Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw maja 21, 2015 12:12
Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala
Witam
Przejrzałem forum oraz kilka innych i nie znalazłem rozwiązania. Może tutaj ktoś pomoże...
Otóż posiadam silnik 1.6 16v BCB + sekwencję STAG 400. Problem jest taki, że samochód czasami po przekręceniu stacyjki zamiast ciągłej pracy pompy paliwa, słychać takie... piszczenie ? Brzmi to jak by się powietrze dostawało i wtedy ma ciężko odpalić, musi pokręcić z 2 sekundy i odpala. Każde kolejne na ciepłym jest w 100% ok, pracuje równo. Pomaga na zimnym przekręcenie stacyjki drugi raz i poczekanie aż do momentu gdy praca pompy jest równa, bo zazwyczaj przy drugim podejściu przestaje być taki dźwięk po sekundzie, może 2 i wtedy również odpala ok.
Drugą sprawą jest fakt, że na równych obrotach podczas jazdy (bez przyspieszania, równa jazda) szarpie samochodem, to samo jest przy zmienianiu biegów. Raz bardziej odczuwalne, raz mniej, czasami w ogóle. Nie ma to nic wspólnego z pogodą, czy jest wilgotno czy nie i również nie ma znaczenia które to odpalenie samochodu danego dnia. Dzieje się tak na benzynie, na gazie jak to na gazie, bardziej odczuwalne. Efekt trochę jak ciągnięcia przyczepki przy ruszaniu czy zmienianiu biegów, ew. doczytałem gdzieś że taki efekt jest gdy uszkodzony mamy silniczek krokowy. Przy dodaniu gazu do oporu problem znika, stanie w korku czy dojeżdżanie na skrzyżowaniu to czasami nie lada wysiłek bo trzeba operować ciągle sprzęgłem i gazem na dziwne sposoby by nie skakać po drodze.
Próbowałem jeździć na samej benzynie jakiś czas z pustym zbiornikiem gazu, ale nie dawało żadnego efektu. Samochód nie wywala żadnych błędów, wszystko jest ok.
Świece NGK (takie jak na pierwszy montaż), cewki NGK, oryginalny czujnik temp. płynu, filtry, oleje - jest to wszystko w przeciągu ostatniego pół roku nowe. Sonda lambda przy kacie ma 2 lata, również kupiona nowa, oryginał. Świeżo po wymianie filtrów gazu. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy, EGR również.
Nic z wyżej wymienionych rzeczy nie dały poprawy.
Czy ktoś może wie o co chodzi, gdzie i jak szukać problemu ? Mam dostęp do VAG-COMa oraz do AUTODATY. W okolicy nie mam żadnego rzetelnego mechanika-elektryka który przy każdej okazji nie leciał by w kulki, samochód był u paru speców i każdemu udowodniłem, że mnie oszukał (parę historii mógłbym opowiedzieć, ale szkoda na to czasu i miejsca tutaj, mało ważne) - nie potrafią szukać, zero wiedzy, to wymieniacze.
Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi...
Przejrzałem forum oraz kilka innych i nie znalazłem rozwiązania. Może tutaj ktoś pomoże...
Otóż posiadam silnik 1.6 16v BCB + sekwencję STAG 400. Problem jest taki, że samochód czasami po przekręceniu stacyjki zamiast ciągłej pracy pompy paliwa, słychać takie... piszczenie ? Brzmi to jak by się powietrze dostawało i wtedy ma ciężko odpalić, musi pokręcić z 2 sekundy i odpala. Każde kolejne na ciepłym jest w 100% ok, pracuje równo. Pomaga na zimnym przekręcenie stacyjki drugi raz i poczekanie aż do momentu gdy praca pompy jest równa, bo zazwyczaj przy drugim podejściu przestaje być taki dźwięk po sekundzie, może 2 i wtedy również odpala ok.
Drugą sprawą jest fakt, że na równych obrotach podczas jazdy (bez przyspieszania, równa jazda) szarpie samochodem, to samo jest przy zmienianiu biegów. Raz bardziej odczuwalne, raz mniej, czasami w ogóle. Nie ma to nic wspólnego z pogodą, czy jest wilgotno czy nie i również nie ma znaczenia które to odpalenie samochodu danego dnia. Dzieje się tak na benzynie, na gazie jak to na gazie, bardziej odczuwalne. Efekt trochę jak ciągnięcia przyczepki przy ruszaniu czy zmienianiu biegów, ew. doczytałem gdzieś że taki efekt jest gdy uszkodzony mamy silniczek krokowy. Przy dodaniu gazu do oporu problem znika, stanie w korku czy dojeżdżanie na skrzyżowaniu to czasami nie lada wysiłek bo trzeba operować ciągle sprzęgłem i gazem na dziwne sposoby by nie skakać po drodze.
Próbowałem jeździć na samej benzynie jakiś czas z pustym zbiornikiem gazu, ale nie dawało żadnego efektu. Samochód nie wywala żadnych błędów, wszystko jest ok.
Świece NGK (takie jak na pierwszy montaż), cewki NGK, oryginalny czujnik temp. płynu, filtry, oleje - jest to wszystko w przeciągu ostatniego pół roku nowe. Sonda lambda przy kacie ma 2 lata, również kupiona nowa, oryginał. Świeżo po wymianie filtrów gazu. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy, EGR również.
Nic z wyżej wymienionych rzeczy nie dały poprawy.
Czy ktoś może wie o co chodzi, gdzie i jak szukać problemu ? Mam dostęp do VAG-COMa oraz do AUTODATY. W okolicy nie mam żadnego rzetelnego mechanika-elektryka który przy każdej okazji nie leciał by w kulki, samochód był u paru speców i każdemu udowodniłem, że mnie oszukał (parę historii mógłbym opowiedzieć, ale szkoda na to czasu i miejsca tutaj, mało ważne) - nie potrafią szukać, zero wiedzy, to wymieniacze.
Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi...
Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala
Co do piszczenia pompy to może być tak że się przycina i dlatego wydaje takie dźwięki. 2 sek kręcenia to nie jest jakaś tragedia wielka. Jak masz czym to zmierz ciśnienie paliwa jakie panuje na listwie przed porannym rozruchem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw maja 21, 2015 12:12
Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala
No ale przycina się z jakiego powodu ? To jest dźwięk jak by pęcherze powietrza przeciskały się przez rury, jak zapowietrzony kaloryfer... postaram się to jakoś nagrać.
2 sekundy kręcenia to co najmniej 4x dłużej niż normalnie, bo normalnie odpala od kopa, 1-2 obroty... A przy tym jak ma ciężej zapalić, słychać po silniku że w ogóle ma ciężej wejść na obroty jak stary muscle car na gaźniku, tak odpala... Nie mam czym sprawdzić tego ciśnienia i nie wiem jak to również zrobić.
2 sekundy kręcenia to co najmniej 4x dłużej niż normalnie, bo normalnie odpala od kopa, 1-2 obroty... A przy tym jak ma ciężej zapalić, słychać po silniku że w ogóle ma ciężej wejść na obroty jak stary muscle car na gaźniku, tak odpala... Nie mam czym sprawdzić tego ciśnienia i nie wiem jak to również zrobić.
Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala
A chociażby ze zużycia już.Mathek1993 pisze:No ale przycina się z jakiego powodu ?
Te dźwięki mogą też być wskutek tego że paliwo cofa sie z pompy bo nie trzyma już zaworek zwrotny. Dlatego warto sprawdzić ciśnienie jakie podaje oraz jak i jak długo jest utrzymywane w układzie pi wyłączeniu zapłonu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw maja 21, 2015 12:12
Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala
Tutaj daję filmik z tego jaki to dźwięk, trzeba się wsłuchać. Po drugim przekręceniu stacyjki odpalił normalnie, tak jak pisałem wcześniej. Za pierwszym pewnie odpaliłby gorzej, kręcił by adekwatnie dłużej do wydawanych dźwięków. Przy drugim przekręceniu stacyjki słychać lepiej.
https://www.youtube.com/watch?v=gbF17DIs_AM
Jak sprawdzić to ciśnienie ? Potrzebuję jakiś specyficznych narzędzi czy raczej nie ? I w którym miejscu ?
https://www.youtube.com/watch?v=gbF17DIs_AM
Jak sprawdzić to ciśnienie ? Potrzebuję jakiś specyficznych narzędzi czy raczej nie ? I w którym miejscu ?
Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala
Wpinasz się na powrocie z listwy wtryskiwaczy. Trzeba mieć manometr (do kupienia na aukcjach). Potem jak już się wepniesz w układ to przekręcasz kluczyk na zapłon ale bez rozruchu i patrzysz czy pompa nabija 3bary. Jeżeli nabija to odpalasz i patrzysz czy ciśnienie spada do min 2,5 Bara. Można też sprawdzić czy po zdjęciu wężyka z podciśnieniem z zaworu na listwie wtryskiwaczy ponownie wskoczy na ok 3 bary. I na koniec przegazowujesz kilka razy silnik i gasisz. Ciśnienie w układzie może obniżyć się o ok 0,5 Bara po godzinie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości