Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Hobbit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 11, 2018 17:18

Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Post autor: Hobbit » wt sty 30, 2018 16:03

Witam,
Od kilku miesięcy jeżdżę Golfem 4 1.4 16V 75KM z falującymi obrotami na zimnym silniku i dość wysokim spalaniem (~12-13l)
Trochę się krztusi w okolicach 2000 obrotów przy przyśpieszaniu.
Wydawało mi się że ten typ tak po prostu ma, ale od kilku dni ma problemy z odpaleniem na ciepłym silniku,
rozrusznik kręci, jak w końcu odpali to wyrzuca check engine, który następnego dnia znika.
Dzisiaj po podpięciu do VCDS pokazał:
-Błędy wszystkich 4 wtrysków
P0261
P0267
P0270
P0264
-Błąd którego nie mogę rozszyfrować (Znalazłem informację że dotyczy czujników skrzyni, zaworu wentylacji zbiornika i kilku innych rzeczy. Każda strona podaje inaczej):
P1425
-Błąd sondy lambda lub alternatora (podobnie jak przy powyższym nie wiem komu wierzyć):
P1117
Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś mógłby podpowiedzieć co oznaczają te błędy i co może je powodować, wcześniej myślałem że to kwestia paliwa czy ogólnie syfu w baku, ale po podpięciu do komputera zgłupiałem.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Post autor: marcin7x5 » wt sty 30, 2018 22:30

Sprawdź czujnik temperatury wody pod kątem jednakowych wskazań do ecu i na zegary. Zmierz też ładowanie.



Hobbit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 11, 2018 17:18

Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Post autor: Hobbit » czw lut 01, 2018 01:54

Czujniki temperatury wody bym nazwał sprawnymi:
Wskazówka zaczyna się poruszać przy 50* na ECU
Na zegarze 90* przy 75* na ECU i do 85*-90* (Ecu) wskazówka dalej pokazuje 90*
Ładowanie też wygląda w porządku:
~14V na jałowym bez obciążenia
~13.8V z drogowymi, przeciwmgłowymi i klimą na 1-2 stopniu.
Na obrotach napięcie nie przekracza 14.4V
Klima powoduje straszne spadki mocy- nawet do 11.8V przy rozkręconej na max, przy czym podbicie obrotów równa do ~13.8V



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Post autor: marcin7x5 » czw lut 01, 2018 07:53

Kody błędów podejrzyj na stronie Wiki Ross. Sprawdź zawór egr czy się szczelnie domyka lub dla próby go zaślep /odłącz. Przepustnica czysta?



Hobbit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 11, 2018 17:18

Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Post autor: Hobbit » czw lut 01, 2018 12:34

Te niesprecyzowane wcześniej błędy to:
P1425 - EVAP Purge Valve
P1117 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2
Obydwa tak jak wtryski pokazują zwarcie do masy.
Przepustnicy nie ruszałem, wydaje mi się że na shareware'owej wersji VCDSa nie mogę zaadaptować EGRu i przepustnicy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Post autor: marcin7x5 » czw lut 01, 2018 16:32

Wykasuj błędy i po kilku dniach sprawdź które się powtarzają. Problem z masą w kilku punktach elektrycznych może wskazywac na problemy z ecu silnika. Zdejmij podszybie i zobacz czy aby nie jest zalany sterownik.



Hobbit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 11, 2018 17:18

Problemy z odpalaniem/wtryskami?/paliwem?

Post autor: Hobbit » czw lut 08, 2018 11:39

Po wykasowaniu błędów od trzech dni nie miał problemów.
W przyszły weekend podjeżdżam do znajomego z pełną wersją VAGa i garażem,
coby wyczyścić EGR i przepustnicę i sprawdzić komputer.
UPDATE 20.02.18:
EGR i przepustnica wyglądają jakby ktoś je tuż przed sprzedażą czyścił albo wymieniał (filtr powietrza jest z 11.2016)
Co do ECU to nadal walczę z wycieraczkami, natomiast podszybie jest pęknięte na wysokości połowy kratki przy kierowcy do końca z lewej strony w najwyższy punkcie i podejrzewam że zalewanie komputera/wiązki może być powodem problemów.
Tak czy siak błędy się nie pojawiły i auto nie sprawiało problemów w międzyczasie. wygląda jakby po prostu był niedopieszczony..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości