Szarpanie na zimnym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38
Szarpanie na zimnym
Borykam się z tym problemem od jakiegoś czasu, na zimnym silniku odpalam golfa to jest 1.6 16v atn (bez lpg) i pali normalnie, po jakimś czasie, różnie ale zazwyczaj do minuty, zaczyna poszarpywać silnikiem powoli i coraz mocniej, jak chwile pochodzi na takim szarpaniu, to po zgaszeniu i odpaleniu ponownie, nadal tak chodzi, pomaga odłączenie wtyczki od cewki i podłączenie z powrotem, mam na wymianę cewkę NGK używka i tak samo się na niej dzieje. Gdy jest moment że zaczyna dopiero szarpać to gaszę go i odpalam ponownie i poprawia się od razu a jak się trochę rozgrzeje (w międzyczasie muszę go odpalić z 3razy) to później chodzi normalnie. Przewody maja 2miesiace, świece wymieniałem i bez różnicy. Celowałbym w cewkę, ale dziwne jest by nagle obie tak samo reagowały. A cewka w moim VW chyba nie chce umrzeć, bo jest fabryczna z listopada 98roku. Może wy jakieś sugestie będziecie mieć
Edit. Nie wiem czy to ma związek z tym, ale zauważyłem, że powyżej 4tys obrotów silnik tak jakby traci któryś cylinder szarpnie i jak obroty obniży się to chodzi normalnie.
A jak patrzyłem błędy w kompie to wypadające zapłonu były na 3 i 4 cylindrze
Edit. Nie wiem czy to ma związek z tym, ale zauważyłem, że powyżej 4tys obrotów silnik tak jakby traci któryś cylinder szarpnie i jak obroty obniży się to chodzi normalnie.
A jak patrzyłem błędy w kompie to wypadające zapłonu były na 3 i 4 cylindrze
Re: Szarpanie na zimnym
To masz odpowiedź.jak patrzyłem błędy w kompie to wypadające zapłonu były na 3 i 4 cylindrze
W tych silnikach bywa że dochodzi do podpalenia zaworów wydechowych co właśnie skutkuje tym co opisałeś a w szczególności po rozgrzaniu silnika...
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38
Re: Szarpanie na zimnym
To jaki ma na to wpływ odłączenie cewki że dzięki temu się poprawia? Po rozgrzaniu chodzi normalnie właśnie
Re: Szarpanie na zimnym
Trzeba by było pomierzyć oporności na gniazdach cewki gdzie są wpięte przewody zapłonowe. Te cewki często ulegają awarii mając przebicia wewnątrz....spryskaj cewkę wodą jak będzie ciemno to zobaczysz czy skaczą iskry....
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38
Re: Szarpanie na zimnym
Myślałem o sprawdzaniu oporności kiedyś ale nie wiem jak znaleźć specyfikacje by wiedzieć jakie wartości powinny być
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38
Re: Szarpanie na zimnym
Może jest gdzieś słaby styk i ponowne wpięcie wtyczki go chwilowo polepsza. Potem jak ostygnie wraca do stanu poprzedniego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38
Re: Szarpanie na zimnym
Jak pojawił się ten problem to przeczyscilem styki wszystkie wiec to nie wina tego bo polepsza się mu po podłączeniu wtyczki do cewki ale tez jak podłączałem ponownie kable od świec to tez się poprawiało
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38
Re: Szarpanie na zimnym
No ale skoro czyszczone wszystkie styki były to co jeszcze można na to poradzić?
- GrzechuPL
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pt gru 27, 2019 18:45
- Auto: Golf IV 1.6 SR
- Silnik: AKL
Re: Szarpanie na zimnym
Pytanie czy masz taką cewkę?
https://motostacja.com/p/JANMOR-JAN-JM5045
Jeśli tak wymień kable, świece oraz cewkę (polecam Febi latam na takiej prawie rok) miałem podobny problem dopiero jak jest wilgoć to widziałem jak mi na wyjściu 3 iskra skakała po obudowie jak pochodził parę minut i woda lub rosa odparowała to wszystko przechodziło. Fakt też miałem wcześniej oryginalną ale jej czas się skończył :/
Można to sprawdzić jak kolega wyżej pisał spryskać cewkę wodą odpalić i sprawdzić czy iskra sobie skacze po obudowie. A z resztą jak u mnie na jednym cylindrze nie palił to było czuć z wydechu lekki zapach paliwa.
https://motostacja.com/p/JANMOR-JAN-JM5045
Jeśli tak wymień kable, świece oraz cewkę (polecam Febi latam na takiej prawie rok) miałem podobny problem dopiero jak jest wilgoć to widziałem jak mi na wyjściu 3 iskra skakała po obudowie jak pochodził parę minut i woda lub rosa odparowała to wszystko przechodziło. Fakt też miałem wcześniej oryginalną ale jej czas się skończył :/
Można to sprawdzić jak kolega wyżej pisał spryskać cewkę wodą odpalić i sprawdzić czy iskra sobie skacze po obudowie. A z resztą jak u mnie na jednym cylindrze nie palił to było czuć z wydechu lekki zapach paliwa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38
Re: Szarpanie na zimnym
Cewka jak pisałem na początku fabryczna vag z 98roku a na zamianke mam z ngk używkę i takie same objawy. Postaram się dziś sprawdzić czy te iskry latająGrzechuPL pisze: ↑śr kwie 07, 2021 00:19Pytanie czy masz taką cewkę?
https://motostacja.com/p/JANMOR-JAN-JM5045
Jeśli tak wymień kable, świece oraz cewkę (polecam Febi latam na takiej prawie rok) miałem podobny problem dopiero jak jest wilgoć to widziałem jak mi na wyjściu 3 iskra skakała po obudowie jak pochodził parę minut i woda lub rosa odparowała to wszystko przechodziło. Fakt też miałem wcześniej oryginalną ale jej czas się skończył :/
Można to sprawdzić jak kolega wyżej pisał spryskać cewkę wodą odpalić i sprawdzić czy iskra sobie skacze po obudowie. A z resztą jak u mnie na jednym cylindrze nie palił to było czuć z wydechu lekki zapach paliwa.
Re: Szarpanie na zimnym
Cewka jeżeli jest jeszcze oryginalna to na bank ma przebicia wewnątrz. Używka też nie wiadomo jak długo już pracowała.
Niestety nie są to elementy trwałe.
Niestety nie są to elementy trwałe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości