golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Cześć, jestem w posiadaniu golfa 4 1.4 16v po generalnym remoncie silnika.
Silnik pracuje ładnie, nie bierze oleju, ma moc, nic nie stuka nic nie puka.
Auto postanowiłem sprzedać, wszystko fajnie pięknie, miałem kupca, jednak wracając z badań technicznych zaczeła mi migać kontrolka ciśnienia oleju.
Więc zatrzymałem się, sprawdziłem stan - jest ok. Pojechałem do mechanika i na szybko wymieniliśmy czujnik - dalej to samo.
Lampka zapala się w momencie między 1000-1800 obrotów a żeby zgasła wystarczy przekroczyć 2200 obrotów.
Zadzwoniłem do kupca i anulowałem transakcje, wróciłem do mechanika i sprawdziliśmy ciśnienie oleju, po zapłonie na biegu jałowym 1,5 bara, w miarę nagrzewania się silnika spadło do 0,5, podczas 2000 obrotów ciśnienie podskoczyło do 2 barów. Olej to 5w40 castrol, jestem niecałe 10k po jego wymianie i po remoncie silnika.
Gdzie szukać przyczyny? Panewki? Miałem generalkę, z resztą nic nie stuka w silniku, ma moc i jej nie gubi. Przeszukałem fora, nie widziałem identycznego przypadku, help. Macie jakiś pomysł co sprawdzać? nie chce się wykosztowywać przed sprzedażą, nie chce też sprzedać z awarią.
Silnik pracuje ładnie, nie bierze oleju, ma moc, nic nie stuka nic nie puka.
Auto postanowiłem sprzedać, wszystko fajnie pięknie, miałem kupca, jednak wracając z badań technicznych zaczeła mi migać kontrolka ciśnienia oleju.
Więc zatrzymałem się, sprawdziłem stan - jest ok. Pojechałem do mechanika i na szybko wymieniliśmy czujnik - dalej to samo.
Lampka zapala się w momencie między 1000-1800 obrotów a żeby zgasła wystarczy przekroczyć 2200 obrotów.
Zadzwoniłem do kupca i anulowałem transakcje, wróciłem do mechanika i sprawdziliśmy ciśnienie oleju, po zapłonie na biegu jałowym 1,5 bara, w miarę nagrzewania się silnika spadło do 0,5, podczas 2000 obrotów ciśnienie podskoczyło do 2 barów. Olej to 5w40 castrol, jestem niecałe 10k po jego wymianie i po remoncie silnika.
Gdzie szukać przyczyny? Panewki? Miałem generalkę, z resztą nic nie stuka w silniku, ma moc i jej nie gubi. Przeszukałem fora, nie widziałem identycznego przypadku, help. Macie jakiś pomysł co sprawdzać? nie chce się wykosztowywać przed sprzedażą, nie chce też sprzedać z awarią.
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Skoro na jałowym masz 0,5 bar na rozgrzanym silniku to smarowanie jest ok. Sprawdź dobrze wiązkę do czujnika oleju. Filtr oleju kiedy wymieniałeś?
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... olf-iv-16/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj znalazłem że ciśnienie minimalne przy 2000 obrotach to 2 bary, czyli tyle co mam.
Więc gdy olej nagrzewa się jeszcze bardziej, bo lampka zaczyna świecić po jakichś 7km to pewnie jest jeszcze słabsze.
Filtr oleju był wymieniany 10k temu.
Tutaj znalazłem że ciśnienie minimalne przy 2000 obrotach to 2 bary, czyli tyle co mam.
Więc gdy olej nagrzewa się jeszcze bardziej, bo lampka zaczyna świecić po jakichś 7km to pewnie jest jeszcze słabsze.
Filtr oleju był wymieniany 10k temu.
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Trzeba by sprawdzić pompę oleju. Może nie wyrabia na wyższych obrotach.
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
ok znalazłem na anglojęzycznej stronce co powinno się po kolei sprawdzać, nie mogę tylko przetłumaczyć tego jednego podpunktu, ogólnie to:
1. odłączyć czujnik podczas gdy się świeci jesli dalej lampka sie swieci to jest przebicie
2. sprawdzić filtr oleju
3. sprawdzić misę olejową
4. sprawdzić przewód który pobiera olej z misy
5. sprawdzić pompę czy nie uszkodzona
6.If the pump appears to be okay, the next step is to measure the rod and main bearing clearances. Check the clearances on the main bearing closest to the pump (this has the greatest effect on pressure) and clearances on the furthest rod bearing (this will show the greatest wear).
7. sprawdzić panewki
8. luz osiowy wałka rozrządu
9. pokrywy zaworów
10. kolektor dolotowy
11. popychacze
co sądzicie o tym?
1. odłączyć czujnik podczas gdy się świeci jesli dalej lampka sie swieci to jest przebicie
2. sprawdzić filtr oleju
3. sprawdzić misę olejową
4. sprawdzić przewód który pobiera olej z misy
5. sprawdzić pompę czy nie uszkodzona
6.If the pump appears to be okay, the next step is to measure the rod and main bearing clearances. Check the clearances on the main bearing closest to the pump (this has the greatest effect on pressure) and clearances on the furthest rod bearing (this will show the greatest wear).
7. sprawdzić panewki
8. luz osiowy wałka rozrządu
9. pokrywy zaworów
10. kolektor dolotowy
11. popychacze
co sądzicie o tym?
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
W tych silnikach jest specyficzna pompa oleju. Normalnie są 2 koła zębate obok siebie a tu jest rozwiązanie z kołami gdzie jedno obraca się wewnątrz drugiego. Być może trzeba sprawdzić łożyskowanie tych kół.
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Mechanik paczal i paczal i w panewkach w misie filtrze i ssaku nic nie było, powiedział że to pompa ale raczej to jest strzał chociaż podczas gdy silnik się nagrzewał i migała lampka słyszałem jakieś dziwne wycie, pompa 400 zł
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Zmieniam jeszcze olej z 5w40 na 10w40, a jak cena pompy? Coś sporo się wydaje
I czy mogłem narobić biedy silnikowi? Ciśnienie jakieś tam było...
I czy mogłem narobić biedy silnikowi? Ciśnienie jakieś tam było...
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Być może na dole silnika jest ok a tylko z górą coś się dzieje. Bywało też że wycierały się wałki w pokrywie i zatykały się kanały oleju ale wtedy to ciśnienia nie było i na wolnych obrotach. Pewnie przyjdzie rozebrać cały silnik aby sprawdzić czy gdzieś się nie przytarło na dole.
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Dostałem dziś telefon od mechanika, powiedział że postanowił jeszcze raz przyjrzeć się silnikowi i stwierdził że wał jest przesunięty (panewki ok).
No i teraz taka kwestia, 10.000 km temu generalny remont silnika wraz ze szlifem wału. Mechanik mówi że nie wie czemu to się stało, więc czy to mogła być wina zbyt niskiego ciśnienia oleju? zmęczenia materiału, czy coś było skopane przy remoncie? Bo szczerze mam już tego dość, 2600 w remont silnika a po roku znów coś się psuje.
No i teraz taka kwestia, 10.000 km temu generalny remont silnika wraz ze szlifem wału. Mechanik mówi że nie wie czemu to się stało, więc czy to mogła być wina zbyt niskiego ciśnienia oleju? zmęczenia materiału, czy coś było skopane przy remoncie? Bo szczerze mam już tego dość, 2600 w remont silnika a po roku znów coś się psuje.
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
W silnikach 16v wycierają się pierścienie odpowiadające za luz wzdłużny wału. Może u ciebie to jest przyczyną.
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Ale czy te pierścienie nie powinny być sprawdzone i wymienione podczas remontu silnika?
Czy to co się stało może być związane ze zbyt niskim ciśnieniem oleju? Zmęczeniem materiału, czy może błędu mechanika?
Trochę średnio wygląda ta sytuacja że płacę 2600 za generalny remont silnika, a po roku jest jego awaria...
Czy to co się stało może być związane ze zbyt niskim ciśnieniem oleju? Zmęczeniem materiału, czy może błędu mechanika?
Trochę średnio wygląda ta sytuacja że płacę 2600 za generalny remont silnika, a po roku jest jego awaria...
golf 4 1.4 16v kontrolka oleju
Ten co robi remont i składa silnik w całość powinien takie rzeczy sprawdzić. Być może sprawdził i było jeszcze w dopuszczalnej tolerancji luzu a może i nie sprawdził tylko skręcił. Niestety ale dobrych mechaników nie wielu mamy. Nie każdy też ma dostęp do instrukcji serwisowych dotyczących danego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości