejrzeć ogłoszenia z anglikami 1,4 "

dokładnie tak. Szukać auta na kołach z możliwością uruchomienia silnika i ew przejażdzki. Szukać nie tylko vw ale też seat i skoda. :P

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: wt mar 08, 2011 14:51
autor: VWBasic
Dziękuję Koledzy za pordę,dużo tego, wszystko biorę pod uwagę. Odezwę się, aby Was zawiadomić jak się zakończyły moje motoryzacyjne przygody z Golfem :-) :-(

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: śr mar 09, 2011 09:06
autor: wojman
Pomyśl może odwrotnie: podzwoń po handlarzach i zapytaj się, ile by dali za Twoje autko. Pamiętam, że jak miałem rok temu kolizję (do wymiany/ zrobienia: lewy przedni błotnik, zawieszenie lp, pas przedni, zderzak, chłodnica, maska, reflektor lp - i lakierowanie przodu - metalik), to bez oglądania autka dawali mi 6-7tys. (mój to też golf IV 1.4)
Więc przelicz: obecnie golfa iv 1.4 z r. 2000 można kupić za 10-12 tys. (zobacz na allegro). Jeśli kupisz silnik za 2-3 tys., wydasz za montaż + ew. dodatkowe części 1-2 tys.zł, to gra może nie być warta świeczki.
A tak sprzedajesz, kasa do ręki i kupujesz znowu golfa :cool: - tylko już nie 1.4 bo ten silnik to rzeczywiście porażka :grrr: przy tym samochodzie.

Re: Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: śr mar 09, 2011 09:41
autor: VWBasic
[quote="wojman"]
Zdecydowanie o tym myslałam, ale na myśleniu nic mi nie wyjdzie, póki co każdy mówi, że za dużo cenię :-( , no bo przecież on też musi zarobić :-) .
Ale nie poddaję się jakoś może trafi w dobre ręce i ktoś z pasją jeszcze długo nim pojeżdzi :-) .

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: sob mar 12, 2011 18:56
autor: xxxpablo
A ja dziś kupiłem silnik AHW do mojego AXP. Silnik po powypadkowym angliku. Skrzynia taka sama, osprzęt zostaje z mojego. Wszystkie dziury takie same tylko w misce oleju nie ma czujnika. No ale misę przełoży się bo podobno będzie pasować. Jak nie to nie. W tygodniu kumpel mechanik podmieni i zobaczymy jak będzie działać. Potem sprzedam go i będę rozglądał się za jakimś 1.9 TDI 130-150KM albo za golfem V.

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: śr kwie 13, 2011 13:45
autor: VWBasic
Długo mnie nie było:) :bylo: oj dużo się działo:). Mogę Wam już zakomunikować od tygodnia pomykam sobie naprawionym Golfikiem :bajer: .
Chyba mocno trzymaliście kciuki za naszą współpracę.
Pozdrawiam i życzę Wszystkim takich sukcesów.

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: śr kwie 13, 2011 14:36
autor: grg474
VWBasic pisze:Mogę Wam już zakomunikować od tygodnia pomykam sobie naprawionym Golfikiem
naprawionym w jaki sposób? opowiadaj :food:

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: śr kwie 13, 2011 20:06
autor: VWBasic
A wiedziałam :okej: mam dobrego mechanika:). Na początku były plany zakupu silnika AXP, jednak na miejscu okazało się, że jest to składak ruina, więc sprawa się skomplikowała. No ale koniec końców silniczek jest stary, głowica nieco młodsza i czyszczenie całej reszty :) Tak więc nie wiadomo jak zaprosicie, to może się kiedyś spotkamy na jakimś zlocie:) :pub: :food: :food:

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

: śr kwie 27, 2011 21:49
autor: xxxpablo
U mnie silnik zamieniony. Pali mniej, nie stuka już ale..... W AXP zawór EGR był przykręcony do głowicy a w AHW do kolektora wydechowego. W AXP był sterowany elektronicznie a w AHW ciśnieniowo czy jakoś tak. Dlatego mechanik podłączył zawór żeby komputer nie świrował ale i tak check świeci się. W moim AXP kolektor był (i jest bo go zostawiłem) z sondą lambda i katalizatorem a w AHW nie. Dlatego muszę wywiercić dziurę w kolektorze, dospawać podłączenie do zaworu EGR, przykręcić zawór i podłączyć do przepustnicy. No i jeszcze jeden problem: gdzie podłączyć cienki gumowy wężyk wychodzący z zaworu????? Z mechanikiem już nie gadam, bo odwalił fuszerę gnój jeden. w piątek przed świętami wymieniłem pompę wodną bo nie sprawdził czy jest ok tylko jak dostał silnik to go wsadził :/