Golf sam gaśnie!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt maja 15, 2015 14:06
Golf sam gaśnie!
Witam wszystkich, ostatnimi czasy mam bardzo dziwny problem ze swoim golfem - (IV 98 r 16v 1,4 silnik) i stąd to pytanie być może ktoś z was spotkał się z czymś podobnym, w trakcie jazdy zaznaczę że nie zawsze zwalniajac do niewielkiej prędkości (np. Skrzyżowanie) samochód potrafi się wyłączyć tzn. na wyświetlaczu wywala akumulator, tak jak bym go zgasil mimo że sprzęgło jest docisniete do końca i tylko energiczne dodanie gazu powoduje przywrócenie normalnego zachowania auta. Dodam że od jakiegoś czasu po przejechaniu jakiegoś dystansu i po wyłączeniu samochodu, gdy po jakiejś chwili jak trochę przestygnie próbuje go odpalić ma problem z rozruchem - stuka ale nie chce palić. Jesli chodzi o zapłon to świece, przewody powymieniane.
Golf sam gaśnie!
Na poczatek mozna by podlaczyc samochod pod vaga i podpatrzec temperature silnika. Moze byc ze po prostu czujnik przeklamuje i dlatego masz problem z uruchomieniem cieplego silnika. Nie zauwazyles moze problemow z hamulcami albo nie rownapraca silnika? Podcisnienia mozesz sprawdzic, szczegolnie przy servie hamulcowym. Do przepustnicy tez ne zaszkodzi zajzec, takze czyszczenie i adaptacja.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt maja 15, 2015 14:06
Golf sam gaśnie!
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy była, temperaturę zaniza o kilka stopni bo też była sprawdzana, a co do pracy silnika, to pracuje nierówno czasami stojąc na luzie obroty rosną ale nie dużo i tak moment falują a za chwilę wraca do normy, z hamulcami do dziś bynajmniej nie zauważyłem żadnego problemu, nie dawno był wyciek płynu hamulcowego mały, ale już problem jest zlokalizowany i naprawiony a te objawy nadal występują
Golf sam gaśnie!
Jeżeli gaśnie po piszczeniu gazu a potem nie chce odpalić to obstawiam niedomykający się zawór egr. Jeżeli to się dzieje na gorącym silniku to może to być też wina czujnika położenia wału korbowego g28.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt maja 15, 2015 14:06
Golf sam gaśnie!
Czujnik wału korbowego odpada bo nie odpalilbym go do momentu aż nie spadnie temperatura a on odpala tylko chwilę trzeba odczekać i po chwili, chyba że się mylę z objawami tego czujnika
Golf sam gaśnie!
Wydaje misieze te starsze 1.4 nie mialy EGR-a, aco ze szczelnoscia dolotu? jesli ciagnie lewe powietzre to tez bedzie tak sie zachowywal.
Golf sam gaśnie!
Wszystkie silniki 16v w golfach4 miały egr. Różniły się tylko sterowaniem tego zaworu. Jak ci zgaśnie to od razu sprawdź czy jest iskra na świecach. Wtedy łatwiej coś ci podpowiedzieć będzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt maja 15, 2015 14:06
Re: Golf sam gaśnie!
Dobra, postaram się coś podziałać w tym kierunku, sprawdzić to jakoś, może ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Golf sam gaśnie!
Jeżeli masz zawór egr sterowany pod ciśnieniem (sądząc po roczniku auta to taki masz) to odepnij od niego wężyk i go zaślep. Jak będzie lepiej to masz winnego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 22:45
- Lokalizacja: EBE
- Auto: Golf 3
- Silnik: AGU
Golf sam gaśnie!
Podepnę się pod temat bo szukam poomoocyyy
Mam Borę 1,6 sr z 2000r. no i generalnie bardzo mnie wku ..denerwuje.
Generalnie objawy mam podobne do kolegi elastomaniak. Jak jest zimny to odpala, działa i jedzie. Jak się trochę rozgrzeje to zaczynają się problemy podczas manewrowania bo obroty spadają obroty i gaśnie, wiele razy na środku skrzyżowania....Dzięki oponiom różnych mechaników wymieniłem świece, przewody, uszczelkę pod głowicą, uszczelkę pod kolektorem, czujnik temperatury, rozrząd, czyściłem i adaptowałem przepustnice i g.... to dało. Gdzie w tym badziewiu jest EGR i czy on może za to odpowiadać ?(znalazłem stare wątki ale nie ma zdjęć) Dodatkowo, tydzień temu na przeglądzie gazu wyszło, że wali błąd czujnika halla, którego można wymienić podobno łącznie z rozrządem...
I pomyśleć, że 12 lat temu kupiłem golfa z dziurami w podłodze i kręconym licznikiem i do dzisiaj gania (430 000 km), a ta pierdoła stan igła, od zawsze w rodzinie i ma 157 000 km przebiegu
Mam Borę 1,6 sr z 2000r. no i generalnie bardzo mnie wku ..denerwuje.
