1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Nic dziwnego że ci może falować. Podciśnienia w kolektorze ssącym cały czas powyżej 450 mbar a powinno oscylować w przedziale 240-420 mbar. Sprawdź dokladnie szczelność dolotu a w szczególności całą odme
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Jeśli odkręcę korek wlewu oleju to powietrze mocno go zasysa i to chyba świadczyło, że odma nie jest zatkana - (dodatkowo obroty wtedy głupieją, silnik może zgasnąć + błąd map sensor)
Teraz sobie przypomniałem inną rzecz co mnie zastanowiła mianowicie jak zdejmowałem przepustnice żeby ją wyczyścić, to zdziwiło mnie, że nie ma tam uszczelki pomiędzy spodem przepustnicy, a miejscem do którego tam jest przykręcana.
Czy to tak ma być ?
EDIT:
Znalazłem taki filmik(https://www.youtube.com/watch?v=QQZZUmYOBzU" onclick="window.open(this.href);return false;), na którym koleś czyści MAP sensor podając na początku typowe objawy jego uszkodzenia - powiem tak: wypisz wymaluj moje problemy - zwłaszcza "trudności z ruszeniem na pierwszym biegu bez dodawania gazu"
Jak kolega post wyżej dobrze wypatrzył podciśnienia są za wysokie więc może trzeba go wymienić? - owy czujnik wyciągałem jakieś 3 miesiące temu i na oko nie było widać jego uszkodzenia hmm...
Teraz sobie przypomniałem inną rzecz co mnie zastanowiła mianowicie jak zdejmowałem przepustnice żeby ją wyczyścić, to zdziwiło mnie, że nie ma tam uszczelki pomiędzy spodem przepustnicy, a miejscem do którego tam jest przykręcana.
Czy to tak ma być ?
EDIT:
Znalazłem taki filmik(https://www.youtube.com/watch?v=QQZZUmYOBzU" onclick="window.open(this.href);return false;), na którym koleś czyści MAP sensor podając na początku typowe objawy jego uszkodzenia - powiem tak: wypisz wymaluj moje problemy - zwłaszcza "trudności z ruszeniem na pierwszym biegu bez dodawania gazu"
Jak kolega post wyżej dobrze wypatrzył podciśnienia są za wysokie więc może trzeba go wymienić? - owy czujnik wyciągałem jakieś 3 miesiące temu i na oko nie było widać jego uszkodzenia hmm...
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Pomiędzy przepustnicą a kolektorem powinien być oring gumowy jako uszczelka. Objawy po odkręceniu korka oleju są właściwie dla twojego silnika. Często zbyt duże podciśnienie spowodowane może być niedrożnym w pełni filtrem powietrza. Zdejmij obudowę silnika i zobacz na kompie jak zmienia się podciśnienie. Co do wyglądu czujnika to nie ma on żadnego znaczenia. Ważne jest czy ten termistor co go delikatnie widac pracuje płynnie i czy jest w miarę czysty i wolny od nagaru jaki gromadzi się w kolektorze ssącym.
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Oring chyba akurat nie u mnie - http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=3987" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś takiego jak w linku tak jak patrzyłem powinno pasować idealnie - popytam w sklepach dzisiaj i postaram się kupić/zamontować/przetestować.
Filtr powietrza jest nówka sztuka, ale sprawdzę to bez tej obudowy silnika.
Edit:
Podzwoniłem, popytałem i wychodzi na to, że u mnie nie ma być żadnej uszczelki...
Coś takiego jak w linku tak jak patrzyłem powinno pasować idealnie - popytam w sklepach dzisiaj i postaram się kupić/zamontować/przetestować.
Filtr powietrza jest nówka sztuka, ale sprawdzę to bez tej obudowy silnika.
Edit:
Podzwoniłem, popytałem i wychodzi na to, że u mnie nie ma być żadnej uszczelki...
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Z tego co pamiętam to w kolektorze plastykowym jest takie gniazdo właśnie na oring pod przepustnicę.
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
W linku wstawiłem zdjęcie (niestety średnio wyraźne) miejsca po zdjęciu przepustnicy - gdzie ten oring powinien się znajdować ?
https://s32.postimg.org/pa10ks97p/20160616.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://s32.postimg.org/pa10ks97p/20160616.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Dookoła otworu masz taki jakby rowek. Zobacz czy to co jest w tym rowku to nie jest czasami stwardniały oring który trzeba wydłubać.
Re: 1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
W międzyczasie sprawdziłem bez pokrywy silnika czy ciśnienie będzie inne - bez zmian.
http://vaglog.pl/log_269411.html" onclick="window.open(this.href);return false; - wkleiłem jeszcze logi tym razem w trasie na zimnym silniku do momentu nagrzania jeśli to coś pomorze.
Obroty odpukać nie falują od dłuższego czasu, ale te wchodzenia silnika w wibracje/szarpania na postoju są nieznośne... aż filmik na yt nagrałem pokazujący mniej więcej co się dzieje https://www.youtube.com/watch?v=SMIadf3 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Najlepiej podgłośnić to słychać, że inaczej pracuje gdy się telepie...
http://vaglog.pl/log_269411.html" onclick="window.open(this.href);return false; - wkleiłem jeszcze logi tym razem w trasie na zimnym silniku do momentu nagrzania jeśli to coś pomorze.
Obroty odpukać nie falują od dłuższego czasu, ale te wchodzenia silnika w wibracje/szarpania na postoju są nieznośne... aż filmik na yt nagrałem pokazujący mniej więcej co się dzieje https://www.youtube.com/watch?v=SMIadf3 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Najlepiej podgłośnić to słychać, że inaczej pracuje gdy się telepie...
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
No i pupa falowanie powróciło...
Dzisiaj jak jechałem przez miasto i zatrzymałem się obroty zaczęły falować tak z 400-900 (silnik ewidentnie bronił się żeby nie zgasnąć).
Włączyłem klimę, obroty się podniosły, falowanie ustało, tak dojechałem do domu.
Przed domem wyłączyłem klimę, obroty nie falowały, ale z poprzednich akcji wiem, że to tylko kwestia czasu.
Dzisiaj jak jechałem przez miasto i zatrzymałem się obroty zaczęły falować tak z 400-900 (silnik ewidentnie bronił się żeby nie zgasnąć).
Włączyłem klimę, obroty się podniosły, falowanie ustało, tak dojechałem do domu.
Przed domem wyłączyłem klimę, obroty nie falowały, ale z poprzednich akcji wiem, że to tylko kwestia czasu.
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
sprawdź jeszcze czy zaworek od evapa jest szczelny oraz czy cyka cyklicznie czy cały czas albo wcale.
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Cyka co jakiś czas, ruszałem tam kabelkami, rurkami i nic raczej nie zauważyłem.
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Weź odłącz ten wężyk z tego zaworu i go zaślep. Jeżeli dalej będzie falować to albo egr nie domyka w pełni albo coś ze szczelnością zaworów może być nie tak. W tych silnikach lubią podpalać się zawory wydechowe ale wtedy to na ogół przebiera silnik lub ma wypadanie zapłonu.
1.6 16V [BCB] niskie obroty i czasem falujące
Ale to mam go jakąś taśmą zaślepić i tak z odpiętym wężem jeździć ? Nie zaczną się jakieś inne jaja dziać gdy np. mechanizm zacznie "cykać" ? Bo to falowanie trafia się różnie i żeby je złapać trzeba jechać na już rozgrzanym silniku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości