Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
grubość blachy od piątej generacji + brak ocynku i w dwie zimy może samochód zniknąć. Oceniam na podstawie 95% civiców, które (jeszcze) jeżdżą po polskich drogach. Jedna jaskółka tego nie zmieni.
" onclick="window.open(this.href);return false; - ja osobiście bym do tego nie wsiadł, wolę dolewać po 300ml oleju na 10 tys. kilometrów do tego nieudanego silnika
" onclick="window.open(this.href);return false; - ja osobiście bym do tego nie wsiadł, wolę dolewać po 300ml oleju na 10 tys. kilometrów do tego nieudanego silnika
Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
raczej 8l oleju na 10tys km
jak mozna porownywac taka honde do klasyka jakim jest golf IV, jaki by on nie byl to i tak najpiekniejsze auto jakie zostalo wyprodukowane, nie liczac Chevroleta Camaro
wole wlewac ta litre oleju na tysiaka, ale jezdzic czyms co mi sie podoba i byc z tego zadowolony i dumny
jak mozna porownywac taka honde do klasyka jakim jest golf IV, jaki by on nie byl to i tak najpiekniejsze auto jakie zostalo wyprodukowane, nie liczac Chevroleta Camaro
wole wlewac ta litre oleju na tysiaka, ale jezdzic czyms co mi sie podoba i byc z tego zadowolony i dumny
Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Po remoncie bierze 300ml /10 tys. km i da się jeździć*Lu4Ke pisze:raczej 8l oleju na 10tys km
* - no chyba, że pod górę, wtedy masz do wyboru albo więcej niż dwóch pasażerów albo klimatyzacja
Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
No więc tak, po czyszczeniu odmy (wywaliło mi raz olej bagnetem) zrobiłem ponad 2000 km (90km na trasie non stop) i olej cały czas był w tym samym stanie, aż nagle w przeciągu 200 km olej zniknął i zaświeciła się kontrolka, dolałem litr, zrobiłem 100 km i znowu dolewka poszły pierścienie? zastanawiam się co robić, bo nie sprzedam nikomu auta w takim stanie.
Co prawda pod korkiem masło, ale czy znów tak szybko by się zawaliła odma? po mieście robie 5km trasy codziennie, ale zawsze w weekend kolo 50 w jedna
Co prawda pod korkiem masło, ale czy znów tak szybko by się zawaliła odma? po mieście robie 5km trasy codziennie, ale zawsze w weekend kolo 50 w jedna
Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Ciśnienie na 1 z cylindrów 8 a powinno być chyba 14?
do tego świece do wymiany -temu wyższe spalanie i szarpanie?
Jutro idzie na generalke, jak myślicie, ile trzeba przeznaczyć na części?
do tego świece do wymiany -temu wyższe spalanie i szarpanie?
Jutro idzie na generalke, jak myślicie, ile trzeba przeznaczyć na części?
Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
2500 zł za wszystko, nie ominęła mnie wymiana tłoków, silnik był zatarty, wymieniłem od razu rozrząd (400 zł z pompą wody)
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Chyba czeka mnie to samo.
Silnik AKQ 1.4 16V. Nie wiem jeszcze ile bierze oleju, ale na 100% coś bierze... jak to AKQ.
Na chwilę obecną silnik nie dymi nic po odpaleniu, przy normalnym traktowaniu też raczej nie, ale jak go przycisnę tak ok 4000obr to z tyłu Batory... olejowy... No i smród coś tak jakby spalona siarka.
Zmierzyłem u mechanika sprężanie - wszędzie ~14 i ciśnienie oleju b. dobre.
Jest opcja na ściągnięcie głowicy i jej przegląd + ewentualna regeneracja. Przy okazji oględziny dołu i wg. potrzeb wymiana pierścionków. Ponoć często w tych silnikach wystarczy wymiana olejowych.
Silnik AKQ 1.4 16V. Nie wiem jeszcze ile bierze oleju, ale na 100% coś bierze... jak to AKQ.
Na chwilę obecną silnik nie dymi nic po odpaleniu, przy normalnym traktowaniu też raczej nie, ale jak go przycisnę tak ok 4000obr to z tyłu Batory... olejowy... No i smród coś tak jakby spalona siarka.
Zmierzyłem u mechanika sprężanie - wszędzie ~14 i ciśnienie oleju b. dobre.
Jest opcja na ściągnięcie głowicy i jej przegląd + ewentualna regeneracja. Przy okazji oględziny dołu i wg. potrzeb wymiana pierścionków. Ponoć często w tych silnikach wystarczy wymiana olejowych.
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
po co sobie szukacie problemow,
jak spala 0,5l oleju na 1000km to norma jak na 15letnie silniki....
mi przepala 0,5l na 600km, juz tak przejechalem 10tys km i nic zlego z silnikiem sie nie dzieje, chodzi bardzo ladnie
jak spala 0,5l oleju na 1000km to norma jak na 15letnie silniki....
mi przepala 0,5l na 600km, juz tak przejechalem 10tys km i nic zlego z silnikiem sie nie dzieje, chodzi bardzo ladnie
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Jak tyle przepala, że dymi to nie może być norma. Cudów nie ma, będzie dymił, a później się reszta rozleci.
Ja wczoraj zauważyłem, że mój kopci na niebiesko przy obrotach wysokich i jak jadę z góry np. na 4 biegu, później redukcja i gaz to też dymi na niebiesko. Nie przyjmję tego jako normę. Wiem, że gdzieś jest kicha w motorze. Teraz mam plan na zdjęcie głowicy, regenerację jej w potrzebnym zakresie, oczywiście nowe uszczelniacze. Podejrzewam też pierścienie olejowe i wtedy odrazu pomiar cylindrów. Tak czy inaczej trzeba to zrobić bo za normę to można sobie zawsze tak wmawiać...
Ja wczoraj zauważyłem, że mój kopci na niebiesko przy obrotach wysokich i jak jadę z góry np. na 4 biegu, później redukcja i gaz to też dymi na niebiesko. Nie przyjmję tego jako normę. Wiem, że gdzieś jest kicha w motorze. Teraz mam plan na zdjęcie głowicy, regenerację jej w potrzebnym zakresie, oczywiście nowe uszczelniacze. Podejrzewam też pierścienie olejowe i wtedy odrazu pomiar cylindrów. Tak czy inaczej trzeba to zrobić bo za normę to można sobie zawsze tak wmawiać...
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Normalne że jak dasz większego buta to jest większe ciśnienie.
Widziałem tłoki na własne oczy pozacierane, pierścienie też w złym stanie... Dodatkowo silnik pracował jak diesel co słychać na filmiku - podobno tłok miał luzy, teraz jest cicho, może delikatnie słychać na zimnym podczas przyśpieszania. Filtr powietrza i odma... nie skomentuje nawet.
Teraz zalany mam 5w40
Czeka mnie jeszcze na następną zimę instalacja podgrzewacza do odmy, jaki to jest koszt?
Widziałem tłoki na własne oczy pozacierane, pierścienie też w złym stanie... Dodatkowo silnik pracował jak diesel co słychać na filmiku - podobno tłok miał luzy, teraz jest cicho, może delikatnie słychać na zimnym podczas przyśpieszania. Filtr powietrza i odma... nie skomentuje nawet.
Teraz zalany mam 5w40
Czeka mnie jeszcze na następną zimę instalacja podgrzewacza do odmy, jaki to jest koszt?
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
dadasko2 pisze:Normalne że jak dasz większego buta to jest większe ciśnienie.
Widziałem tłoki na własne oczy pozacierane, pierścienie też w złym stanie... Dodatkowo silnik pracował jak diesel co słychać na filmiku - podobno tłok miał luzy, teraz jest cicho, może delikatnie słychać na zimnym podczas przyśpieszania. Filtr powietrza i odma... nie skomentuje nawet.
Teraz zalany mam 5w40
Czeka mnie jeszcze na następną zimę instalacja podgrzewacza do odmy, jaki to jest koszt?
Wymieniałeś same tłoki czy cylindry też były robione (honowane) ? Temat klekotania tych silników jest ogólnie znany. Wygląda to na wadę fabryczną...
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Były wymieniane tylko tłoki.
Co do pracy silnika, słychać teraz podczas przyśpieszania i tylko dźwięk podobny do tego od 7 sek: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze w następnym tygodniu pogadam z tym mechanikiem o co chodzi
Co do pracy silnika, słychać teraz podczas przyśpieszania i tylko dźwięk podobny do tego od 7 sek: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze w następnym tygodniu pogadam z tym mechanikiem o co chodzi
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Ponoć ma znaczenie jakie tłoki się założy. Ważne, żeby nie były takie jak fabryczne. Chodzi o ich wysokość (mają być wyższe) i podparcie mają mieć większe. Tak jak to pokazuje kolega w pierwszym filmie mojego powyższego postu. Inaczej ponoć wystarczy kilka tysięcy i odgłos powraca... Generalnie to złożony problem i wydaje się być bardzo indywidualny ze względów różnego zużycia silników między innymi.
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Golf 4 1.4 16v 1l/1300km
Mam tłoki firmy goetze, dzisiaj wymieniłem jeszcze świece. Hmmm, jak narazie 350 km i brak ubytku oleju. Do tego zauważalny przyrost mocy, a silnika przy 100km/h prawie wcale nie słychać.
Lekkie rechotanie silnika przy jeździe: podnosiliśmy go na podnośniku, praca na luzie- cisza, ruszałem - cisza... okazało się że na tłumiku mam 2 dziury
Lekkie rechotanie silnika przy jeździe: podnosiliśmy go na podnośniku, praca na luzie- cisza, ruszałem - cisza... okazało się że na tłumiku mam 2 dziury
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości