Witam. Niestety nie znalazłem odpowiedniego tematu , który mógłby przypasować do mojego i jednoznacznie wyjaśnić to co dzieje się z moim Gofrem 1.6 AKL.
Sprawa wygląda tak :
Po odpaleniu na zimnym silniku obroty wskakują na 1100 - 1200. Po chwili spadają i są na poziomie 900. I wszystko jest stabilne.
Po zagrzaniu do 90 stopni zaczyna się cała jazda. Gdy tylko się zatrzymam obroty falują w przedziale 700-900 bez przerwy. Czasem czuć drgania i tak jakby auto przygasało. Od czasu do czasu po zgaszeniu silnika ( Temperatura 90 stopni ) auta nie da się od razu odpalić. Dopiero za 3 razem załapie. Pare razy zgasł po wciśnięciu sprzęgła ale to właśnie z tego co pamiętam zdarzyło się gdy silnik był zimny. Przy skręcie kierownicą czuć jakby obroty falowały bardziej. Tak samo po wciśnięciu delikatnie gazu samochód tak jakby przygasał.
Pytaniem jest od czego zacząć ? Vag pokazuje błąd sondy i czujnika wspomagania. Tylko jakiego ?
Miałem robić adaptacje przepustnicy i wymieniać czujnik temperatury.
Od czego zaczynać ?
Rok temu robiony był remont ( Wymiana uszczelniaczy , pierścieni , uszczelki pod głowica itd ) .
Pozdrawiam.
1.6 AKL Falowanie na biegu jałowym, problemy z odpalaniem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: 1.6 AKL Falowanie na biegu jałowym, problemy z odpalanie
Świece, kable, kopułka, palec "dobre"? Możesz wymienić silniczek krokowy i ten czujnik temperatury. Sondę lambda tak samo... Co do czujnika wspomagania to nie wiem gdzie jest.
Re: 1.6 AKL Falowanie na biegu jałowym, problemy z odpalanie
Na pompie wspomagania. Wypnij wtyczkę i zobacz co się stanie.
1.6 AKL Falowanie na biegu jałowym, problemy z odpalaniem.
Przede wszystkim też wymień czujnik temp. kosztuje 25 zł, wymiana trwa 3 minuty na zimnym silniku, i wiele może zdziałać.
Następnie spróbuj przeczyścić przepustnice, a następnie ją zaadaptuj.
Wspomaganie może też wywoływać to falowanie i spadki prądu. Zrób jak kolega wyżej powiedział i może będzie cacy.
Jeśli to nie pomoże z odpalaniem i falowaniem to łap się za świece i kable,cewkę,altek w tej kolejności.
Następnie spróbuj przeczyścić przepustnice, a następnie ją zaadaptuj.
Wspomaganie może też wywoływać to falowanie i spadki prądu. Zrób jak kolega wyżej powiedział i może będzie cacy.
Jeśli to nie pomoże z odpalaniem i falowaniem to łap się za świece i kable,cewkę,altek w tej kolejności.
1.6 AKL Falowanie na biegu jałowym, problemy z odpalaniem.
Zacznij właśnie od tego. Zwykle za falowanie obrotów odpowiada silniczek krokowy, ale do jego poprawnej pracy niezbędne są prawidłowe odczyty czujników: temperatury silnika, przepływomierza, położenia przepustnicy, sondy lambda. Jeśli któryś z czujników szwankuje, to dawka paliwa nie będzie dobrana do aktualnych potrzeb (obciążenia) silnika.xavi_av pisze: Vag pokazuje błąd sondy i czujnika wspomagania.
To może wskazywać na problemy z układem paliwowym, albo czujnikiem położenia wału.xavi_av pisze:Od czasu do czasu po zgaszeniu silnika ( Temperatura 90 stopni ) auta nie da się od razu odpalić.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości