1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Witam.
Problem jest następujący: Silnik na obrotach jałowych ma delikatne drgania, w szczególności gdy jest zimny (nikt inny jakoś tego nie wyczuwa ale mnie jako codziennemu użytkownikowi trochę to przeszkadza), wyczyściłem przepustnicę ale nie pomogło. Po podłączeniu kabelkiem obroty na jałowym przy ciepłym silniku wahają się w granicach 750-765 na minutę. Dodatkowo ostatnio zdarzyło mi się, że przy większym manewrowaniu na parkingu albo pod domem obroty zaczęły skakać (spadały do niewiele poniżej 700 i rosły do ok 900, bardzo równo i miarowo, opadały i rosły) uspokaja się to po przejechaniu jakiegoś kawałka lub zgaszeniu i odpaleniu - od razu zaznaczam, płynu wspomagania nie jest za mało a pod spodem nie widać wycieków i innych takich historii. Brak błędów w komputerze.
Pytanie: Czy może być to powodem niedomagania układu wspomagania kierownicy? Czy możecie podpowiedzieć jak posprawdzać jeszcze jakieś inne możliwości, może wspomóc jakąś wskazówką bądź radą?
Problem jest następujący: Silnik na obrotach jałowych ma delikatne drgania, w szczególności gdy jest zimny (nikt inny jakoś tego nie wyczuwa ale mnie jako codziennemu użytkownikowi trochę to przeszkadza), wyczyściłem przepustnicę ale nie pomogło. Po podłączeniu kabelkiem obroty na jałowym przy ciepłym silniku wahają się w granicach 750-765 na minutę. Dodatkowo ostatnio zdarzyło mi się, że przy większym manewrowaniu na parkingu albo pod domem obroty zaczęły skakać (spadały do niewiele poniżej 700 i rosły do ok 900, bardzo równo i miarowo, opadały i rosły) uspokaja się to po przejechaniu jakiegoś kawałka lub zgaszeniu i odpaleniu - od razu zaznaczam, płynu wspomagania nie jest za mało a pod spodem nie widać wycieków i innych takich historii. Brak błędów w komputerze.
Pytanie: Czy może być to powodem niedomagania układu wspomagania kierownicy? Czy możecie podpowiedzieć jak posprawdzać jeszcze jakieś inne możliwości, może wspomóc jakąś wskazówką bądź radą?
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Każdy silnik ma delikatne drgania na biegu jałowym. Nawet producent podaje wartość +/- 50 obr/min. Co do falowania to jest pewnie efektem tego, ze przy kręceniu kierownicą a w szczególności przy skręceniu do oporu znacznie maleją obroty. W twoim przypadku może spadają zbyt mocno przez co sterownik silnika próbuje je podnieść i stąd falowanie. Być może maglownica lub pompa już słabnie przez co (pompa) musi się bardziej "napracować" stawiając przez to większy opór silnikowi wywołując znaczny spadek obrotów silnika.
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Mi również wydaje się, że obroty na jałowym trzyma bardzo dobrze ale to drganie trochę wkurza.
Zapomniałem dodać, że tę nierówną pracę bardzo czuć gdy silnik jest zimny i trzyma sobie obroty powyżej 1000, wtedy drgania są bardzo wyraźne i nierównomierne. Gdy siedzi się w środku to tak jakby ktoś od czasu do czasu bujnął budą, gdy położyć rękę na obudowie silnika to od czasu do czasu ma szarpnięcie, nie jest to miarowe szarpanie a tak jakby w losowych momentach
Czy tym niedomaganiem wspomagania powinienem się martwić, czy czekać na jakieś wyraźniejsze objawy? Wolałbym żeby nie posypało się gdzieś w trasie
Zapomniałem dodać, że tę nierówną pracę bardzo czuć gdy silnik jest zimny i trzyma sobie obroty powyżej 1000, wtedy drgania są bardzo wyraźne i nierównomierne. Gdy siedzi się w środku to tak jakby ktoś od czasu do czasu bujnął budą, gdy położyć rękę na obudowie silnika to od czasu do czasu ma szarpnięcie, nie jest to miarowe szarpanie a tak jakby w losowych momentach
Czy tym niedomaganiem wspomagania powinienem się martwić, czy czekać na jakieś wyraźniejsze objawy? Wolałbym żeby nie posypało się gdzieś w trasie
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Pośledzę temat, bo u mnie w AKL dzieje się dokładnie to samo. Niby nie przeszkadza, ale jednak...
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Skoro poszarpuje ci wtedy gdy silnik jest "zimny" o czym świadczą obr rzędu 1000 to może to być wina np. świecy zapłonowej. Sprawdziłbym cały ukł zapłonowy na początek bo prawdopodobnie masz wypadanie zapłonu na którymś z cylindrów.
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Świeczki są nowe więc najprawdopodobniej odpadają. Cewki są właściwie wszystkie inne, (jedną wymieniałem ja na oryginał made in Turkey, jedna jest chyba od nowości, jedna jest Beru i ostatnia też wymieniona na oryginał made in Turkey) ale nie wiem jak je sprawdzić czy nie mają jakiegoś wewnętrznego przebicia. Brak wypadania zapłonu na którymkolwiek z cylindrów po podłączeniu kabelkiem.
Falujące obroty po manewrowaniu - to nie to!!!
gdy silnik dobrze się rozgrzeje, (np. na tyle aby włączył się wentylator) obroty na jałowym falują miarowo 600-800, ale nie zdarza się to zawsze. Przy każdym spadku obrotów słychać syczenie, tak jakby silnik próbował pobrać powietrze ale coś by je blokowało.
Jeszcze jedno pytanie - silnik ma dwie możliwości pobierania powietrza - powietrze omiata kolektor wydechowy i jest lekko podgrzewane lub powietrze jest zasysane rurą po prawej (patrząc na auto od przodu) stronie obudowy filtra powietrza. Na wolnych obrotach (nie ważne czy rozgrzany czy nie) silnik nie pobiera powietrza rurą z boku obudowy filtra, czy tak ma być?
Jeśli znów zdarzy mi się to falowanie to nagram pracę silnika, może gdy inni użytkownicy posłuchają powiedzą coś więcej
Falujące obroty po manewrowaniu - to nie to!!!
gdy silnik dobrze się rozgrzeje, (np. na tyle aby włączył się wentylator) obroty na jałowym falują miarowo 600-800, ale nie zdarza się to zawsze. Przy każdym spadku obrotów słychać syczenie, tak jakby silnik próbował pobrać powietrze ale coś by je blokowało.
Jeszcze jedno pytanie - silnik ma dwie możliwości pobierania powietrza - powietrze omiata kolektor wydechowy i jest lekko podgrzewane lub powietrze jest zasysane rurą po prawej (patrząc na auto od przodu) stronie obudowy filtra powietrza. Na wolnych obrotach (nie ważne czy rozgrzany czy nie) silnik nie pobiera powietrza rurą z boku obudowy filtra, czy tak ma być?
Jeśli znów zdarzy mi się to falowanie to nagram pracę silnika, może gdy inni użytkownicy posłuchają powiedzą coś więcej
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Silnik do temp ok 20 st (nie pamiętam dokładnej ale już tu na forum ją podawałem) powinien zasysać tylko ogrzane powietrze. Powyżej tej temperatury powinien stopniowo zasysać powietrze nieogrzewane az całkowicie przestawić się na zasysanie "chłodnego" powietrza. W tej obudowie filtra jest taki termostacik, który steruje taką klapką zamykającą dopływ ciepłego powietrza. Ja u siebie tą klapkę zablokowałem na stałe w pozycji zamkniętej tak aby silnik cały czas zasysał chłodniejsze powietrze.
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Co do przebicia,to spryskaj kable wodą,najlepiej po ciemku.
Odnośnie wypadania zapłonu(o ile występuje)obejrzyj ten filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Odnośnie wypadania zapłonu(o ile występuje)obejrzyj ten filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Witam.
Mam problem z falującymi obrotami w Golfie 1.6 16V ATN. Od razu powiem, że dopiero co był remontowany silnik (obróciła się panewka). Teraz wszystko jest poskładane i na zimnym silniku jest idealnie, ale po rozgrzaniu obroty zaczynają falować dosyć wyraźnie. W czasie remontu wyczyściłem zawór EGR i rura wydechowa zaraz za kolektorem była jakby zaślepiona i wybita w niej tylko nieduża dziura. Wyglądało to na samoróbkę (jakby ktoś ją jedynie przebił przecinakiem) Powiększyłem ją, bo pomyślałem, że może się ona przyczyniać do późniejszych problemów z mocą, itp. Znowu znajomy mówi, że te silniki tak mają (w sensie taką dziurę w rurze) no i teraz nie wiem czy ta moja modyfikacja mogła się przyczynić może do złych odczytów przez drugą sondę za katalizatorem. Wtedy była mniejsza dziura, więc może ma to wpływ ? Czy w waszych autkach też jest coś takiego ? Autem wcześniej jeździłem i poza stukającą panewką obroty nie falowały. Wyczyściłem przepustnicę też chociaż nie była zbyt ubrudzona i robiłem adaptację ale nic to nie dało.
Mógłbym wymieniać wszystko po kolei ale chyba to nie ma sensu skoro wcześniej było OK. Sondy były jedynie odpinane podczas demontażu, nie było żadnej ingerencji mechanicznej, nie były odkręcane, więc wątpię w ich uszkodzenie. Na komputerze żadnych błędów.
Mam problem z falującymi obrotami w Golfie 1.6 16V ATN. Od razu powiem, że dopiero co był remontowany silnik (obróciła się panewka). Teraz wszystko jest poskładane i na zimnym silniku jest idealnie, ale po rozgrzaniu obroty zaczynają falować dosyć wyraźnie. W czasie remontu wyczyściłem zawór EGR i rura wydechowa zaraz za kolektorem była jakby zaślepiona i wybita w niej tylko nieduża dziura. Wyglądało to na samoróbkę (jakby ktoś ją jedynie przebił przecinakiem) Powiększyłem ją, bo pomyślałem, że może się ona przyczyniać do późniejszych problemów z mocą, itp. Znowu znajomy mówi, że te silniki tak mają (w sensie taką dziurę w rurze) no i teraz nie wiem czy ta moja modyfikacja mogła się przyczynić może do złych odczytów przez drugą sondę za katalizatorem. Wtedy była mniejsza dziura, więc może ma to wpływ ? Czy w waszych autkach też jest coś takiego ? Autem wcześniej jeździłem i poza stukającą panewką obroty nie falowały. Wyczyściłem przepustnicę też chociaż nie była zbyt ubrudzona i robiłem adaptację ale nic to nie dało.
Mógłbym wymieniać wszystko po kolei ale chyba to nie ma sensu skoro wcześniej było OK. Sondy były jedynie odpinane podczas demontażu, nie było żadnej ingerencji mechanicznej, nie były odkręcane, więc wątpię w ich uszkodzenie. Na komputerze żadnych błędów.
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Zrób adaptację zaworu egr. Na ogół on jest przyczyną falujących obrotów lub nieszczelność dolotu.
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Sprawa się skomplikowała, silnik nagle zagrzechotał i zgasł na dobre, już nie chce odpalić. Iskra pojawia się tylko raz i zanika. Ponadto okazało się, że nie ma zupełnie (!) kompresji na pierwszym cylindrze, więc rozmontowałem cały silnik i niczego niepokojącego nie zauważyłem. Panewki dobre, uszczelka pod głowicą była nowa zakładana, pierścienie dobre, zawory na pierwszy rzut oka nie są pokrzywione, ale byłem w zakładzie obróbki głowic i wyszła jakaś nieszczelność na zaworach ssących. Pytanie jak to się mogło stać skoro rozrząd się nie przestawił, panewka nie jest wytłuczona. Brałem pod uwagę jeszcze, że krzywki na wałkach mogły się obrócić, ale są na swoim miejscu (no chyba, że taki fart, że się znowu nastawiły). Nie wiem na tą chwilę czy robić głowicę czy brać inny silnik.
Głowica też już była robiona wcześniej, ale silnik chodził idealnie dopóki się nie rozgrzał, wtedy były problemy z falowaniem, ale odpalał idealnie, nie kopcił i nagle zgasł, w dodatku na postoju na wolnych obrotach.
Głowica też już była robiona wcześniej, ale silnik chodził idealnie dopóki się nie rozgrzał, wtedy były problemy z falowaniem, ale odpalał idealnie, nie kopcił i nagle zgasł, w dodatku na postoju na wolnych obrotach.
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Skoro jest nieszczelność na zawodach to trzeba robić głowicę lub sprawdzić hydropopychacze czego objawem mogło być te grzechotanie silnika. Niepokoi mnie jeszcze to, że iskra pojawia się tylko raz jak piszesz co może wskazywać na uszkodzenie g28 lub sterownika silnika.
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Myślałem, że to może cewka jest uszkodzona i przez to daje tylko raz iskrę podczas kręcenia, ale dzisiaj podpiąłem cewkę razem z przewodami do innego Golfa i tam iskra jest cały czas, więc cewka raczej sprawna. Teraz będzie problem podłączyć komputer, żeby sprawdzić czujnik wału (bo wszystko jest rozebrane) ale jakbym go podpiął do innego Golfa czy tam coś pokaże ?
1.6 16v BCB nierówne obroty na jałowym
Czujnik to oscyloskopem najlepiej ale metodą przykładki też go sprawdzisz. Masz silnik bcb a piszesz że masz cewkę z przewodami zapłonowymi?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości