Błąd VAG 00557
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Błąd VAG 00557
Witam ostatnio auto mi szarpie i też dławi się, czasami słaba moc przy wciśnięciu gazu. Wywaliło mi błędy od czego zacząć by zdiagnozować usterkę.
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Błąd VAG 00557
Czyli może to być wiele czynników nie ma co stawiać odrazu na sondę. Pytanie na jakich blokach skontrolować pracę, pomiar sondy vagiem i jakie parametry powinny być napięcia. Druga sprawa to sprawdzenie regulatora paliwa oraz pompy jak tego dokonać? Czy wymiana regulatora to ciężka sprawa bym stawiał na regulator.
Re: Błąd VAG 00557
Musisz wpiąć manometr w obieg paluwa listwy wtryskowej i zmierzyć ile jest na pracującym silniku, jak szybko spada po zgaszeniu silnika i do ilu nabija pompa przed uruchomieniem silnika.
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Błąd VAG 00557
A mam wyciek z jednej uszczelki kolektora górna, być może to dlatego wywala błąd sondy... Ktoś coś słyszał o takim przypadku?
Re: Błąd VAG 00557
Każda nieszczelność w układzie ssącym pomiędzy przepustnicą a zaworami ssącymi wpływa na sklad mieszanki jaka powstanie w cylindrze. Dopóki ecu jest to w stanie skorygować na podstawie odczytu sondy to błedu nie wywali. Jedynie na vagu będzie widać jakue są korekty i czy tnie dawkę paliwa czu też ją wzbogaca. Wtedy można wnioskować o nadmiarze lub braku powietrza w cylindrze czyli czy jest nieszczelnosć w dolocie lub czy paliwa nie podaje tyle ile trzeba.
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Błąd VAG 00557
To co sprawdzić jako pierwsze? Może odczyt sondy na zimnym czy rozgrzanym silniku, bo jeżeli sonda dobra to można szukać dalej przyczyn.
Re: Błąd VAG 00557
Napisałem że odczyty ale z korekty powiedzą co i jak. W dodatku trzeba podejrzeć jak pracije sobda na gorącym silniku. Jak często skacze napięcie na sondzie i w jakim zakresie.....0 -1v ...
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Błąd VAG 00557
Odświeżam temat, bo błędy dziś takie same i ostatnio faluje mocno auto na biegu jałowym oraz skoki mocy przy dodawaniu gazu. Dziś wykonałem logi dynamiczne sondy i nie tylko niech spr. kto może czy dobrze to wygląda. Powiem że wykasowałem błąd 00557 oraz 00537 przed jazdą testową i po zrobieniu logów i zakończeniu jazdy one powróciły...
https://vaglogs.com/log/017-010-002-997 ... 84ecfbd894
https://krakenfiles.com/view/zUPQhXz8lS/file.html
https://vaglogs.com/log/017-010-002-997 ... 84ecfbd894
https://krakenfiles.com/view/zUPQhXz8lS/file.html
Re: Błąd VAG 00557
W tych silnikach to często uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą są przyczyna faliwania, braku mocy, błędu sondy bo sterownik ue jest w stanie skorygować bardziej czasu wtrysku jak jest bardzo ubogo.
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Błąd VAG 00557
Dziś czyszczona przepustnica, odma, przepływka. Adaptacja zrobiona po jeździe próbnej nie mam błędów, pewnie się pojawią po długim odcinku trasy bo zauważyłem że mam wyciek oleju z górnej części dolotu z jednej z uszczelek. Świece wymienione plus cewka i przewody.
Dynamiczne dzisiejsze wyniki z VAG sondy, czy działa prawidłowo?
Dynamiczne dzisiejsze wyniki z VAG sondy, czy działa prawidłowo?
Re: Błąd VAG 00557
Na moje to sonda pracuje dobrze. Masz nieszczelność dolotu bo korekty dochodzą do 25%....
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Błąd VAG 00557
Rura dolotu wczoraj dokładnie została sprawdzona oraz guma od odmy i wszystko ok. Więc jednak winna by była ta uszczelka górna od korektora ssącego co wycieka olej z niej... Skomplikowana jest ich wymiana?
Re: Błąd VAG 00557
Trzeba odkręcic cały kolektor ssący od głowicy i wymienic te uszczelki co tam siedzą w gniazdach...silnik 1,6 8v .....?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości