[mk4] Golf4 1,4 APE Przywracanie ekologii po trefnym zakupie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Satar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:24
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: MK5 Variant
Silnik: BLS+

[mk4] Golf4 1,4 APE Przywracanie ekologii po trefnym zakupie

Post autor: Satar » sob cze 04, 2022 19:30

Witam.

Zakładam nowy topic, ponieważ google działają w drugą stronę niż bym chciał i znaleźć można informacje tylko jak kata wyciąć, ale po kolei...

W marcu zakupiłem auto dala syna - wybór a jakże padł na gulfa 4 ( a jakże skoro ja sie bujam 5tką Variantem) z demonicznym silnikiem 1,4 :bajer:

Niestety niedawno podczas przeglądu wyszło, że auto doznało japońskiego tuningu typu NIMAKATA i nie przeszło przeglądu. Szczegóły pomijam, więc konkretny telefon do człowieka który mi go sprzedał i mam nowiutki katalizator JMJ dla golfa 4 . Połapałem sobie w goglarce że ten motor ma 2 sondy lambda i elektroniczny EGR. Migomat i rekonstrukcja tego co tam pod spodem było ogarnąłem na poniedziałek, lecz z racji, że chcę autko powiedzmy zbliżyć do parametrów z Wolfsburga to mam kilka pytań na które odpowiedzi nie znalazłem.

1. Po przekręceniu kluczyka nie świeci check. Swieci ten EPC i inne i pytanie czy check i EPC są zamienne ze sobą czy są niezależne i check ma świecić po przekręceniu kluczyka i tak?
2. Po założeniu katalizatora i podłączeniu sond ekologia powróci czy trzeba to jakoś pod Vagiem czy VCDSem adoptować żeby się dogadali?
3. Czy tryb awaryjny silnika i zła mieszanka nie powinny zaświecić tylko kontrolki EPC która jak sie zorientowałem ma odpowiadać za parametry mieszanki?
4. Jeżeli - drogą dedukcji Check powinien jednak świecić to jak go wogóle zgaszono? Wydaje mi się, że w mk4 są tam chyba diody czy może jednak Żarówki?
5. Jak sprawdzić poprawność działania sond lambda?


Był MK2 1,6 RF,
Był A80 B3 1,8 SF
Był A80B4 ABK
Był MK4 1,9 ALH

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] Re: Golf4 1,4 APE Przywracanie ekologii po trefnym zakupie

Post autor: grg474 » sob cze 04, 2022 21:43

Wyjmij licznik, otwórz, zobacz czy nie zaślepiona kontrolka (lepiej niż wylutowana)
Podepnij VAG, skasuj błędy i zobacz co się pojawi
Poprawność działania sond lambda - VAG >bloki pomiarowe


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Golf4 1,4 APE Przywracanie ekologii po trefnym zakupie

Post autor: marcin7x5 » ndz cze 05, 2022 10:45

Nie każdy błąd powoduje zaświecenie kontrolki check. Bardzo możliwe że ktoś pokusił się i grzebał przy liczniku albo poszedł dalej i grzebał w sofcie.
Ekologia powinna wrócić już po zamontowaniu katalizatora.
Kontrolka epc z reguły zaświeca się kiedy w kolektorze ssącym panuje zła wartośc podciśnienie. Ogólnie jest to kontrolka od układu kontroli mocy silnika . Może nawet czujnik stopu sprawić jej zaświecenie....



Satar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:24
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: MK5 Variant
Silnik: BLS+

[mk4] Re: Golf4 1,4 APE Przywracanie ekologii po trefnym zakupie

Post autor: Satar » wt cze 07, 2022 09:18

Niestety po rozebraniu licznika zdaje się, że dioda jest na swoim miejscu i nie ma tam żadnej zaślepki/ nic naklejonego. Jak rozumiem grzebane w sofcie było. Czy mogę zamienić komputer aby mieć ori soft czy potrzebne są tam dodatkowe adaptacje w tym przypadku? Czy szukać kogoś kumatego niech w sofcie tego starego komputera grzebie?
marcin7x5 pisze:
ndz cze 05, 2022 10:45
Nie każdy błąd powoduje zaświecenie kontrolki check. Bardzo możliwe że ktoś pokusił się i grzebał przy liczniku albo poszedł dalej i grzebał w sofcie.
Ekologia powinna wrócić już po zamontowaniu katalizatora.
Kontrolka epc z reguły zaświeca się kiedy w kolektorze ssącym panuje zła wartośc podciśnienie. Ogólnie jest to kontrolka od układu kontroli mocy silnika . Może nawet czujnik stopu sprawić jej zaświecenie....
Nie każdy błąd powoduje zaświecenie checka, lecz po przekręceniu zapłonu powinien się zaświecić każdym razem do momentu rozruchu tak mi się zdaje.


Był MK2 1,6 RF,
Był A80 B3 1,8 SF
Był A80B4 ABK
Był MK4 1,9 ALH

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Golf4 1,4 APE Przywracanie ekologii po trefnym zakupie

Post autor: marcin7x5 » śr cze 08, 2022 15:13

To się zgadza. Soft można zawsze wgrać od nowa i nie trzeba sterownika wymieniać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości