Jeżeli dostanę gdzieś na szrocie to kupie na podmianke, a czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób skrzyni biegów? Naczytałem się że no może ona ma jednak jakiś problem z nitami i dzieją się takie cyrki
Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Wrzucam fotki z grupy od egr'a i z grupy od przepustnicy (auto zgaszone, rozgrzane po trasie okolo 30km), czy to są poprawne wartości?
Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Ogólnie jest ok. Skrzyni to bez rozbierania nie sprawdzisz. Można jednak zlać z niej olej i zobaczyć Czy są w nim opiłki lub kawałki nitów.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Pojeździłem dziś na wszystkich biegach po prostej drodze (logi zrobione oczywiscie brak wypadania zaplonu), konkretnie juz wiem że dzieje sie to głownie na 2/3/4 biegu w zakresie 1800-2000 obr - na 2 potrafi tak szarpać że aż głowa lata (ale potrafi też spokojnie jechac bez niczego , podłączyłem kompa i pokazały się dwa błędy ,
wykasowałem i w droge, znów ta sama trasa ten sam zakres obrotów i zaczął poszarpywać, zatrzymałem sie w tym samym miejscu i pokazał się tylko błąd 17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached P1776 - 35-00, czy błąd lambdy za katem może (a raczej strumienicą), może mieć wpływa na takie działanie? (Co do 2 błędu - lambde wymieniałem na ngk tą za ponad 500 zł jakies półtora roku temu i prędzej czasem też sypnęło dosłownie tym samym błędem, może to jakas wilgoć czy cos?)
Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Usterki od sondy to może być zwyczajnie problem z okablowaniem pomiędzy ECU a sondą. Sprawdź stan połączenia wtyczek w puszce na podszybiu. Pomiędzy wartości oporów elektrycznych poszczególnych przewodów pomiędzy wtyczkami łączącymi wtyczki we wiązce ....max 1,5 ohm. Pomierz czy nie ma zwarcia pomiędzy piszczególnymi pinami we wtyczkach ...
Objawy i zakres obrotów typowe dla zerwanych nitów na mechanizmie różnicowym. Jaki masz kod skrzyni? Jak duu duw, duv to bardzo prawdopodobne że to właśnie jest to.
Objawy i zakres obrotów typowe dla zerwanych nitów na mechanizmie różnicowym. Jaki masz kod skrzyni? Jak duu duw, duv to bardzo prawdopodobne że to właśnie jest to.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Kiedyś jak zamówilem raport po vin to wskazali że jest to skrzynia o ozn ERT, osobiście nie sprawdzałem - tzn. szukałem ale nie wiem gdzie może być to oznaczenie, przy okazji wymiany oleju spróbuje się tam gdzieś wcisnąć i odczytać.marcin7x5 pisze: ↑wt kwie 25, 2023 17:03Usterki od sondy to może być zwyczajnie problem z okablowaniem pomiędzy ECU a sondą. Sprawdź stan połączenia wtyczek w puszce na podszybiu. Pomiędzy wartości oporów elektrycznych poszczególnych przewodów pomiędzy wtyczkami łączącymi wtyczki we wiązce ....max 1,5 ohm. Pomierz czy nie ma zwarcia pomiędzy piszczególnymi pinami we wtyczkach ...
Objawy i zakres obrotów typowe dla zerwanych nitów na mechanizmie różnicowym. Jaki masz kod skrzyni? Jak duu duw, duv to bardzo prawdopodobne że to właśnie jest to.
Oczywiście autem jeżdżę codziennie no i niestety zauważam że to szarpanie występuję tak jak pisałem - tylko w przedziale około 1800-2000 obrotów (głownie 2/3/4 bieg - im wyższy tym mniej czuć) ALE czasem nic nie czuć - nie wiem od czego to zależy...
Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci
Ert niby została poprawiona po 2002 lub 2003 roku. Sam mam taką skrzynię i też walczyłem z szarpaniem w tym przedziale obrotów silnika i u mnie praktycznie ustąpiły po wymianie cewki zapłonowej oraz kpl kabli zapłonowych. O dziwo nowe kable boscha i dedykowane ngk nic nie zmieniły ale zakup dedykowanych bremi już tak. Potem dowiedziałem się że bremi robiło je na pierwszy montaż.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości