Jaka wada i koszty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Jaka wada i koszty
Trzeba go rozebrać bo zaraz się okaże że odda do mechanika a ten powie że wałków rozrządu już nie ma. Robiąc samemu we własnym zakresie to się tnie koszty. Ja u siebie ostatnio wymieniłem sprzęgło w touranie TDI i koszt to tylko 400 zł.
Żeby się nie pakować na minę tego typu to wystarczyło podjechać na skp na analizę spalin i by było wiadomo.
Żeby się nie pakować na minę tego typu to wystarczyło podjechać na skp na analizę spalin i by było wiadomo.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Jaka wada i koszty
Powiem tak mam Golfa jak w podpisie: 1.4 16V z 99' 278 kkm nalotu. Oleju bierze ok 1.5L/10000km (czyli prawie nic) , ma "piston slap" czyli klepie jak TDI i niestety podwyzszone weglowodory: 160-250 ppm (nowy katalizator i sonda Boscha nie wiele zmienily). Przegladu nie przejdzie z tego powodu. Wizualnie stan bardzo dobry , wsio porobione( rozrzad dopiero rok, hamulce , zawias, magiel regenerowany). Jutro wioze go do kolegi mechanika bedzie robiony silnik (pod warunkiem ze wal na korbach okaze sie ok): wjada nowe tloki Kolbena (zestaw), winklowanie + tulejowanie korbowodow, panewki korbowe, glowica w zaleznosci co tam trza bedzie zrobic. Koszt z robota po znajomosci jest szacowany 3.5-4kPLN. Moglbym sprzedac i nic nie mowic, ale nie chce klopotow ( zreszta czy kupie cos lepszego kupujac inne auto za 8-10kPLN?), mozna sprzedac z uszkodzonym silnikiem i wziac za niego 3kPLN, albo jezdzic, olac system i liczyc na lut szczescia, ze mnie nie sprawdza na drodze , a przeglad zrobic gdzies w pipidowie. Tak i tak zle, wiec zrobie go i bedzie jezdzic, az do smierci... mojej lub jego
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: czw lip 25, 2019 22:19
Temperatura skacze
Golf 4,1.6, 2002 r,wskaźnik temperatury wskakuje na 90 i nagle w trakcie jazdy spada do 0,po minucie,dwóch spowrotem wchodzi na 90, dzieje się to w różnych warunkach czyli czasami jak zwalniam,czasem jak dodaje gazu,a czasem w trakcie monotonnej jazdy,nie codzień,co to może być i czy może być związane z silnikiem,który prawdopodobnie nadaję się do remontu?
Re: Jaka wada i koszty
Czujnik temperatury zdupczony. Wymienisz to będzie poprawnie pokazywać
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: Jaka wada i koszty
Kolego marcin007 ,zanim znegujesz kogoś że bredzi ,to radzę obudź się ,1200 remont co ty bredzisz , 1000 to sam majster łyknie , głowice jak zdejmiesz to co spowrotem założysz starzywo ? Kolejne 600regeneracja planowanie , zawory uszczelniacze .... Pierścienie 200 ,tłoki ,oby nie 400, panewki powiedzmy że dobre ,jeśli nie to 200 ,zestaw uszczelek 250 , rozrząd,250 ,flaki na wierzchu to przynajmniej tarcze sprzęgła machnąć 100 świeczki 100 uszczelka głowicy 100 ,szpilki 150 , to tak ci okroiłem na minimum 3350 jak myślisz z tego co opisałem co mechanik ujmie? Dobra teraz powiedz co mechanik zaproponuje żeby przy okazji zrobić ,jeżeli ma wszystko na wierzchu , no chyba że odp.....Oli druciarstwo . Więc nie tłumacz mi że remont silnika się robi za 1200 , a jako wisienkę na tort dodam ci 120 olej+ 50 płyn + 30 filtr . Ale nie , przecież można wlać stary syf co się spuściło
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Jaka wada i koszty
Zestaw tlokow+pierscienie+sworznie Kolbenschmit to ok 1300pln .Oczywiscie sa jakies tansze , ale czy warto?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: Jaka wada i koszty
Jasne że tak , ja naprawdę podałem wszystko po taniości , no ale nie 1200 za remont , i jeszcze twierdzić że ktoś bredzi , poco się oszukiwać i robić z kogoś głupiego
Re: Jaka wada i koszty
Jakby samemu robił to można uciąć tylko tak: na planowaniu jeśli głowica prosta ale planowanie to jak robiłem kiedyś to 60 zł dziś pewnie koło 100 choć można i samemu zrobić planowanie głowicy bo są sposoby. Uszczelki na zawodach bym wymienił a jak nie ma luzu na trzonkach zaworowych to bym nie ruszał tego. Szpilki głowicy można by jeszcze zostawić stare. Popychacze hydrauliczne rozebrać wyczyścić i jak któryś dzuabniety to wymienić a nie komplet ale to tak tylko z przymrużeniem oka bo chyba lepiej wymienić. Panewki zostawić jeśli nie są zajechane. Pierścienie napewno do wymiany tak jak uszczelki. Myślę że tak krojąc koszty i robota wlasna to bym się z płynami zamknął w tysiąc tysiąc z hakiem. Mechanik w takim systemie nie będzie chciał robić. Tak więc kwota 3000-4000 jest realna bardziej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: pt lis 16, 2007 19:56
- Lokalizacja: Igołomia/okolice Krakowa
Re: Jaka wada i koszty
Kolega gczrarkowski1 pojechał z tymi cenami,gdzie takie mają w pewnie w internecie, w normalnym sklepie można dostać taniej, przy przebiegu leko powyżej 200 tyś raczej nie będzie potrzeby wymiany tłoków, regeneracja głowicy, honowanie, nowe pierścienie,może panewki jeśli będzie potrzeba,rozrząd, poskładać i jeździć,mnie to wszystko kosztowało tak jak pisałem wcześniej w okolicy 1200 zł, oczywiście wszystko robiłem sam, i nic nie bredzę, wszystko poparte faktami,zabieg wykonany w majowy weekend.
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: Jaka wada i koszty
Szacun z twoim remontem , mam ci przedstawić paragony na części ze sklepu , poza tym to co zrobiłeś to nie jest remont, a w 17 letnim aucie jeżeli przemawia do ciebie przebieg 200 tyś to kolejny przykład na Ala remont
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: pt lis 16, 2007 19:56
- Lokalizacja: Igołomia/okolice Krakowa
Re: Jaka wada i koszty
Ja nie pisałem że robiłem remont,mój zabieg miał na celu wyeliminować nadmierny pobór oleju,spowodowany zapieczeniem-zużyciem pierścieni olejowych,zresztą nie tylko w tym silniku ale też w innych silnikach,zabieg się udał, pacjent żyje.
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: Jaka wada i koszty
To albo ja już nie wiem co czytam , albo ty nie wiesz co piszesz, raz piszesz że robiłeś remont , teraz że nie remont ,za chwilę padnie stwierdzenie że wystarczyło doktora dolać i jest git , szkoda czasu na przepychanki, osoba która chce przeprowadzić remont danego silnika może w necie wklepać ,co składa się na taki zabieg ,następnie wyszukuje ceny części jakie są niezbędne ,i albo robi sam albo dolicza 1000/1500 na mechanika ,matematyki nie oszukasz , podstawowa żecz silnik trzeba rozebraćmarcin007 pisze: ↑pt lip 26, 2019 12:07Normalnie brednie takie tu wypisujecie, straszycie ludzi kwotami z kosmosu ,jakie uszczelniacze do wymiany, przecież wiadomo że te silniki miały problem z pierscieniami olejowymi, a raczej z ich budową i niestety zapiekają się, i są efekty,podam na własnym przykładzie, a3 kupiłem małżonce z niemcowni , oczywiście nikt nie jest Duchem Świętym żeby widzieć w jakim jest stanie silnik w środku,brała tyle oleju że po 500km świece zapłonowe nadawały się do kosza, padła decyzja, albo inny słupek w niewiadomo jakim stanie, albo remont, decyzję postanowiłem że podejmę po zdjęciu głowicy,padło na remont z racji że progów na cylindrach nie było czym byłem zaskoczony mile, i nikt wcześniej tego silnika nie rozbierał,poszła głowica do regeneracji,pierścienie tłokowe prima,śruby uszczelki, rozrząd, nowy olej i filtr, pewnie jeszcze o czymś zapomniałem,wyszło w okolicach 1200zł, wszystko poskładane do kupy,zrobione po zabiegu ponad 4tys km i efekt taki że grama oleju nie bierze.
A tu jak wygląda tłok po wymontowaniu
Niestety ale nie mogę dodać zdjęcia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: pt lis 16, 2007 19:56
- Lokalizacja: Igołomia/okolice Krakowa
Re: Jaka wada i koszty
Fakt użyłem słowa remont,przyznaje,choć miałem co innego na myśli, i też nie mam zamiaru się przepychać w temacie bo nie o to tu chodzi,nielubię tylko jak ktoś wypisuje niestworzone rzeczy i straszy ludzi kosztami napraw, które przewyższają koszty wartości pojazdu, gdzie można dokonać tańszej naprawy i dalej cieszyć się jazdą,nie wszyscy mechanicy kasują jak za zboże, czasami idzie natrafić na gościa który robi dobrze i nie drogo się ceni,a najważniejsze nie naciągnie klienta na kasę, co w wielu warsztatach robi się nagminnie.
Wszystkich którzy poczuli się urażeni moim postami przepraszam.
Wszystkich którzy poczuli się urażeni moim postami przepraszam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości