Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Witam serdecznie,
Jest to mój pierwszy post jednak forum śledzę od pewnego czasu i na wstępie zaznaczę że bardzo się rozpisuje jednak to chyba lepiej dla rzetelniejszego opisu sytuacji. Jestem posiadaczem Vw golfa mk 4 1.6 oznaczenie AKL od września 2014 r z półtoraroczną sekwencją BRC. Niestety od kiedy jestem w jego posiadaniu mam problem z obrotami na zimnym silniku tzn po odpaleniu auta obroty dochodzą od razu do ok 2000 i dopiero spadają poniżej tysiąca. Następnie jeśli nawet lekko musnę pedał gazu to obroty od razu rosną do ponad tych 2000. Należy odczekać pewien czas - w zimie to ok 5 minut, a gdy cieplej to mniej, dopiero po tym czasie można ruszać jednakże nie jest to gwarancją że samochód nie zgaśnie. Gdyby chciało się ruszyć wcześniej to przy puszczaniu sprzęgła obroty mimo gazu spadają nawet do 500 ,a nawet jeśli się uda ruszyć to samochód zaraz zgaśnie. Gdy już wyjadę np na ulicę i kawałek przejadę to jest ok , silnik trochę przez ten czas się nagrzeje i gdy np zahamuje to obroty są równe ok 800 i nie falują. Po jeździe , zgaszeniu auta i np po godzinnej przerwie odpalę auto to wszystko jest ok. (do niedawna, proszę czytać dalej) .
Kolejnym nie wiem czy problemem była/jest temperatura silnika. Samochód podczas jazdy nagrzewa się max do 80 stopni. W mieście np w korkach lub gdy parkuję silnik osiągnie 90 ale gdy np znowu wyjadę na ulice to spada do 80. Gdy np jadę na drodze szybkiego ruchu jest te 80 ale gdy puszczę gaz lub po prostu zwolnię temperatura spada do 60/70 stopni lub nawet do tej granicy 3 pierwszy kresek. Na razie to zostawię w spokoju ze względu na niskie temperatury na zewnątrz, może to przez to chyba, że doradzicie coś innego.
I teraz stan ostatnich 2 tygodni : ok. 2 tygodni temu robiłem przegląd instalacji gazowej, wszystkie filtry wymienione, diagnostyka komputera gazu itp. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy jakaś zależność ale od tego okresu +- dzień różnicy samochód przy niskich obrotach/ przy hamowaniu ogólnie przy puszczeniu gazu potrafi nagle zgasnąć, momentalnie obroty spadają do zera i nie ukrywam że ta sytuacja jest bardzo niebezpieczna. Jedyne co zauważyłem to to, że dzieje się tak po np dłuższej jeździe gdy silnik zagrzany. Zawsze to się dzieje przy niskich obrotach (np podczas zmiany biegów gdy obroty spadają lub hamowaniu). Oczywiście udałem się do gazownika, powtórnie wszystko sprawdził, sprawdził komputer instalacji jednak powiedział że z instalacją i ze wszystkimi ustawieniami jest wszystko ok i to raczej nie wina instalacji.
Przez ostatni tydzień zaczęły się problemy z obrotami na dobre (wiem, bolączka AKL-ów), gdy np zahamuje to przez pewien czas obroty falują w zakresie 800/1000 lub 700/900., a dopiero po pewnym czasie uspokajają się. Ogólnie przy niskich obrotach jest źle, cały czas faluje i naprawdę jest to irytujące. Podczas jazdy jest wszystko ok. Ku mojemu zdziwieniu wczoraj gdy jeździłem na krótkim odcinku po dwudniowym postoju było wszystko ok, nic nie falowało, przy hamowaniu obroty stały równo. Za to dziś np przy parkowaniu to była masakra.
Teraz o co mi chodzi: przeczytałem już miliony tematów z falowaniem obrotów. Wszyscy pierwsze co polecają to czyszczenie przepustnicy oraz komputerowa adaptacja. Jak myślicie, czy to i w moim przypadku może pomóc ? Wiem że to w AKL-ach normalne jednak niektórym się udało to naprawić, a takie mocne falowanie pojawiło się niedawno. Niestety ja na mechanice nic a nic się nie znam, a finansowo jestem strasznie ograniczony. Chciałbym oddać samochód do mechanika aby on przeczyścił i zaadaptował. Proszę mi napisać jaki jest koszt takiej operacji ponieważ o dziwo nie mogę znaleźć dokładnej ceny, wiem tylko że to w granicach 100-200 zł a ASO nie raczy odpisać na e-maila ani odebrać telefonu.
Ogólnie mój temat jest podobny do : viewtopic.php?f=140&t=563657&p=6725606#p6725606
Podsumowując:
1. Czy ktoś miał takie problemy jak ja zaraz po odpaleniu auta ? Jeśli tak to jak je rozwiązał lub co poleca i orientacyjny koszt.
2. Co polecacie na falowanie obrotów ? Pojawiło się nie dawno
3. Co sądzicie o nagłym przerwaniu pracy silnika ? Czy może mieć to zależność z obrotami lub brudną przepustnicą
4. Jak myślicie, problemy z temperaturą to termostat czy bardziej czujnik ?
Ogólnie z samochodu mimo wszystko jestem bardzo zadowolony, ma oryginalne 203 000 km przebiegu, od 2 lat w Polsce (sprowadzone przez znajomego rodziny, nie przez handlarza ) Samochód służy mi głównie na dojazdy na uczelnie, tygodniowo robię ok 320 km. Oleju nie bierze co wiem że AKL lubią sobie trochę upić , pali również bardzo mało. Mimo młodego wieku jestem typem spokojnego kierowcy - wariacje i męczenie samochodu są dla mnie niedopuszczalne, spokojna jazda max 3000 obrotów i bieg wyżej
Czekam na rady i ewentualne pytania
Jest to mój pierwszy post jednak forum śledzę od pewnego czasu i na wstępie zaznaczę że bardzo się rozpisuje jednak to chyba lepiej dla rzetelniejszego opisu sytuacji. Jestem posiadaczem Vw golfa mk 4 1.6 oznaczenie AKL od września 2014 r z półtoraroczną sekwencją BRC. Niestety od kiedy jestem w jego posiadaniu mam problem z obrotami na zimnym silniku tzn po odpaleniu auta obroty dochodzą od razu do ok 2000 i dopiero spadają poniżej tysiąca. Następnie jeśli nawet lekko musnę pedał gazu to obroty od razu rosną do ponad tych 2000. Należy odczekać pewien czas - w zimie to ok 5 minut, a gdy cieplej to mniej, dopiero po tym czasie można ruszać jednakże nie jest to gwarancją że samochód nie zgaśnie. Gdyby chciało się ruszyć wcześniej to przy puszczaniu sprzęgła obroty mimo gazu spadają nawet do 500 ,a nawet jeśli się uda ruszyć to samochód zaraz zgaśnie. Gdy już wyjadę np na ulicę i kawałek przejadę to jest ok , silnik trochę przez ten czas się nagrzeje i gdy np zahamuje to obroty są równe ok 800 i nie falują. Po jeździe , zgaszeniu auta i np po godzinnej przerwie odpalę auto to wszystko jest ok. (do niedawna, proszę czytać dalej) .
Kolejnym nie wiem czy problemem była/jest temperatura silnika. Samochód podczas jazdy nagrzewa się max do 80 stopni. W mieście np w korkach lub gdy parkuję silnik osiągnie 90 ale gdy np znowu wyjadę na ulice to spada do 80. Gdy np jadę na drodze szybkiego ruchu jest te 80 ale gdy puszczę gaz lub po prostu zwolnię temperatura spada do 60/70 stopni lub nawet do tej granicy 3 pierwszy kresek. Na razie to zostawię w spokoju ze względu na niskie temperatury na zewnątrz, może to przez to chyba, że doradzicie coś innego.
I teraz stan ostatnich 2 tygodni : ok. 2 tygodni temu robiłem przegląd instalacji gazowej, wszystkie filtry wymienione, diagnostyka komputera gazu itp. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy jakaś zależność ale od tego okresu +- dzień różnicy samochód przy niskich obrotach/ przy hamowaniu ogólnie przy puszczeniu gazu potrafi nagle zgasnąć, momentalnie obroty spadają do zera i nie ukrywam że ta sytuacja jest bardzo niebezpieczna. Jedyne co zauważyłem to to, że dzieje się tak po np dłuższej jeździe gdy silnik zagrzany. Zawsze to się dzieje przy niskich obrotach (np podczas zmiany biegów gdy obroty spadają lub hamowaniu). Oczywiście udałem się do gazownika, powtórnie wszystko sprawdził, sprawdził komputer instalacji jednak powiedział że z instalacją i ze wszystkimi ustawieniami jest wszystko ok i to raczej nie wina instalacji.
Przez ostatni tydzień zaczęły się problemy z obrotami na dobre (wiem, bolączka AKL-ów), gdy np zahamuje to przez pewien czas obroty falują w zakresie 800/1000 lub 700/900., a dopiero po pewnym czasie uspokajają się. Ogólnie przy niskich obrotach jest źle, cały czas faluje i naprawdę jest to irytujące. Podczas jazdy jest wszystko ok. Ku mojemu zdziwieniu wczoraj gdy jeździłem na krótkim odcinku po dwudniowym postoju było wszystko ok, nic nie falowało, przy hamowaniu obroty stały równo. Za to dziś np przy parkowaniu to była masakra.
Teraz o co mi chodzi: przeczytałem już miliony tematów z falowaniem obrotów. Wszyscy pierwsze co polecają to czyszczenie przepustnicy oraz komputerowa adaptacja. Jak myślicie, czy to i w moim przypadku może pomóc ? Wiem że to w AKL-ach normalne jednak niektórym się udało to naprawić, a takie mocne falowanie pojawiło się niedawno. Niestety ja na mechanice nic a nic się nie znam, a finansowo jestem strasznie ograniczony. Chciałbym oddać samochód do mechanika aby on przeczyścił i zaadaptował. Proszę mi napisać jaki jest koszt takiej operacji ponieważ o dziwo nie mogę znaleźć dokładnej ceny, wiem tylko że to w granicach 100-200 zł a ASO nie raczy odpisać na e-maila ani odebrać telefonu.
Ogólnie mój temat jest podobny do : viewtopic.php?f=140&t=563657&p=6725606#p6725606
Podsumowując:
1. Czy ktoś miał takie problemy jak ja zaraz po odpaleniu auta ? Jeśli tak to jak je rozwiązał lub co poleca i orientacyjny koszt.
2. Co polecacie na falowanie obrotów ? Pojawiło się nie dawno
3. Co sądzicie o nagłym przerwaniu pracy silnika ? Czy może mieć to zależność z obrotami lub brudną przepustnicą
4. Jak myślicie, problemy z temperaturą to termostat czy bardziej czujnik ?
Ogólnie z samochodu mimo wszystko jestem bardzo zadowolony, ma oryginalne 203 000 km przebiegu, od 2 lat w Polsce (sprowadzone przez znajomego rodziny, nie przez handlarza ) Samochód służy mi głównie na dojazdy na uczelnie, tygodniowo robię ok 320 km. Oleju nie bierze co wiem że AKL lubią sobie trochę upić , pali również bardzo mało. Mimo młodego wieku jestem typem spokojnego kierowcy - wariacje i męczenie samochodu są dla mnie niedopuszczalne, spokojna jazda max 3000 obrotów i bieg wyżej
Czekam na rady i ewentualne pytania
Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Hejka . U mnie było to samo. Za to że temperatura spada na liczniku podczas jazdy i wzrasta kiedy parkujesz jest winą otwartego termostatu. Przy instalacji gazowej częstą przyczyną falowania obrotów jest brudna przepustnica , lub uszkodzony czujnik temperatury silnika (zielony). najlepiej było by żeby podpiąć auto pod komputer i je zdiagnozować.
Jacek
Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Skoro masz ograniczony budżet to musisz sam dopieścić auto
Najpierw interfejs:
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... ng=vag+com" onclick="window.open(this.href);return false;
Koszt niewielki, zwróci się po pierwszym podłączeniu auta, a i na przyszłość nieoceniony.
Co do falowania, czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja to podstawa, ale to jak już zaopatrzysz się w interfejs.
Na chwile obecną bez kosztów odłącz czujnik wspomagania i zobacz jak się obroty zachowują.
Znajdziesz go po lewej stronie otwierając maskę
Druga rzecz bez kosztów lewe powietrze : sprawdź stan dolotu od przepływomierza do przepustnicy
Zwłaszcza ten chudy wężyk bo lubi pękać no i harmonijke.
Co do temperatury silnika to do wymiany jest termostat.
Sprawdź jak auto zachowuje się na benzynie czy też faluje, pojeździj jeden dzień.
Jak posprawdzasz te rzeczy napisz czy coś się zmieniło.
Najpierw interfejs:
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... ng=vag+com" onclick="window.open(this.href);return false;
Koszt niewielki, zwróci się po pierwszym podłączeniu auta, a i na przyszłość nieoceniony.
Co do falowania, czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja to podstawa, ale to jak już zaopatrzysz się w interfejs.
Na chwile obecną bez kosztów odłącz czujnik wspomagania i zobacz jak się obroty zachowują.
Znajdziesz go po lewej stronie otwierając maskę
Druga rzecz bez kosztów lewe powietrze : sprawdź stan dolotu od przepływomierza do przepustnicy
Zwłaszcza ten chudy wężyk bo lubi pękać no i harmonijke.
Co do temperatury silnika to do wymiany jest termostat.
Sprawdź jak auto zachowuje się na benzynie czy też faluje, pojeździj jeden dzień.
Jak posprawdzasz te rzeczy napisz czy coś się zmieniło.
Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Okazało się ,że kolega ma komputer. Po podłączeniu wyskoczyło łącznie 9 błędów, niektóre usuwał, niektóre dotyczą wyposażenia:
000537 - Sterowanie lambda, górna wartość zatrzymana
017978 (poniżej było P1570) - Moduł sterowania silnika wyłączony
000603 - Motor klapy rozmrażacza przegrody na nogi ( nawiew na nogi działa )
001274 - Silnik klapy przepływu powietrza
000667 - Sygnał temperatury otoczenia - Zwarcie do masy
001176 - Klucz - Zbyt niski sygnał
000953 - Ograniczenie czasowe wewnętrznego oświetlenia, nieokreślony stan włącznika ( wszystko działa normalnie )
000943 oraz 000944 - Ogrzewanie lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy/pasażera (to przepalone maty).
Sprawdzałem dolot powietrza , wydaję się ok, zero pęknięć, siedzi stabilnie.
Dziś podczas hamowania i stawania obroty spadały do normalnej wartości, 3 razy lekko podskakiwały tzn spadały do ok 800, skok do góry, znowu 800 i znowu skok do góry, po trzech razach chodził normalnie. Przy parkowaniu podczas falowania nagle zgasł. Chciałem Wam nakręcić filmik ale gdy stałem już na luzie, po dodaniu gazu i puszczeniu obroty spadały i nie falowały.
000537 - Sterowanie lambda, górna wartość zatrzymana
017978 (poniżej było P1570) - Moduł sterowania silnika wyłączony
000603 - Motor klapy rozmrażacza przegrody na nogi ( nawiew na nogi działa )
001274 - Silnik klapy przepływu powietrza
000667 - Sygnał temperatury otoczenia - Zwarcie do masy
001176 - Klucz - Zbyt niski sygnał
000953 - Ograniczenie czasowe wewnętrznego oświetlenia, nieokreślony stan włącznika ( wszystko działa normalnie )
000943 oraz 000944 - Ogrzewanie lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy/pasażera (to przepalone maty).
Sprawdzałem dolot powietrza , wydaję się ok, zero pęknięć, siedzi stabilnie.
Dziś podczas hamowania i stawania obroty spadały do normalnej wartości, 3 razy lekko podskakiwały tzn spadały do ok 800, skok do góry, znowu 800 i znowu skok do góry, po trzech razach chodził normalnie. Przy parkowaniu podczas falowania nagle zgasł. Chciałem Wam nakręcić filmik ale gdy stałem już na luzie, po dodaniu gazu i puszczeniu obroty spadały i nie falowały.
Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Tak jak pisałem w pierwszym poście, jakiś niedługi czas temu robiłem przegląd gazu a następnie pojechałem jeszcze raz na nowe ustawienia bo zaczął gasnąć. Dziś oczywiście też mi 2 razy zgasł i obroty na gazie strasznie falowały przy hamowaniu lub zmianie biegu. Przełączyłem na benzynę aby sprawdzić ... zarówno przy hamowaniu jak i zmianie biegu (specjalnie trzymałem długo sprzęgło i czekałem aż obroty spadną) żadnego falowania, obroty ładnie spadają do 800 i stoją, po powtórnym przełączeniu na gaz znowu falowanie. Po telefonie do gazownika jestem umówiony na czwartek w celu powrotu do starych ustawień albo zrobienia tak że będzie dobrze. W czwartek napiszę co z falowaniem podczas jazdy, może akurat komuś się przyda. Na pewno zostanie problem z falowaniem zaraz po odpaleniu i może z gaśnięciem. Termostat wymienię jak tylko będę miał pieniądze. Proszę mi napisać czy mając te błędy możliwa jest adaptacja przepustnicy ? Czy tu chodzi tylko o błędy związane z silnikiem czy ogólnie wszystkie i nie będzie możliwości adaptacji ? Co mają lusterka np do silnika ;>
Re: Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Pisałeś że gaz ogarnięty dlatego z automatu przyjąłem że objawy masz i na benzynie. Zatem błąd sondy masz przez źle wyregulowaną instalację (jest za ubogo) warto żebyś to ogarnął żeby nie wypalić zaworów.
Twoje błędy nie wpłyną na adaptacje przepustnicy.
Co do regulacji LPG - powinna być zrobiona w czasie jazdy, wszystko to co można zrobić z instalacją na postoju ma nie wiele wspólnego z regulacją. Jeżeli Twój gazownik nie chce wyregulować auta w czasie jazdy to najlepiej go zmień bo instalacja nadal nie będzie wyregulowana. (wyrzucisz kasę w błoto)
Miej też świadomość że źle wyregulowany gaz rzutuje na pracę auta na benzynie (rozjeżdża korekty w ecu benzyny) i potem na benzynie auto źle pracuje.
Powinno się wtedy przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt km na benzynie by korekty wróciły do normy i dopiero wyregulować instalację.
No i jeżeli auto ogólnie niedomaga na benzynie to gaz tylko potęguję te niedomagania więc wówczas nie warto podejmować się regulacji gazu.
Dlatego ja najpierw ogarnąłbym te przepustnice, doprowadził do ładu prace na benzynie i dopiero regulował LPG.
Jeżeli przy montażu LPG nie wymieniałeś świec to też warto byłoby to zrobić gdyż LPG jest bardziej wymagające jeśli chodzi o układ zapłonowy.
Twoje błędy nie wpłyną na adaptacje przepustnicy.
Co do regulacji LPG - powinna być zrobiona w czasie jazdy, wszystko to co można zrobić z instalacją na postoju ma nie wiele wspólnego z regulacją. Jeżeli Twój gazownik nie chce wyregulować auta w czasie jazdy to najlepiej go zmień bo instalacja nadal nie będzie wyregulowana. (wyrzucisz kasę w błoto)
Miej też świadomość że źle wyregulowany gaz rzutuje na pracę auta na benzynie (rozjeżdża korekty w ecu benzyny) i potem na benzynie auto źle pracuje.
Powinno się wtedy przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt km na benzynie by korekty wróciły do normy i dopiero wyregulować instalację.
No i jeżeli auto ogólnie niedomaga na benzynie to gaz tylko potęguję te niedomagania więc wówczas nie warto podejmować się regulacji gazu.
Dlatego ja najpierw ogarnąłbym te przepustnice, doprowadził do ładu prace na benzynie i dopiero regulował LPG.
Jeżeli przy montażu LPG nie wymieniałeś świec to też warto byłoby to zrobić gdyż LPG jest bardziej wymagające jeśli chodzi o układ zapłonowy.
Re: Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
,
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2015 14:52 przez K0J0T, łącznie zmieniany 1 raz.
Falowanie obrotów, gaśnięcie 1.6 AKL
Na wstępie chciałem podziękować za zainteresowanie się moim tematem. Falowanie na niskich obrotach już naprawione, równiutko schodzi i nie faluje. Powodem tego były złe ustawienia w komputerze gazu. Wszystko było ustawiane najpierw na stojącym samochodzie, a następnie podczas jazdy. Jutro jadę na uczelnie i jeśli nie zgaśnie to będzie znaczyło że to była również wina gazu. Termostat wymienię w kwietniu. Co do zachowania auta po odpaleniu to po przeczytaniu wielu tematów wiem, że mam ten sam problem co wielu użytkowników tego silnika - problemy a w zasadzie brak ssania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości