Golf mk4 1.6 problem z EGR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Cześć wam!
Jestem świeżą właścicielką mk4, autko super, niestety mam z nim mały problem.
Najprawdopodobniej mam uszkodzony EGR. Tak już kupiłam. Samochód jeździ z wypiętym zaworem, komputer zgłasza błąd, że EGR jest niepodpięty, jednak wszystko inne hula jak należy.
Poprzedni właściciel twierdzi, że wymienił zawór na najtańszy chiński, na którym pojeździł parę dni i zawór padł. Później kupił kolejny, oryginalny? (Mówił, że dał za niego 500zł), pojeździł miesiąc - zawór padł.
Podobno po podpięciu wtyczki zaworu, samochód nie trzyma obrotów, dławi się, faluje, gaśnie.
I teraz moje pytanie do Was: co z tym zrobić?
Jak wiadomo - EGR jest niepożądanym tworem dla silnika, więc najchętniej bym się go pozbyła/zaślepiła, zapomniała o nim. Czy wiecie coś jak to zrobić, żeby komputer nie wyrzucał błędu czujnika? Robi ktoś oprogramowanie w golfie bez niego?
Ewentualnie, jeśli wiecie co może być problemem padania zaworu, bardzo proszę o rady.
Miłego dnia, Majaa
Jestem świeżą właścicielką mk4, autko super, niestety mam z nim mały problem.
Najprawdopodobniej mam uszkodzony EGR. Tak już kupiłam. Samochód jeździ z wypiętym zaworem, komputer zgłasza błąd, że EGR jest niepodpięty, jednak wszystko inne hula jak należy.
Poprzedni właściciel twierdzi, że wymienił zawór na najtańszy chiński, na którym pojeździł parę dni i zawór padł. Później kupił kolejny, oryginalny? (Mówił, że dał za niego 500zł), pojeździł miesiąc - zawór padł.
Podobno po podpięciu wtyczki zaworu, samochód nie trzyma obrotów, dławi się, faluje, gaśnie.
I teraz moje pytanie do Was: co z tym zrobić?
Jak wiadomo - EGR jest niepożądanym tworem dla silnika, więc najchętniej bym się go pozbyła/zaślepiła, zapomniała o nim. Czy wiecie coś jak to zrobić, żeby komputer nie wyrzucał błędu czujnika? Robi ktoś oprogramowanie w golfie bez niego?
Ewentualnie, jeśli wiecie co może być problemem padania zaworu, bardzo proszę o rady.
Miłego dnia, Majaa
Golf mk4 1.6 problem z EGR
masa tematów wystarczy poszukać
viewtopic.php?f=139&t=432071
viewtopic.php?f=139&t=432071
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Majaa, czesc. jaki to silniki 1.6 16v cz 1.6 8v i czy ma gaz?. opowiem ci co sie stało u mnie z EGR . dawno temu go zaslepiłem i tak jezdziłem do puki nie zaczeło mi autem szarpac zrywac i dławic , ze[sterownika nie było usuniety ]dopiero po odpieciu wtyczki auto normalnie chodziło wiec padło ze jest uszkodzony EGR chociaz był zaslepiony . wiec wymiana na inny i dalej ten sam problem auto nie chciało jezdzic tylko z odpieta wtyczka normalnie sie zachowywało.Byłem u roznych mechanikow z tym problemem jeden stwierdził ze przepustnica padnieta wiec wymiana dalej to samo inny zas ze czujnik MAP w kolektorze siadł tez wymieniony i dalej ten sam problem ze az auto wylodowało ASO gdzie tam sobie nawed z tym problemem nie poradzili . Wina za takie zachowanie okazało sie sterownik silnika poniewaz rozjechało mu MAPE przez to ze ten EGR był zaslepiony . dopiero wymiana sterownika pomogła a tyle zachodu z tym było . obstawiam ze sprzedawca miał własnie tak zrobione zaczeły sie problemy, mechanicy nie mogli do tego dojsć i pozbył sie auta. mozna go usunac tylko teraz jest pytanie czy na obecny czas sterownik ma prawidłowa MAPA ? moze byc tam juz wiecej zeczy rozjechane niz tylko EGR. aha jakie błedy wywala z podpieta wtyczka od EGR
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Cześć, silnik 16v z gazem.
Ogólnie sprawa wygląda teraz tak, że dla testu podłączyłam zawór. Okazało się, że samochód chodzi tak samo jak z odpiętym - czyli dobrze.
Check engine świecił się nadal, ale po przejażdżce, chwilowym postoju i uruchomieniu ponownie - check już się nie świeci, z samochodem wszystko ok.
Mam nadzieję, ze tak zostanie.
Ogólnie ma to sens, co mówisz. Faktycznie sprzedał mi samochód z odpiętą wtyczką...
Jak będę miała możliwość, podłącze się do samochodu i sprawdzę błędy.
Dzięki wielkie za pomoc
Ogólnie sprawa wygląda teraz tak, że dla testu podłączyłam zawór. Okazało się, że samochód chodzi tak samo jak z odpiętym - czyli dobrze.
Check engine świecił się nadal, ale po przejażdżce, chwilowym postoju i uruchomieniu ponownie - check już się nie świeci, z samochodem wszystko ok.
Mam nadzieję, ze tak zostanie.
Ogólnie ma to sens, co mówisz. Faktycznie sprzedał mi samochód z odpiętą wtyczką...
Jak będę miała możliwość, podłącze się do samochodu i sprawdzę błędy.
Dzięki wielkie za pomoc
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Majaa, silnik masz taki sam jak w moim aucie , jeszcze może tez to być wina gazu bo tez lubi rozjechać Mape i tez biore to pod uwagę u siebie ale czas dopiero pokaze, tydz temu wymieniłem sterownik i na razie jeździ . jak nic się spowrotem nie stanie to wina była za zaslepienie EGR i sterownik sie rozjechał a jak wróci to instalacja gazowa miesza .jak długo masz założony gaz?
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Ja przejechałam tym samochodem jakieś 200km, od razu chcę z nim zrobić porządek. Gaz został założony 5k kilometrów temu, jakieś 3 miesiące temu.
Jeśli to komputer i problem wróci to czeka mnie wymiana czy wystarczy mapa silnika? Ile cie kosztowała wymiana na sprawny?
Jeśli to komputer i problem wróci to czeka mnie wymiana czy wystarczy mapa silnika? Ile cie kosztowała wymiana na sprawny?
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Majaa, jak ci się uda znalec kogos co będzie miał tak mape do silnika to wystarczy wgrac . ja kupiłem taki sam koputer za 150zl + sam go sobie założyłem trzeba się znac bo immo na now się dopasowywuje. za wymiane u tunera mi powiedział 200zl z tym ze sciaga MAPE ze sterownika tego nowego i może wgarc do tego co jest rozjechany wiec jakbys odzyskała swój stary. ja na razie poszedłem w ta strone ze go wymieniłem a jak siadnie to kupie inny. ale jak piszesz ze po wpiecu wtyczki jeździ to nie ma co grzebać . a jak sa dalej problemy to trzeba szczytać błędy jakie pokazuje z wpiętym ERG bo to nie musi być to co ja mam . pierwsze błędy potem diagnoza
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Dziś po 35 minutach jazdy zapaliła się kontrolka EPC + komunikat motorstorg werkstatt. Włączenie i wyłączenie samochodu nic nie dało, po odpaleniu go 5 godzin później licznik czysty. Czasem też mi się odpala samochód z kontrolką ESP, ponowne uruchomienie rozwiązuje zazwyczaj sprawę. Przy czym samochód jeździ ok, nie szarpie, obroty stabilne, temperatura też. Jedyne co zauważyłam to fakt, że rano jak jest zimno to silnik nie pali tak ładnie.
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Majaa,mi przewaznie tak po 5km te kontrolki sie zaswiecały + ten komunikat . tylko ze umnie szarpało samochodem . moze jeszcze przepustnica szwankowac i tez takie kontrolki sie pojawia. bez błedow to wrozenie z fusow. skad jestes? jakiej firmy jest gaz. co do odpalania trzeba sprawdzic czujnik temp. bo to co tam ci pokazuje na liczniku nie musi byc tak jak w ECU .
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Jak tylko dotrze do mnie kabel to się podłącze do samochodu, sama jestem ciekawa jakie błędy wywali.
Przy zakupie, podłączając kabel znajomego pokazało tylko błąd o wypiętym EGR.
Gaz jest od Staga, choć nie wiem jaki dokładnie.
Czujnik temperatury mam sprawdzić softem czy muszę jakoś fizycznie się do niego dostać?
+/- Kraków.
Przy zakupie, podłączając kabel znajomego pokazało tylko błąd o wypiętym EGR.
Gaz jest od Staga, choć nie wiem jaki dokładnie.
Czujnik temperatury mam sprawdzić softem czy muszę jakoś fizycznie się do niego dostać?
+/- Kraków.
Golf mk4 1.6 problem z EGR
Majaa, błąd o wypiętym EGR ci pokazało to normalne ale tu chodzi o to co pokaze z wpiętym . wystarczy jak go sprawdzisz za pomocą kabla i porównasz z licznikiem , gdzies na forum jest ze można mu oporność pomiezyć ale tam jest ciezki dostęp do niego. myślałem ze bliżej mnie . ja żywca
Golf mk4 1.6 problem z EGR
A może po prostu by wymienić egr na sprawny?Można również zaślepić i wyciąć z programu i to chyba lepsza opcja bo dożywotnia.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf mk4 1.6 problem z EGR
mka 3, nic to nie da jak jest rozjechana mapa . ja tez chciałem wywalić ale u tuner mi powiedział ze się nie opłaca, to nie auto na wtrysku bezpośrednim wiec nie zawala zaworow a do tego zlezy jaki jest strerownik bo trzeba korygować mape po wywalenu EGR . a ten EGR może być sprawny a tak będzie szwankować auto jak jest rozjechana mapa
Golf mk4 1.6 problem z EGR
nie bardzo kolego rozumuję twoję wyjaśnienia.A z jakich to pwodów ta mapa sie niby rozjezdza?co am wtrysk bezpośredni do zawalonych zaworów?o tym chyba świadczy stan silnika ,prowadnic uszczelniaczy i pieścieni?systemowe wycięcie egr powoduje że go po prostu nie ma w sterowniku i możesz ko zaślepiać,wypinać itd a system i tak nie widzi bo go nie ma.Mapy moga się sie rozjeżdzać jak masz gaz i komputer ma błędne odczyty co spowodowane jest spalaniem innego paliwa.Krótko i na temat albo wymiana na sprawny albo wycięcie w programie co ja bardziej polecam.ewentualne sprawdzenie wiązki itd ale myślę że uzytkowniczka tego sama nie ogarnię wiec wybór zostawiam jej.Jakiekolwiek zaślepianie raczej w tym przypadku nie pomoże bo system jesxt zbyt czuły i wywali błąd.ZAkładam oczywiście że auto nie boryka się z lewym powietrzem itd bo jak wiemy ten błąd moze wywołac wiele usterek.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości