[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

majron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob maja 14, 2011 15:17

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: majron » pn sty 02, 2012 19:19

dzieki BRHplus ,
poszperałem trochę i znalazłem wypowiedź jednego z userów na temat numeru tej sondy
Qto pisze:06A 906 262 AN - numer oryginalny...jednak już wycofany z produkcji i zastąpiony numerem 1K0 998 262 D
Nr Bosch - 0 258 007 351
ja własnie dzisiaj zamówiłem Boscha 0 258 007 351 - 274 zł, chyba taniej sie nie da.
postaram się jutro ją wymienić (jak nie będzie padać, nie mam garażu :/).
czyli okręcę ją z góry?, pozniej wiadomo odpiecie wtyczki z dołu itd..

sprawdzałem dzisiaj bieżące średnie spalanie jak jechałem w lekkim korku na dwupasie 13/14 litrów !! masakra jakaś.



BRHplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 05, 2010 23:44
Lokalizacja: Białystok

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: BRHplus » pn sty 02, 2012 19:39

Fucktycznie na starej sondzie była końcówka 262. Tylko tyle widać bo sonda jest cała przebarwiona, chyba od temperatury.
Jak dobrze pamiętam to gniazdo jest mniej więcej pod stopami pasażera. Czarne wystające pudełko wielkości piłki tenisowej.
Dasz rade...

274 plny? to ja bym dwie od razu brał...



majron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob maja 14, 2011 15:17

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: majron » pn sty 02, 2012 19:59

tzn. gniazdo wtyczki wiem gdzie jest, bo wymieniałem sonde za katem a wtyczki z obu sond idą w to samo miejsce (czarne pudełko połączeniowe)
sondy musze poszukać bo jeszcze jej ni szukałem :)
tak 274 u znajomego z 20% rabatem. ale na allegro jest za 284, wiec niewiele drożej
pozdr.



carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Re: [mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: carollo » pn sty 02, 2012 21:18

BRHplus pisze:Carollo, a rozbierałeś kostkę od sondy, że z taką stanowczością odpowiadasz, że tam nic nie ma?
Ja swoją rozebrałem u elektryka, więc się domyśl co przez to chcę powiedzieć.
Nie wiem którą rozbieraliście ....ale od strony sondy niczego nie było.
Nie wiem na ile podbne są instalacje w golfach w zależności od silnika, ale z ciekawości sprawdziłem schemat instalacji elektrycznej i niczego po za złączem nie widać....albo nie jest opisane ;)
Być może to też wynikać z różnic konstrukcyjnych/rocznikowych. Bynajmniej u mnie jest jedna sonda a silnik 1.6 akl 99'



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: Jessy » pt sty 06, 2012 15:18

W silniku 1.6 AKL Jest jedna sonda w kolektorze wydechowym!!!


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Mentos6660
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: pt paź 15, 2010 23:25
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: Mentos6660 » pt sty 13, 2012 15:30

Witam! Nie chcialem zakladac nowego tmatu wiec tutaj zapytam. mam sonde na cztery kable, 2 biale, czarny i siwy a w kostce mam brazowo czarny, bialo czerwony, pomaranczowy, zielony, czarny czyli 5 kabli ktos wie jaki do jakiego podlaczyc?:/



Meli90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sie 21, 2012 14:40
Lokalizacja: Gdańsk

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: Meli90 » sob sty 19, 2013 19:47

Witam.

Moj pierwszy post na forum, gdyz stalem sie od niedawna posiadaczem Golfa IV 1.4 16V AXP.

Odkopuje ten temat poniewaz jakis czas temu kiedy to podlaczylem sie pod VAGa wyswietlil sie blad sondy lambda przed katalizatorem (przerwany obwod grzalki). Wykasowalem ale po odpaleniu silnika blad wskakuje ponownie wiec wzialem sie za robote.

Nr tej sondy to 06A 906 262 AF. Sonda ta ma 5 przewodow (co bodajze wskazuje na sonde szerokopasmowa 5V):
czarny - sygnal komory pomiarowej Vs+
szary - grzalka +12V
zolty - masa Vs- oraz masa Ip-
czerwony - sygnal pompy Ip+
bialy - masa grzalki

We wtyczce mialem zlamany meski pin od szarego kabla (czyt. grzalka +12V). Zauwazylem ze piny sa pozlacane ze wzgledu na lepsza jakosc sygnalow (tak mi sie wydaje). Jako ze jak sie za cos zabieram staram sie sprawdzac wszystko dokladnie postanowilem pomierzyc wszystkie przewody.

- masa grzalki jest
- +12V grzalki jest (po naprawie pinu we wtyczce)
- Vs+ (czarny) w polaczeniu z Vs- (zolty) multimetrem daje prady oscylujace po 4V+ (nigdy nie przekroczylo 5V), az po 0.5V przy wchodzeniu na obroty
- Ip+ (czerwony) tez oscylowaly jakies prady

Pytania:
1. Czy dobrze sprawdzalem sygnal Vs+? Poniewaz najpierw jak sprawdzalem Vs miernikiem to mase dalem na akumulator. Wynikiem tego byly prady dochodzace nawet do 6V. Cos mi nie gralo. Zobaczylem ze zolty kabel jest masa Vs- wiec polaczylem miernik miedzy Vs+ a Vs- i tak jak wyzej pisalem dawalo to prady od 4V po 0.5V przy gazowaniu. Czy to jest poprawne?
2. Jako ze nie mialem pozlacanych pinow szary kabel +12V grzalki naprawilem zwyklym metalowym pinem F2.8mm. W koncu to tylko zwykly prad 12V, do tego chyba nie potrzeba jakiejs lepszej jakosci sygnalu?
3. Na koniec chcialem podlaczyc ponownie VAGa, ale w miedzy czasie zamowntowalem niestandardowe radio Blaupunkt'a. Od tej pory VAG nie chce sie polaczyc. Cos jest z linia K w OBD2?

