Problem z silnikiem 1.6 16v

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kostek007
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Problem z silnikiem 1.6 16v

Post autor: kostek007 » czw sty 26, 2017 10:34

Witam.
Koledzy mam problem poważny ze swoim golfem 4. Silnik 1.6 16v AZD (przebieg 236tys). Problem polega na tym że są luźne tłoki w bloku. Wiosną cała góra az do głowicy, nowa uszczelka, nowe hydropopychacze, głowica była planowana rowki w niej wyczyszczone aby olej przechodził przez nią itd. itp. Dół czyli blok był nieruszany (na moje życzenie :grrr: ). Składając to mechanik mi powiedział i i sam widziałem jak tłoki luźno chodzą w bloku. Dodatkowo samochód chodzi na gazie. Czy miał ktoś taki przypadek? Na jesień wymieniałem olej zrobiłem około 2tys km teraz musiałem już dolewać bo było minimum olej w misce. A może taniej wyjdzie wymiana silnika(wiadomo jest to loteria) ? Koledzy pomóżcie bo doprowadza mnie to do szału.
A żeby było mało to kapie mi płyn do chłodnicy od spodu. Czy to może być spowodowane też temu? Silnik z dołu cały w oleju, bo z niego kapie.
Mam podobny problem do tego kolegi co niżej.
Dam pisze:Skoro zostały Ci tylko pierścienie to nawet bym się nie zastanawiał. Szkoda że nie ogarnąłeś od razu tematu w całości, dziś miałbyś spokój.

Mój też brał 1 litr na 1000km plus zbiorniczek płynu wyrównawczego, taka miła niespodzianka po zakupie :grin:
Jak wyjąłem tłoki pierścienie w ogóle nie miały tej sprężystości co nowe pierścienie, tłoki luźno chodziły w bloku na boki.
Najważniejsze to oczyścić rowki w tłoku na pierścienie, tam zbiera się i twardnieje ostry syf. No i założyć jednoczęściowe pierścienie olejowe.
Jak z powrotem wkładałem tłoki na nowych pierścieniach to sztywno siedziały w bloku, aż miło było składać ;)

Jak robisz sam czy ze znajomym to lepiej odżałować na nową uszczelkę pod głowicą i wymienić te pierścienie niż pchać się w inne silniki.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z silnikiem POMOCY!!! 1.6 16v

Post autor: marcin7x5 » czw sty 26, 2017 21:57

Był problem ale w silnikach 1,4 16v z owalizacją i stukaniem tłoka. W 1,6 16v to chyba musiały by się zapiec całkowicie pierścienie. Raczej tulejowania to w nim nie zrobisz bo mają bardzo cienkie ścianki cylindry.



Awatar użytkownika
kostek007
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Problem z silnikiem POMOCY!!! 1.6 16v

Post autor: kostek007 » czw sty 26, 2017 22:38

Czy wymiana uszczelniaczy i wymiana pierscieni na jednoczesciowe w tloku zalatwi sprawe? Jestem laikiem w tej sprawie. Czytam duzo na ten temat to ludzie pisza ze to standard i wymiana uszczelniaczy oraz pierscieni zalatwi sprawe? Dodam ze tloki sa luzne po wymianie będzie spokój?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z silnikiem POMOCY!!! 1.6 16v

Post autor: marcin7x5 » pt sty 27, 2017 07:58

Trzeba zdemontować i pomierzyć wszystko. Nikt ci nie powie że będzie ok bez tego. Jeżeli to będzie problem w pierścieniach to powinno być ok po ich wymianie ale jeżeli doszło do owalizacji cylindra to będzie różnie.



Awatar użytkownika
kostek007
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Problem z silnikiem POMOCY!!! 1.6 16v

Post autor: kostek007 » pt sty 27, 2017 22:12

Przedwczoraj robiłem też cały układ wydechowy od silnika do tylnego tłumika i wydobywa się ze silnika zapach przepalonego oleju. O co chodzi? Czym to może być spowodowane ? Dodam, że przed wymianą układu wydechowego tak nie miałem tzn. nie było tego zapachu.

Czy to jest dobry pomysł?
Wstępnie się ugadałem z mechanikiem, który mi to będzie robił. Cały silnik mi rozbierze zobaczymy dokładnie jak to wszystko wygląda, bo tak jak pisałem wiosną cała góra była robiona razem z regenerowaniem głowicy oprócz bloku. Posprawdzamy zobaczymy co się lepiej opłaca czy słupek czy reanimować mój silnik. Jak myślicie dobry pomysł czy rozglądać się już za silnikiem i nie rozbierać mojego tylko wstawiać słupek?
A druga sprawa lepiej kupić jak już słupek, który jest zamontowany w samochodzie i sprawdzić jak chodzi czy z półki i podobno większość daje miesiąc gwarancji? Jak to z tą gwarancją tak naprawdę ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z silnikiem POMOCY!!! 1.6 16v

Post autor: marcin7x5 » sob sty 28, 2017 12:38

Wydech się wygrzewa to śmierdzi. Raczej nie składałeś go w białych rękawiczkach. Nie wierz w tą gwarancję na silniki używane. Gwarancję to będziesz miał jak go wyremontujesz zgodnie ze sztuką i na porządnych częściach. Niestety jest kosztowne. Ale podstawa przed remontem dołu to sprawdzić luz wzdłużny wału korbowego. Jak już się pojawił to nie ma sensu remont.



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Problem z silnikiem 1.6 16v

Post autor: piotrek233 » ndz sty 29, 2017 15:10

marcin7x5 pisze:miesiąc gwarancji
Gwarancja do bramy a później się nie znamy. Nie ma czegoś takiego jak gwarancja na silnik. Sprzedawca powie, że błąd montażu mechanika itp. Jak już nawet udało by Ci się odzyskać kasę za silnik od sprzedawcy. To musisz zapłacić mechanikowi za poskładanie silnika do kupy, włożenie do auta- a na końcu demontaż z auta. Czyli pewnie zapłacisz równowartość silnika...

Silnik używka to loteria albo będzie wszytko ok albo nie...
Jedynie przed zakupem silnik posprawdzać wszytko, kompresje, itp.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z silnikiem 1.6 16v

Post autor: marcin7x5 » ndz sty 29, 2017 19:07

Kupować używkę to tylko z auta na chodzie. Ale to i tak loteria bo musisz porobić diagnostykę silnika aby nieco o nim wiedzieć.



cali1095
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw maja 29, 2014 03:51

Problem z silnikiem 1.6 16v

Post autor: cali1095 » śr lut 08, 2017 22:31

I jak tam kolego? Jakie poczyniłeś kroki?



Awatar użytkownika
kostek007
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Problem z silnikiem 1.6 16v

Post autor: kostek007 » śr lut 15, 2017 21:39

cali1095 pisze:I jak tam kolego? Jakie poczyniłeś kroki?
Jeszcze nic nie robiłem, bo auto potrzebuje na co dzień teraz, a ważniejsze są teraz inne sprawy. Ale tak jak koledzy pisali raczej będę go rozbierał i robił silnik :) także sprawę przekładam na razie za miesiąc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości