Silnik gaśnie po odpaleniu 2.0 azj
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik gaśnie po odpaleniu 2.0 azj
Cześć, miesiąc temu kupiłem Borę 2.0 azj z gazem. Problem od początku: na zimnym silniku zapala, chce wskoczyć na obroty ssania i momentalnie gaśnie. Drugie odpalenie - wszystko jest już ok, wprawdzie obroty utrzymuje na poziomie 860-900, ale nie gaśnie. Przejrzałem już masę postów, niestety nie znalazłem podobnego przypadku.
Na ciepłym silniku jest ok. Co było zrobione:
- VAG - zero błędów
- wymienione wszystkie filtry, świece, przewody
- po odłączeniu czujnika temperatury pali od strzała, ale obroty nadal 860-900. Czujnik jest sprawny, sprawdzałem na Vagu i rezystancję. To zapalanie bez czujnika to moim zdaniem efekt większej dawki, czujnik raczej nie jest winowajcą.
- po odpięciu przepływki - sytuacja jak przy czujniku temperatury.
- po odłączeniu pompy wtórnego powietrza - jest super, na zimnym po nocy pali od strzała, obroty ssania ok 1050-1200, na ciepło też super. Jednak jak przestygnie z 5h to problem pozostaje.
-po odłączeniu gazu (chciałem wykluczyć problem podwójnego zasilania) problem pozostaje i dalej gaśnie. Gaz nie jest tu raczej problemem.
Przepływka sprawdzona pod obciążeniem, ma charakterystykę liniową, może trochę za małą bo przy 6000 obr ma 84g, ale auto idzie raczej ok.
Brak mi już pomysłów, proszę o pomoc. Zastanawia mnie wpływ pompy powietrza wtórnego na zapalanie.
Na ciepłym silniku jest ok. Co było zrobione:
- VAG - zero błędów
- wymienione wszystkie filtry, świece, przewody
- po odłączeniu czujnika temperatury pali od strzała, ale obroty nadal 860-900. Czujnik jest sprawny, sprawdzałem na Vagu i rezystancję. To zapalanie bez czujnika to moim zdaniem efekt większej dawki, czujnik raczej nie jest winowajcą.
- po odpięciu przepływki - sytuacja jak przy czujniku temperatury.
- po odłączeniu pompy wtórnego powietrza - jest super, na zimnym po nocy pali od strzała, obroty ssania ok 1050-1200, na ciepło też super. Jednak jak przestygnie z 5h to problem pozostaje.
-po odłączeniu gazu (chciałem wykluczyć problem podwójnego zasilania) problem pozostaje i dalej gaśnie. Gaz nie jest tu raczej problemem.
Przepływka sprawdzona pod obciążeniem, ma charakterystykę liniową, może trochę za małą bo przy 6000 obr ma 84g, ale auto idzie raczej ok.
Brak mi już pomysłów, proszę o pomoc. Zastanawia mnie wpływ pompy powietrza wtórnego na zapalanie.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Silnik gaśnie po odpaleniu 2.0 azj
Pompa powietrza wtórnego nie uruchamia się w momencie zapalania silnika tylko chwilę po rozruchu. Także raczej jej wpływ nie ma tu nic do znaczenia. U mnie przykładowo było tak, że przy zimnym silniku bez pompy auto chodziło jakby tylko na dwa cylindry. Przegazowanie i utrzymywanie na lekko wyższych obrotach załatwiało sprawę. W drugim aucie oprócz "checka" autko jeździło bez sprawnej pompy. Problem leży gdzie indziej. Sprawdzałeś czujniki położenia wałka rozrządu, bądź czujnik położenia wału?
...
Re: Silnik gaśnie po odpaleniu 2.0 azj
Masz racje, ze z ta pompa to pewnie przypadek. Czujniki walu i walka sprawdzilem narazie wzrokowo, czyli mozna powiedziec ze nie sprawdzilem Tez zastanawialem sie nad tymi czujnikami. Macie jakis pomysl na sprawdzenie tych czujnikow poza oscyloskopem? ( wiem, ze ta metoda jest najbardziej pewna oczywiscie)
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pn sie 09, 2010 22:04
Re: Silnik gaśnie po odpaleniu 2.0 azj
Witam,
Czy problem z odpaleniem jak w powyższym wątku udało sie rozwiązać? Mam dokładnie taki sam problem w moim AZJ.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Czy problem z odpaleniem jak w powyższym wątku udało sie rozwiązać? Mam dokładnie taki sam problem w moim AZJ.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2011 22:07
- Lokalizacja: Jawor
- Auto: Bora 2.0 4motion 2000
- Silnik: AZH
Re: Silnik gaśnie po odpaleniu 2.0 azj
Co było przyczyną w/w objawów?
Mam to w Borze AZH
Po skasowaniu i jeździe kilka dni „w miarę” powrót problemu
Mam to w Borze AZH
Po skasowaniu i jeździe kilka dni „w miarę” powrót problemu
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2011 22:07
- Lokalizacja: Jawor
- Auto: Bora 2.0 4motion 2000
- Silnik: AZH
Re: Silnik gaśnie po odpaleniu 2.0 azj
Już rozwiązane
Winna odma. Oprócz niej może być elektrozawor uszkodzony od opar na filtrze węgla aktywnego, zapobiegawczo tez wymieniony.
Winna odma. Oprócz niej może być elektrozawor uszkodzony od opar na filtrze węgla aktywnego, zapobiegawczo tez wymieniony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości