1.8T , check engine
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8T , check engine
Witam,
tydz. temu kupiłem Golfa. Na obejrzenie auta pojechałem z kolegą forumowym - z WichuTM. Kolega podpiął go pod kompa i wyskoczyły 2 błędy:
17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. )
P1297-35-10 - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too rich
P1137-35-10- intermittent
Sprzedający mówił coś o mozliwości pochodzenia błędów od świec. Mówił , że w przeszłości przy lekko już uwalonych świecach wyskakiwał mu check, wtedy jak go lekko podgonił, to znikał. Tłumaczył, że bogata mieszanka się nie spalał do końca i wpływała na pracę lambdy. Co do pierwszego błędu. Wspominał coś o 'poluzowanej opasce', jako celowy zabieg, majacy na celu słyszenie świstu zasysanego lewego powietrza. Auto normalnie odpala, nie falują obroty, spalanie na trasie przy 90km/h w okolicy 5,5l. Co jedynie przy niższych obrotach, przy zmianie biegu i puszczeniu sprzegła, lubi sobie czasem szarpnąć. Także na niższych obrotach jak sie doda gazu i puści, to tez czasem szarpnie.
Wczoraj wywaliło mi checka, po przejechaniu w ciągu tego tygodnia 500km. Wątpie, żeby to była kwestia ukł zapłonowego. Nie wywala zaplonów. Auto ma 142000 przebiegu. Cewki i świece były wymieniane przy 119000tys. Jakieś sugestie koledzy ?
tydz. temu kupiłem Golfa. Na obejrzenie auta pojechałem z kolegą forumowym - z WichuTM. Kolega podpiął go pod kompa i wyskoczyły 2 błędy:
17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. )
P1297-35-10 - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too rich
P1137-35-10- intermittent
Sprzedający mówił coś o mozliwości pochodzenia błędów od świec. Mówił , że w przeszłości przy lekko już uwalonych świecach wyskakiwał mu check, wtedy jak go lekko podgonił, to znikał. Tłumaczył, że bogata mieszanka się nie spalał do końca i wpływała na pracę lambdy. Co do pierwszego błędu. Wspominał coś o 'poluzowanej opasce', jako celowy zabieg, majacy na celu słyszenie świstu zasysanego lewego powietrza. Auto normalnie odpala, nie falują obroty, spalanie na trasie przy 90km/h w okolicy 5,5l. Co jedynie przy niższych obrotach, przy zmianie biegu i puszczeniu sprzegła, lubi sobie czasem szarpnąć. Także na niższych obrotach jak sie doda gazu i puści, to tez czasem szarpnie.
Wczoraj wywaliło mi checka, po przejechaniu w ciągu tego tygodnia 500km. Wątpie, żeby to była kwestia ukł zapłonowego. Nie wywala zaplonów. Auto ma 142000 przebiegu. Cewki i świece były wymieniane przy 119000tys. Jakieś sugestie koledzy ?
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T , check engine
czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza - rozumiem, że opaska została dociągnięta?R90 pisze:17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. )
P1297-35-10 - Intermittent
P1137 17545 Rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki (add.) system za "bogaty”.
– sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie paliwa,
- sprawdzić zawory wtryskowe, sprawdzanie ilości wtryskiwanego paliwa i szczelności
układu;
– sprawdzić zawór elektromagnetyczny 1 zbiornika węgla aktywnego, układ zbiornika węgla aktywnego.
add. = addytywnie oznacza, że usterka wpływa tylko na jałowy bieg.
jakiś błąd nowy?R90 pisze:Wczoraj wywaliło mi checka, po przejechaniu w ciągu tego tygodnia 500km.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
1.8T , check engine
Drodzy koledzy,
co do nowych błędów nie mam pojęcia, gdyż musze sobie kupić kabelek VAG plus jakiś programik do diagnostyki.
Po drugie check engine zniknął mi po jakichś 150km.
Obecnie auto zostały wstawione do mechanika, który przed założeniem gazu, ma mi doprowadzić auto do stanu , aby nie było jakichś nieprawidłowości.
Mam nadzieje, że to nic poważnego, np. wymiana szklanek, lub padające turbo.
A i jeszcze. Zauważyłem, że silnik lubi sobie chlapnąć oliwy. Orientacyjnie koło 0,5l/1000km. Oczywiście przy rozruchu auto nie dymi, przy przygazówce również barwa spalin jest bez zarzutu.
co do nowych błędów nie mam pojęcia, gdyż musze sobie kupić kabelek VAG plus jakiś programik do diagnostyki.
Po drugie check engine zniknął mi po jakichś 150km.
Obecnie auto zostały wstawione do mechanika, który przed założeniem gazu, ma mi doprowadzić auto do stanu , aby nie było jakichś nieprawidłowości.
Mam nadzieje, że to nic poważnego, np. wymiana szklanek, lub padające turbo.
A i jeszcze. Zauważyłem, że silnik lubi sobie chlapnąć oliwy. Orientacyjnie koło 0,5l/1000km. Oczywiście przy rozruchu auto nie dymi, przy przygazówce również barwa spalin jest bez zarzutu.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T , check engine
Nowe info.
Gaz założony. Mechanik co jedynie zdiagnozował, co z autem jest nie tak. Jak co, to mam się umówić na jakiś inny dzień, bo ma teraz urwanie głowy z montażem gazu.
Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem. Powiedział, że owszem, mógł wymienić świece (bo kupiłem nowe platynowe NGK i mu zostawiłem), ale powiedział, że zaraz znowu będą upaprane i bez sensu. Trzeba zlikwidować ten przeciek. To nie jest duży wyciek, ale już taki, przez który lekko zalewa świece.
Kolejna sprawa. Jest jakaś nieszczelność w wydechu, z tego co mówił w okolicy plecionki i kata. Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Olej 5w40, zmieniany w listopadzie ub.r. Nalatane ma 10tys na tym oleju.
EDIT: Czy w tych silnikach powyżej 2 tys obrotów słyszy się charakterystyczny świst?
EDIT2. Logi : viewtopic.php?f=80&t=581029&p=6832224#p6832224" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaz założony. Mechanik co jedynie zdiagnozował, co z autem jest nie tak. Jak co, to mam się umówić na jakiś inny dzień, bo ma teraz urwanie głowy z montażem gazu.
Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem. Powiedział, że owszem, mógł wymienić świece (bo kupiłem nowe platynowe NGK i mu zostawiłem), ale powiedział, że zaraz znowu będą upaprane i bez sensu. Trzeba zlikwidować ten przeciek. To nie jest duży wyciek, ale już taki, przez który lekko zalewa świece.
Kolejna sprawa. Jest jakaś nieszczelność w wydechu, z tego co mówił w okolicy plecionki i kata. Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Olej 5w40, zmieniany w listopadzie ub.r. Nalatane ma 10tys na tym oleju.
EDIT: Czy w tych silnikach powyżej 2 tys obrotów słyszy się charakterystyczny świst?
EDIT2. Logi : viewtopic.php?f=80&t=581029&p=6832224#p6832224" onclick="window.open(this.href);return false;
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T , check engine
Pomiędzy turbo, a przepustnicą.grg474 pisze:czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza
Uszczelka pod pokrywą głowicy do wymiany.R90 pisze:Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem
Drugą sondę lambda można wyłączyć programowo w sofcie i będzie tak jak by ten silnik jej nigdy nie miał.R90 pisze: Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.
Re: 1.8T , check engine
Dzięki. Generalnie przypatrze się tym opaskom dociskowym na sam początek, po tym zrobię test szczelności dolotu.Maczeta pisze:Pomiędzy turbo, a przepustnicą.grg474 pisze:czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrzaUszczelka pod pokrywą głowicy do wymiany.R90 pisze:Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejemDrugą sondę lambda można wyłączyć programowo w sofcie i będzie tak jak by ten silnik jej nigdy nie miał.R90 pisze: Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.
Co do kata, to pewnie nie ma narazie tragedii.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T , check engine
Z wycięciem kata bym się nie bał jeśli chodzi o stronę prawną, mój poprzedni golf z 96 roku bez katalizatora przeszedł na miękko badanie analizy spalin. Diagnosta może najwyżej ocenić wzrokowo, czy kat jest (wystarczy obudowa lub jej imitacja). Jeżeli chcesz zostać przy katalizatorze, za około 3 stówki kupisz uniwersalny sportowy spełniający normę z tych lat. Co do drugiej sondy, jest mnóstwo patentów, można wyłączyć w sofcie, można również ja zaślepić tulejka. Druga sonda jest odpowiedzialna w zasadzie tylko za badanie sprawności katalizatora.
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
Re: 1.8T , check engine
Oj, u mnie było blisko ;pMaczeta pisze: Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.
Diagnosta przepuścił mnie, bo spieprzył coś przy sprawdzaniu instalacji LPG i z godzinę próbował to odkręcić Ale po oddaniu papierów coś tam wspomniał, że analiza słabo wyszła
1.8T , check engine
Na lpg może wyjść słabo jak jest zła mieszanka. Ale ogólnie jak auto jest sprawne, nie ważne benyzna, czy lpg to przechodzą, bo normy w Polsce mamy naprawdę luźne.
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
1.8T , check engine
U mnie brak kata+walniętą lambdę miałem wtedy i po prostu czuć benzyną było
Po wymianie lepiej, chociaż nadal czuć trochę.
Po wymianie lepiej, chociaż nadal czuć trochę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości