Mianowicie posiadam Mk4 1.6 SR i od pewnego czasu mam problem z ciśnieniem oleju. Poczałkowo kontrolka migała sporadycznie po czym jak tylko nabrał temperatury migała cały czas. Oddałem auto do mechanika i stwierdził ze jest słabe ciśnienie i ze silnik już się kończy wyczyścił misę olejowa i smoka zmienił olej na gęściejszy wymienił filtr ale stwierdził ze to raczej nie pomoże na dłuższa metę.(po jakichś 600 km zaczęła migać ponownie lecz w mniejszym stopniu)Zauważyłem ze gdy jadę na rozgrzanym silniku np. na 5 biegu około 2 tys obrotów i chciałbym przyspieszyć to wtedy się włącza kontrolka jak by miał porostu za ciężko a gdy wtedy zredukuje nic się nie zapala. Silnik bierze olej bo od czasu do czasu musiałem dolewkę robić. Sam już nie wiem czy faktycznie to już koniec silnika czy możne zła diagnoza słyszałem gdzieś też ze możne to być pompa oleju??
Najgorsze jest to ze mnie niema na miejscu zęby wszystkiego samemu dopilnować a rozmowa z mechanikiem przez telefon za precyzyjna nie jest . Auto posiadam od roku i dopiero teraz taki problem podobno tych silników tez niezwarto remontować tym bardziej jak biorą olej bo duże koszta. Ewentualnie nowy motor?? Co o tym sadzicie?? Dodam tylko jeszcze ze niezauważaniem zadychra zmian w pracy silnika czy utracie mocy chodzi cały czas tak samo jak po zakupie . Poradźcie z góry dzięki
Problem z migająca kontrolka ciśnienia oleju 1.6 SR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Problem z migająca kontrolka ciśnienia oleju 1.6 SR
Z tym czujnikiem to jest chyba tak, że dopiero powyżej 2000 obr informuje o niskim ciśnieniu.
Problem z migająca kontrolka ciśnienia oleju 1.6 SR
Z moich obserwacji wynika że juz dzieje sie to przed 2000 obr. a szczególnie na wysokim biegu jak silnik jest obciążony .Temat bardzo cieżki bo na innych forach dużo osób pisało żeby pompę olejowa wymienić ze to jej wina jest ??
Znalazlem cos takiego na innym forum :" Prawie każdy vw ma podwójną kontrolę ciśnienia.Składa się ona z dwóch czujników ciśnienia.Pierwszy monitoruje ciśnienie zaraz po zapaleniu,czyli przy pracy na niskich obrotach.Drugi czujnik bada ciśnienie przy ok 2000obr/min.Niewłaściwe położenie styków jednego z czujników wywołuje alarm olejowy.Te informacje powinny wystarczyć ci do zlokalizowania usterki,tak więc probówka w rękę i powodzenia."
Znalazlem cos takiego na innym forum :" Prawie każdy vw ma podwójną kontrolę ciśnienia.Składa się ona z dwóch czujników ciśnienia.Pierwszy monitoruje ciśnienie zaraz po zapaleniu,czyli przy pracy na niskich obrotach.Drugi czujnik bada ciśnienie przy ok 2000obr/min.Niewłaściwe położenie styków jednego z czujników wywołuje alarm olejowy.Te informacje powinny wystarczyć ci do zlokalizowania usterki,tak więc probówka w rękę i powodzenia."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości