Strona 2 z 3

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: śr wrz 15, 2010 15:15
autor: elmo00
Pompa uruchamia się jak otworzę drzwi kierowcy. Zawsze zanim odpalę auto czekam kilka sekund, aż zgasną wszystkie kontrolki no i aż pompa się uzbroi. Dodam jeszcze, ze po podpięciu pod komputer auto nie wykazuje żadnych błędów, dlatego nie wiem co jest przyczyną usterki. Aha, no i dzieje się tak i na benzynie i lpg (bo próbowałem odpalić go z rana bezpośrednio z gazu i to samo). W marcu miałem problemy z falowaniem obrotów po wymianie rozrządu, ale czyszczenie przepustnicy i adaptacja wyeliminowały ten problem i auto od marca śmigało, że aż miło. Także nie mam pojęcia czemu przestał tak nagle odpalać i szwankować.

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: śr wrz 15, 2010 19:37
autor: greg
elmo00 pisze:Aha, no i dzieje się tak i na benzynie i lpg (bo próbowałem odpalić go z rana bezpośrednio z gazu i to samo). W marcu miałem problemy z falowaniem obrotów po wymianie rozrządu, ale czyszczenie przepustnicy i adaptacja wyeliminowały ten problem i auto od marca śmigało, że aż miło.
może byś jeszcze raz przeczyścił - dużo ci bierze oleju?

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: pt wrz 17, 2010 11:04
autor: Jacek75
Obziorałbym EGR czy się zamyka i jest szczelny i ewentuel regulator ciśnienia paliwa: wężyk od podciśnienia i czy nie leje paliwem. Oraz EVAP jeżeli problem jest z odpaleniem na stacji po zatankowaniu auta do pełna.

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: wt wrz 21, 2010 09:49
autor: krzysiek2008
A więc czujnik wymieniony i kłopoty z odpaleniem za pierwszym razem znikneły.
Dodam że u mnie wag pokazywał błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego tak więc nie wiem czy u was po wymianie czujnika też problem ustąpi.
Kupiłem zamiennik koszt 27zł. (orginał 65zł.) przy wymianie musiałem przełożyć uszczelkę gumową ze starego czujnika na nowy gdyż w zamiennikach ich nie ma ,cała wymiana trwa chwile odpinamy kostkę wyciągamy zawleczkę z góry i wyciągamy szybko czujnik (jasno zielony kolor) ale ucieka przy tym płyn chłodzący.
Ja straciłem pół litra przy wymianie ale wiedząc że tak bendzie kupiłem borygo (tańszy koszt 9zł.za1l.) zamiast płynu chłodzącego.
SL550412.JPG
Myślę że niektórym pomoże ten post.
Pozdrawiam.

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: wt wrz 21, 2010 14:26
autor: Jacek75
Polecam wymianę spinki na nową, u mnie skończyło się wypadnięciem czujnika i stratą całego płynu w trakcie jazdy.

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: pn lis 01, 2021 22:30
autor: KubeekkBB
Cześć :grin:
Mam takie same objawy. Wymieniłem pompę paliwa na zamiennik, czujnik płynu chłodzącego, nawet ostatnio gdzieś przeczytałem, że przekaźnik 409 od pompy nawala, wymieniłem i dalej problem mam z odpaleniem.... po wymianie świec nic nie pomogło, komputer miałem to też podmieniłem i nic.... przy podłączeniu do programu diagnostycznego pokazuje że jest stały błąd przy zapłonie. Nie mam wydruku przy sobie.
Ktoś może pomóc? Silnik 1.6 FSI, rok 2002 beż żadnych instalacji gazowych. Pozdrawiam

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: wt lis 02, 2021 22:55
autor: marcin7x5
Te silniki to bolączki z nagarem na zaworach i utrata kompresji. Może być I tak w twoim przypadku.

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: wt lis 02, 2021 23:14
autor: KubeekkBB
Wiem o tym, że to nie najlepsza jednostka... rok temu motor zmieniałem, w styczniu br byłem na czyszczeniu silnika wodorem, bardziej się zbierał i jakby miał więcej mocy, myślałem, że to nagar ale syfu poszło dość trochę, ale problem pozostał z odpalaniem

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: śr lis 03, 2021 19:43
autor: marcin7x5
Być może problemem jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa.

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: śr lis 03, 2021 21:37
autor: KubeekkBB
marcin7x5 pisze:
śr lis 03, 2021 19:43
Być może problemem jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa.
Myślisz?
Mieszkam w dużym mieście, a nikt nie może tego zdiagnozować, nie mam nie wiadomo ile na nie trafione diagnozy, trzyma mnie tylko to, że 2 lata temu robiłem blacharkę i wygląda to auto w miarę, bo teraz to gdzieś ponad 1000 pln mnie kosztowały wymiany łącznie z listwą wtryskowa, bo chyba o tym nie pisałem

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: śr lis 03, 2021 21:49
autor: KubeekkBB
KubeekkBB pisze:
pn lis 01, 2021 22:30
Nie mam wydruku przy sobie.
mam ten wydruk

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: czw lis 04, 2021 17:34
autor: marcin7x5
Sam widzisz że z błędów to ciśnienie paliwa oraz braki zapłonu na 2 i 4 cylindrze. Błędy nox to standard i lepiej i taniej jest go wykastrować programowo bo nie zarobisz na jego naprawę...

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: ndz lis 07, 2021 00:22
autor: KubeekkBB
W sensie wykasować błędy?

Taka ciekawostka jeszcze odnośnie tego, gdy mam wyłączoną klimatyzację to odpala za drugim razem. A gdy zostaje włączona i gaszę silnik, a NP rano odpalam to pali od strzała. Co byś proponował na te cylindry i to ciśnienie paliwa? Wymiana pompy?

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

: ndz lis 07, 2021 17:15
autor: marcin7x5
Każda wymiana bez pomiarów i diagnozy to sztuka dla sztuki. Lepiej poszukaj w okolicy ogarnięty w silnikach fsi warsztat. Wypadanie zapłonu to może być i nagar na zaworach ssących jak i brak iskry. Tu by trzeba podejść z dobrym sprzętem kontrolnym a nie tylko z vag....do odczytywania błędów.