Generalnie objawy mam podobne do kolegi elastomaniak. Jak jest zimny to odpala, działa i jedzie. Jak się trochę rozgrzeje to zaczynają się problemy podczas manewrowania bo obroty spadają obroty i gaśnie, wiele razy na środku skrzyżowania....Dzięki oponiom różnych mechaników wymieniłem świece, przewody, uszczelkę pod głowicą, uszczelkę pod kolektorem, czujnik temperatury, rozrząd, czyściłem i adaptowałem przepustnice i g.... to dało. Gdzie w tym badziewiu jest EGR i czy on może za to odpowiadać ?(znalazłem stare wątki ale nie ma zdjęć) Dodatkowo, tydzień temu na przeglądzie gazu wyszło, że wali błąd czujnika halla, którego można wymienić podobno łącznie z rozrządem...
a do czego ten odczyt mam porównać, tzn skąd będe wiedział, ze przekłamuje?szymin89 pisze:ozna by podlaczyc samochod pod vaga i podpatrzec temperature silnika.
no właśnie, trzeba w tym silniku zdejmować rozrząd przy wymianie czujnika?marcin7x5 pisze:Jeżeli gaśnie po piszczeniu gazu a potem nie chce odpalić to obstawiam niedomykający się zawór egr. Jeżeli to się dzieje na gorącym silniku to może to być też wina czujnika położenia wału korbowego g28.
I pomyśleć, że 12 lat temu kupiłem golfa z dziurami w podłodze i kręconym licznikiem i do dzisiaj gania (430 000 km), a ta pierdoła stan igła, od zawsze w rodzinie i ma 157 000 km przebiegu
Golf sam gaśnie!
Porównujesz ze wskazaniami czujnika do wskazań w liczniku.a do czego ten odczyt mam porównać, tzn skąd będe wiedział, ze przekłamuje?
Mylisz czujnik g28 z g40. Czujnik g28 to czujnik obrotów wału korbowego a g40 wskazuje obroty wałka rozrządu. Masz go pod kołem rozrządu więc musisz rozpiąć rozrząd. Jego niesprawność łatwo zaobserwować - wcisnąć gaz do obory i zobaczyć czy silnik przy ok 6000 Obr zacznie przerywać. Brak sygnału z tego czujnika to trudne odpalenie silnika.no właśnie, trzeba w tym silniku zdejmować rozrząd przy wymianie czujnika?
A czy te twoje objawy to występują jak jeździsz na Pb przy zakręconym zaworze w butli lpg?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 22:45
- Lokalizacja: EBE
- Auto: Golf 3
- Silnik: AGU
Golf sam gaśnie!
To nie jest tak, że zawsze się trudno odpala, po prostu często. Generalnie zazwyczaj potrzebuje lekko wciśniętego pedału gazu podczas rozruchu, na co kilku mechaników stwierdziło, że to wina przepustnicy,a nowa jest droga i jeździj se panie tak dalej.. W porównaniu do silnika 1,8 ABS z golfa widzę, że w Borze jest opóźniona reakcja na gaz - wciskam pedał, a wskazówka dopiero po sekundzie wędruje w górę i nie wiem czy ten typ tak ma, czy jest to jakaś usterka. Gdy ma problem z odpaleniem to jednocześnie potrafi gasnąc na biegu jałowym np. podczas manewrowania. Gdy się jedzie w trasę to jest wszystko ok, jaja się zaczynają jak chcesz np. skręcić w lewo, wrzucasz na luz lub gdy ruszasz... i jak Gustlik mawiał: ja mu w gaz a on zgasł..marcin7x5 pisze:Brak sygnału z tego czujnika to trudne odpalenie silnika.
Auto w tym czasie kilka razy miało diagnostykę, ale dopiero teraz wyrzuciło błąd czujnika (czyli rozumiem, że g28) wiec może to jest ta przyczyna, co mi krew upuszcza.
Tego nie sprawdzałem, ale sprawdzę. Temperaturę muszę też sprawdzić bo wskazówka tej zimy nie dochodzi do 90st a termostat wymieniałem latem, nic tu nie chce dobrze działać.marcin7x5 pisze: czy te twoje objawy to występują jak jeździsz na Pb przy zakręconym zaworze w butli lpg?
Golf sam gaśnie!
Tego dowiesz się z opisu błędu a tego nam nie podajesz. Co do gaśnięcia podczas skręcania kołami to masz na pompie wspomagania czujnik. Odepnij z niego wtyczkę i zobacz czy też będzie gasł.kakua pisze:Auto w tym czasie kilka razy miało diagnostykę, ale dopiero teraz wyrzuciło błąd czujnika (czyli rozumiem, że g28)
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 22:45
- Lokalizacja: EBE
- Auto: Golf 3
- Silnik: AGU
Golf sam gaśnie!
Sorki chłopaki za ucięty wątek ale musiałem się zająć trochę swoim zdrowiem..... Więc jedziemy dalej. Na chińskim kkl'u odczytałem błąd 515 "czujnik halla G40 brak sygnału", i faktycznie odcina dopływ paliwa przy trochę ponad 5000 obr/min. Napiszę jak się z tym uporam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości