Witam.
Moj pierwszy post na forum, gdyz stalem sie od niedawna posiadaczem Golfa IV 1.4 16V AXP.
Odkopuje ten temat poniewaz jakis czas temu kiedy to podlaczylem sie pod VAGa wyswietlil sie blad sondy lambda przed katalizatorem (przerwany obwod grzalki). Wykasowalem ale po odpaleniu silnika blad wskakuje ponownie wiec wzialem sie za robote.
Nr tej sondy to 06A 906 262 AF. Sonda ta ma 5 przewodow (co bodajze wskazuje na sonde szerokopasmowa 5V):
czarny - sygnal komory pomiarowej Vs+
szary - grzalka +12V
zolty - masa Vs- oraz masa Ip-
czerwony - sygnal pompy Ip+
bialy - masa grzalki
We wtyczce mialem zlamany meski pin od szarego kabla (czyt. grzalka +12V). Zauwazylem ze piny sa pozlacane ze wzgledu na lepsza jakosc sygnalow (tak mi sie wydaje). Jako ze jak sie za cos zabieram staram sie sprawdzac wszystko dokladnie postanowilem pomierzyc wszystkie przewody.
- masa grzalki jest
- +12V grzalki jest (po naprawie pinu we wtyczce)
- Vs+ (czarny) w polaczeniu z Vs- (zolty) multimetrem daje prady oscylujace po 4V+ (nigdy nie przekroczylo 5V), az po 0.5V przy wchodzeniu na obroty
- Ip+ (czerwony) tez oscylowaly jakies prady
Pytania:
1. Czy dobrze sprawdzalem sygnal Vs+? Poniewaz najpierw jak sprawdzalem Vs miernikiem to mase dalem na akumulator. Wynikiem tego byly prady dochodzace nawet do 6V. Cos mi nie gralo. Zobaczylem ze zolty kabel jest masa Vs- wiec polaczylem miernik miedzy Vs+ a Vs- i tak jak wyzej pisalem dawalo to prady od 4V po 0.5V przy gazowaniu. Czy to jest poprawne?
2. Jako ze nie mialem pozlacanych pinow szary kabel +12V grzalki naprawilem zwyklym metalowym pinem F2.8mm. W koncu to tylko zwykly prad 12V, do tego chyba nie potrzeba jakiejs lepszej jakosci sygnalu?
3. Na koniec chcialem podlaczyc ponownie VAGa, ale w miedzy czasie zamowntowalem niestandardowe radio Blaupunkt'a. Od tej pory VAG nie chce sie polaczyc. Cos jest z linia K w OBD2?
PS: Dla chetnych do lektory zapraszam na ponizsza strone w jezyku ang. Bardzo ladnie wszystko objasnione na temat sond.
http://www.wbo2.com/cable/lsuconns.htm" onclick="window.open(this.href);return false;