PS: Dla chetnych do lektory zapraszam na ponizsza strone w jezyku ang. Bardzo ladnie wszystko objasnione na temat sond.
http://www.wbo2.com/cable/lsuconns.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: marcin7x5 » pn sty 21, 2013 10:59

Odłacz radio a łacze pewnie powróci. Pin jaki zastosowałeś powinien byc ok choć nie ma pewności czy na styku z pozłacanym nie będzie dochodziło do jakis utlenien powodujących brak sygnału.



Meli90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sie 21, 2012 14:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: Meli90 » wt sty 22, 2013 19:50

Witam ponownie.

A wiec tak:
marcin7x5 pisze:Pin jaki zastosowałeś powinien byc ok choć nie ma pewności czy na styku z pozłacanym nie będzie dochodziło do jakis utlenien powodujących brak sygnału.
Zmienilem na metalowe po obu stronach (meski i zenski), idzie tamtedy +12V przy wl. silniku do grzewania sondy.

Po odlaczeniu pinu nr 3 (k-bus) w kostce A radia powrocila lacznosc z VAGiem. Niestandardowe radio cos namieszalo.

Jednak Happy Endu nie ma. Mimo naprawy wtyczki sondy dalej wywala blad (tylko na wl. silniku):
VAG-COM pisze:17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit P1116 - 35-00 - -
Po polsku: przerwany obwod grzalki sondy przed katalizatorem.

Tak jak wczesniej pisalem miedzy masa grzalki i plusem grzalki na wl. silniku jest +12V, takze wtyczka juz jest OK. Albo problem tkwi dalej w przewodach od wtyczki do sondy lub cos bezposrednio w sondzie.

Pytanie:
Czy jak wezme sonde na stol i podlacze mase grzalki i plusa grzalki do zasilacza 12V na jakis czas, czy sonda powinna sie nagrzac choc troche? Co bym mogl np wyczuc reka ze jest ciepla?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: marcin7x5 » śr sty 23, 2013 13:56

Proponuję ci sprawdzić ciągłośc przewodów (oporność) a nie to czy masz 12V pomiędzy zasilaniem a masą. Ja miałem przetarty przewód tuz za samą sondą w takim miejscu zalanym tworzywem/żywicą i tez mi wywałało bład grzałki a 12V było pomiedzy pinami. Może tez być sama sonda w sobie uszkodzona.



Meli90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sie 21, 2012 14:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: Meli90 » śr sty 23, 2013 20:33

Obrazek

Sprawdzilem przejscia wszystkich kabli od wtyczki (czerwone kolo) do miejsca gdzie konczy sie peszel zalany tworzywem (zielone kolo), nakłuwajac lekko przewody. Przejscie jest, multimetr piszczy.

Rezystancji miedzy plusem grzalki, a minusem nie ma (nawet tuz za peszlem). Sonda podlaczona na stole do +12V nie grzeje sie (testowalem z 15 min).

Coraz bardziej mi sie wydaje ze to uszkodzona grzalka juz we wnetrzu sondy.

marcin7x5, mowisz ze u Ciebie bylo to tuz za sonda. Sciagales ten peszel zalany tworzywem? Bo ja narazie tylko przeskanowalem przewody do peszla (gdzie kable byly na wierzchu).

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: marcin7x5 » czw sty 24, 2013 11:17

Tak jak pisałem mialem urwany/przetarty przewód wychodzący zaraz z sondy. Aby go polutowac musialem z niej wydłubywać to cos czym jest zalana wiązka elektryczna w tej obudowie.



Meli90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sie 21, 2012 14:40
Lokalizacja: Gdańsk

[mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: Meli90 » wt lut 19, 2013 18:41

Ja niestety nie mialem tyle szczescia. Wiazka wszedzie OK, nawet pod peszlem. Grzalka uszkodzona sama w sobie. Czekam teraz na nowa.

@edit

Nowa sonda zamontowana. Troche przyfarcilem z kupnem bo dostalem BOSCHA 0258007351 nowke za 170zl (koles kupil nie to co trzeba do AUDI i musial szybko sprzedac by miec na ta odpowiednia).

Dodam rowniez ze poprawnosc dzialania sondy mozna o wiele dokladniej sprawdzic VAGiem zamiast multimetrem jak to robilem na poczatku. Miernikiem idzie tylko sprawdzic rezystancje grzalki (okolo 4Ω), rezystancje miedzy pinem 2 i 6 (powinno byc 100+Ω) no i napiecia na czarnym i czerwonym (z masa na zoltym, nie na aku) i tu sie chyba koncza nasze mozliwosci.

A jesli chodzi o VAG to w przypadku mojego auta (VW Golf IV 1.4 16v AXP) w blokach pomiarowych silnika kolejno mamy: blok 031 - wspolczynnik lambda, 033 - napiecie oraz 034 - temp. sondy.

Teraz gdy mam sprawna grzalke w sondzie ledwo wyjade z parkingu a ma juz temp. 400C. Sonda poprawnie zaczyna dzialac od 300-350C. Robie naprawde krotkie trasy a sonda po 30sek juz smiga, palilo 10/100 a teraz zeszlo do 8/100 (miasto).

Na dniach chce jeszcze zrobic czyszczenie i adaptacje przepustnicy.

Pozdrawiam.



dudek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 25, 2017 15:25

Re: [mk4] sonda lambda prosze o pomoc :/

Post autor: dudek13 » pt sie 25, 2017 15:28

WITAM sonda bosch ls7351 koszt 300 zł.Jeśli padła grzałka to sonda do wymiany.Pozdrawiam Bart.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości