olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TomashBro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 23:37

olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Post autor: TomashBro » pn gru 17, 2012 00:32

Może i już się powiela temat... nie wazne.

Kupilem auto Golf IV 1.4 16v, w trakcie powrotu do domu po okolo 20 km zapalila sie lampka cisnienia oleju, mrygała i po 5-7 sygnalach przestawała i pozniej znow i znow, dopoki nie wchodzilem w wieksze obroty migala mi non stop. Po powrocie do domu okazalo sie ze ma nalane oleju ponad stan ! 4 litry. Wiec wymienilem olej wraz z filtrem. po filtrze bylo widac ze nie byl wymieniany. na 95% dolano jej tylko olej, nie wymieniajac go.
na nastepny dzien przejechalem sie i znow zaczela migac lampka. wymienilem czujnik oleju, ale to tylko dalo efekt na tydzien. pozniej w trakcie odpalania zaczely obroty skakac, a czasem gasnac silnik. wiec przyczyscilem przepustnice (ktora byla ochlapana olejem i filtr powietrza tak samo), widac na nim ze z gumowej rurki z lewej strony pluje olejem, brudzac mi wlasnie przepustnice i filtr. to zdaje efekt, ze nie musze zagladac tam przez 3 tygodnie :smoke: . kontrolka nadal miga jak migala po przejechaniu tych 20 km.

uszczelniacze poszly? odma? jeszcze myslalem zeby odkrecic i przeczyscic miske olejowa.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Post autor: Fafik258 » pn gru 17, 2012 08:35

Witaj, na wstępie pierwsze co się rzuca w oczy to pomiar ciśnienia oleju. W tym silniku bardzo łatwo go wykonać, więc od tego bym teraz zaczął. Wyeliminujesz w ten sposób usterkę mechaniczną (w przypadku gdy ciśnienie będzie ok). Informacyjnie przy 2000 obrotów na rozgrzany silniku minimum, zaznaczam minimum konieczne a czasem nie wystarczające to 0,2MPa=2bar (tak podaje producent).
Jak jest zdrowy to spokojnie powinien mieć 0,2MPa=2bar ale na biegu jałowym.

P.S. Jeżeli można i to nie tajemnica który to rocznik i za ile go kupiłeś?
Pozdrawiam.



TomashBro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 23:37

Re: olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Post autor: TomashBro » pn gru 17, 2012 17:24

sprawdze to

rocznik 2000, za 8500 zl.
rozrzad wymieniony zostal niecaly rok temu... to daje tez do myslenia



Awatar użytkownika
luki3485
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 13:47
Lokalizacja: Malbork

olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Post autor: luki3485 » pn gru 17, 2012 17:31

Odma do czyszczenia bo olej bagnetem pójdzie jak zamarznie, dlatego filtr w oleju miałes.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=odma" onclick="window.open(this.href);return false;



serr75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt gru 06, 2011 22:02

olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Post autor: serr75 » pn gru 17, 2012 17:50

Naprawde mnie to dziwi, tak ufacie sprzedawcą że nawet poziomu oleju nie sprawdzicie?? Przecież to widać że super autka nikt nie sprzeda za 8,500 koła. Jak byś pojechał z handlarzem na serwis to by zaraz zauważyli że coś jest podejrzane . Daj do konkretnego mechanika i niech oszacuje co jest z golfiną nie tak.



e46
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:57

olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Post autor: e46 » czw gru 20, 2012 22:26

U żony w 1.4 ahw też kontrolka ciśnienia oleju się świeci .... od roku :) Zmierzone ciśnienie 0,6 bara na rozgrzanym silniku czyli zdecydowanie za mało. Zdecydowałem ,że nie będę tego robił bo się to nie opłaca a i tak planowaliśmy kupno nowego samochodu. Golf jednak jeździ tak od roku i nic nie wskazuje na to żeby szybko padł. Silnik chodzi cicho i równo, oleju bierze jakieś 1,5 l na 10000km. Zwalona była tylko miska olejowa i sprawdzona pompa. Wszystko ok. Nie wiem o co chodzi z tym ciśnieniem skoro samochód jeździ na tym tak długo i nic mu nie dolega. Najbardziej wkurzające jest piszczenie tej kontrolki



Lukas2112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lip 21, 2011 01:25

olej w filtrze, kontrolka cisnienia oleju

Post autor: Lukas2112 » czw gru 27, 2012 16:21

Nie wiem jaki czujnik konkretnie wymieniałeś ale czujnik od ciśnienia oleju znajduje się tu

Obrazek

u mnie kontrolka migała i piszczało z czujnika aż się sączył olej... po wymianie nastała cisza...

Co do oleju w rurce filtrze i na przepustnicy... odma jest na tyle usyfiona że olej osadzając się i zmieniając w maź odrywa się i wciągany jest aż w przepustnicę... polecam zdjąć odmę porządnie wyczyścić i teraz tak po zdjęciu odmy tam gdzie przychodzi gumowy wąż na nią w środku jest taki plastik wyjmowany... wymyć odmę założyć plastik i wąż ale teraz ważna rzecz wąż założyć bez uszczelki bo fabrycznie jest na uszczelkę ten wąż z króćcem i nie wpinać go w zatrzaski tylko wcisnąć tak aby się nie zatrzasnęło odma jest zrobiona tak aby ten syf w pierwszej kolejności osadzał się na tym plastiku więc po zrobieniu np tysiąca km można zdjąć króciec (pierwszym razem cholernie ciężko z chodzi później gładko) i wyjąć plastik wyczyścić go i nawet szmatkę na palec i tyle ile się da w odmie zebrać syf... to wy eliminuje olej w filtrze i przepustnicy... a do tych co mają problemy z odmą po tym co pisałem wyżej można zrobić tak... jak jedziecie gdzieś daleko i macie rozgrzane autko to zatrzymajcie się zdejmijcie króciec z odmy i można jechać bez niech w ten sposób odparuje ze środka woda i tym samym wyparuje trochę syfu bo jak macie założony wąż to on od środka jest od spalin i osadza się na nim para skrapla się i kroplami spływa do odmy stajecie sobie idziecie do domu a woda w środku zamarza a jak odparuje to nie ma co w niej zamarznąć praktykuję te sposoby od kilku lat no i oczywiście przed zimą czyszczenie odmy zapobiegawczo chwila roboty a 99,9 pewności że będzie ok może przyjść ktokolwiek zdejmę króciec i czysto jest nawet przy myciu odmy praktycznie nie ma tam syfu... aha i jak już ściągacie odmę to tak uszczelka w kształcie litery D *#cenzura#* i nie kupować ori bo to kupa da... kupić z motoryzacyjnego oring dopasować tak aby po włożeniu go w rowek troszkę wystawał bo ori nie wystaje i puszcza olej do tego po założeniu oringu i przed założeniem odmy wziąć np gwoździk i silikon wysokotemperaturowy i przejechać trochę sam brzeg od zewnętrznej strony tak aby sylikon nie dostał się do środka przykręcić i w zimę macie spokój i sucho pod autem...



kwiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr cze 03, 2015 14:37

problem z ciśnieniem

Post autor: kwiec » śr cze 03, 2015 14:54

Witam.
wznawiam temat. mam podobny problem z ciśnieniem. jest za niskie i zaswieca się kontrolka. została wymieniona pompa i kontrolka i nadal jest to samo. mechanik zalecił wymianę panewek lub całego silnika bez osprzętu. Jednak silnik chodzi cichutko, nigdzie się nie leje olej, oleju pali bardzo mało, odma czysta, a przy uszkodzonych panewkach podobno silnik bardzo stuka. nie znam się na samochach więc liczę na radę z Waszej strony. mąż chce wymienić silnik na 1.6. My mamy 1.4 AHW i czy jest jakiś, który pasuje pod względem elektroniki?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości