Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dones
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt gru 30, 2014 12:58

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: Dones » sob lut 28, 2015 17:59

Witam. Niedawno zakupiłem golfa mk4 z silnikiem 1,6 SR. Pierwszy problem to spalanie. Pali około 10,5 litra. Prędkość maksymalna to około 140km/h. Ogólnie jak na 101 km samochód słabo jeździ. Występuje także falowanie obrotów. Po dodaniu gazu wskazówka obrotomierza przytrzymuje się w miejscu, potem opada do 1100-1200 obrotów i później już normalnie 750-800. W czasie jazdy do 3000obr samochód muli się, niekiedy przy ruszaniu zamuli się na amen lub zacznie prychać. Od 3000obr jest nagły przypływ mocy. Silnik nie ma normalnego odcięcia zapłonu. Przy lekko ponad 6000obr po prostu nie wkręca się dalej. Wiele naczytałem się już na forum. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego, wyczyściłem cały dolot i zaadaptowałem przepustnicę, zmieniałem termostat. PO podłączeniu golfa do komputera wyskakują dwa błędy: 537- Regulacja Lambda-poza specyfikacją-wartość górna i 17978- moduł sterujący zablokowany-brak osprzętu/niezwiązany ze sprzętem-błąd sporadyczny. Mechanik powiedział mi że trzeba by było wymienić sterownik w podszybiu - chyba chodzi o komputer. Sonda na Vagu raz pokazuje dobrze tzn. od 0,1V do 1V, a raz pokazuje nawet do 1,2V. Mechanik mówi żeby narazie sondy nie ruszać. Czy ktoś może podpowiedzieć co tutaj może być winowajcą takich objawów? Planuję jeszcze zmienić świece i kable. Czy te nadają się ? LINK: http://allegro.pl/vw-golf-iv-bora-caddy ... 46058.html" onclick="window.open(this.href);return false; Z góry dziękuje wszystkim za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
sulekmk4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pt sie 09, 2013 00:41
Lokalizacja: CGR

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: sulekmk4 » sob lut 28, 2015 22:05

Wymień świece na ngk,przewody na Beru. Jutro wyślę Ci dokładny numer świec jakie musisz kupić,bo niektóre z pozoru mają takie same numery. Musisz mieć zestaw taki jak dają na pierwszy montaż,na takim chodzi najlepiej. Takie jest moje zdanie.


Obrazek
Obrazek

Dones
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt gru 30, 2014 12:58

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: Dones » sob lut 28, 2015 23:12

A co z tymi z linka?



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: jackyz » sob lut 28, 2015 23:43

Miałem to samo. Pomogła wymiana czujnika temperatury (zielony kolor).


Jacek

Dones
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt gru 30, 2014 12:58

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: Dones » sob lut 28, 2015 23:46

Mechanik sprawdzał i powiedział że wszystkie czujniki są ok.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: jackyz » sob lut 28, 2015 23:58

Ja dopiero po 3 wymianie tego czujnika trafiłem na dobry. Zaznaczam że wszystkie były oryginalne.


Jacek

Dones
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt gru 30, 2014 12:58

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: Dones » sob lut 28, 2015 23:59

Ale skoro nie wywala błędu na vagu to myślę że jest ok.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: jackyz » ndz mar 01, 2015 00:25

Też mi nie wywalało błędu. Ten czujnik ma 4 piny. 2 są odpowiedzialne za wskazania temperatury na liczniku, a 2 dają sygnał do sterownika.


Jacek

Dones
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt gru 30, 2014 12:58

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: Dones » ndz mar 01, 2015 10:19

Jak sorawdzić go czy jest sprawny?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: pironet » ndz mar 01, 2015 10:43

musisz podpiąć pod kompa i w wykresach sprawdzić czy pokazywana temp jest taka sama jak wartość na liczniku no i oczywiście zgodna z rzeczywistą.Od zimnego silnika do rozgrzanego.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Dones
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt gru 30, 2014 12:58

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: Dones » ndz mar 01, 2015 12:07

Jutro będę miał laptopa to się za to wezmę.



Awatar użytkownika
sulekmk4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pt sie 09, 2013 00:41
Lokalizacja: CGR

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: sulekmk4 » ndz mar 01, 2015 14:59

Ten zestaw w linku nie jest przecież pod 1.6 SR. Jaki masz kod silnika ? AKL ?
Tu są prawidłowe świece:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... onowa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I przewody:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wiem że trochę to kosztuje,ale ja polecam,miałem przewody z sentechu to po miesiącu wywaliłem i kupiłem Beru i fura chodzi od razu lepiej.


Obrazek
Obrazek

Dones
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt gru 30, 2014 12:58

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: Dones » ndz mar 01, 2015 15:15

Slnik mam AKL. Myślałem że podpasuję te z linka



Awatar użytkownika
sulekmk4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pt sie 09, 2013 00:41
Lokalizacja: CGR

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

Post autor: sulekmk4 » ndz mar 01, 2015 15:52

Nie nie,bierz te co podałem jak już


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości