Na wstępie chciałbym wszystkich powitać
Mam problem z moim MK4 1,4 16v.
Od jakiegoś czasu występują trudności w odpalaniu zimnego silnika. Rozrusznik kręci ładnie, przez parę sekund łapie 400 obrotów, po czym jak dodam trochę gazu to silnik załapie. Próbowałem bez pompowania to miał ciężej i musiał kręcić dłużej. Po odpaleniu obroty lekko pow. 1000, po chwili stabilizują się i jest OK.
Wymienione:
- filtr powietrza i przepustnica
- świece i kable
- czujnik temperatury cieczy
- filtr paliwa.
Na ciepłym silniku zazwyczaj pali dobrze, jednak zdarzało się, że również miał kłopoty.
Do czasu zmiany filtra paliwa podczas odpalenia na zimnym, wyłączeniu zapłonu i powtórnej próbie był cały czas ten sam problem.
Po wymianie filtra paliwa nadal ma ciężko, lecz powtórny rozruch już jest normalny.
Co może być przyczyną? Czyżby pompka paliwa?
Pozdrawiam.
Problemy z odpalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Problemy z odpalaniem
Pewnie ważna sprawa, o której zapomniałem napisać.
Od jakiegoś czasu auto sprawiało problemy z jazdą na LPG, ostatnio miał bardzo ciężko się przerzucać. Musiałem robić to ręcznie przy temp 80-90 stopni i tylko po zdjęciu nogi z gazu i zmniejszeniu obrotów. Inaczej od razu przełączał się z powrotem na benz. Nierzadko nawet po dłuższym kawałku jazdy i osiągnięciu temp 90 st np. przez przejechanie 20 km potrafił odrzucić przerzutkę i dalej benzyna.
Po wizycie w warsztacie i wymianie w/w części na gazie nie chodzi wcale.
Instalacja: stag 300.
Możliwe że te sprawy są powiązane?
Od jakiegoś czasu auto sprawiało problemy z jazdą na LPG, ostatnio miał bardzo ciężko się przerzucać. Musiałem robić to ręcznie przy temp 80-90 stopni i tylko po zdjęciu nogi z gazu i zmniejszeniu obrotów. Inaczej od razu przełączał się z powrotem na benz. Nierzadko nawet po dłuższym kawałku jazdy i osiągnięciu temp 90 st np. przez przejechanie 20 km potrafił odrzucić przerzutkę i dalej benzyna.
Po wizycie w warsztacie i wymianie w/w części na gazie nie chodzi wcale.
Instalacja: stag 300.
Możliwe że te sprawy są powiązane?
Problemy z odpalaniem
Trzeba komputerem odczytać temp wody jaką widzi sterownik silnika. Najlepiej obserwować od porannego rozruchu aż do załączenia wentylatora. Powinno płynnie wzrastać o ok 2*.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości