Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Przerabialem wlasnie tak samo jak ty i dalem sobie juz z tym spokoj bo nie mam juz wiecej koncepcji....
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Cześć podłączę się do tematu z małym pytaniem.
U mnie również wypadają zapłony, sprawdzałem miedzy innymi przepływomierz i podało mi wskazanie max 91 g/s .
Czy to dobry wynik?
U mnie również wypadają zapłony, sprawdzałem miedzy innymi przepływomierz i podało mi wskazanie max 91 g/s .
Czy to dobry wynik?
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Witam, odkopie troche temat, ponieważ również borykam się z tym samym problemem. Pacjent to Golf 4 2.0 AQY z instalka LPG. Po kupnie wymieniłem sonde przed katem, sonda za katem dostała tuleje-emulator, wymieniłem świece na ngk 3elektrodowe V-line27, przewody na sentecha, cewke na oryginał. Z początku wyskakiwały mi błędy wypadaniu zapłonu, po wymianie w/w części problem ustąpił. Niestety, żeby nie było za różowo, borykam się z problemami poszarpywania na jałowym biegu. Obroty ok. 750-800, co jakiś czas wyskakuje błąd:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
Po przewertowaniu internetu postanowiłem poszukać nieszczelności w dolocie, długo nie szukałem, gdyż znalazłem dosyć sporą dziurę w gumowym przewodzie odmy, kupiłem i wymieniłem owy przewód, na kilka dni pożegnałem się, z problemem szarpania, aż nagle w trasie wyskoczył mi check na blacie i szarpanie powróciło. Następnego dnia zaglądając pod maskę moim oczom ukazał się taki widok:
Zamówiłem całą używaną plastikową rurę idącą od przepływki do przepustnicy i po wymianie również na krótki czas był spokój, ale później szarpanie powróciło.
Z tego co zaobserwowałem szarpanie męczy mnie po rozgrzaniu silnika, gdy silnik jest zimniejszy, nawet po wyłączeniu się pompy dodatkowego powietrza poszarpywanie nie jest odczuwalne. Objawy występują zarówno na benzynie i gazie, powiedziałbym nawet, że na benzynie są bardziej odczuwalne. Licznik w vagu nalicza wypadanie zapłonów.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, za co się zabrać będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
Po przewertowaniu internetu postanowiłem poszukać nieszczelności w dolocie, długo nie szukałem, gdyż znalazłem dosyć sporą dziurę w gumowym przewodzie odmy, kupiłem i wymieniłem owy przewód, na kilka dni pożegnałem się, z problemem szarpania, aż nagle w trasie wyskoczył mi check na blacie i szarpanie powróciło. Następnego dnia zaglądając pod maskę moim oczom ukazał się taki widok:
Zamówiłem całą używaną plastikową rurę idącą od przepływki do przepustnicy i po wymianie również na krótki czas był spokój, ale później szarpanie powróciło.
Z tego co zaobserwowałem szarpanie męczy mnie po rozgrzaniu silnika, gdy silnik jest zimniejszy, nawet po wyłączeniu się pompy dodatkowego powietrza poszarpywanie nie jest odczuwalne. Objawy występują zarówno na benzynie i gazie, powiedziałbym nawet, że na benzynie są bardziej odczuwalne. Licznik w vagu nalicza wypadanie zapłonów.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, za co się zabrać będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean to źle ustawiona instalacja lpg. grupa 031 032 są adaptacje długoterminowe,pierwsza wartość % na biegu jałowym, druga wartość % pod obciążeniem. Dobrze ustawiona instalka to +/- 5%. Te silniki są bardzo czułe na niewłaściwą mieszankę i szybko sypią błędami i checkiem. Często lekceważone przez gazowników. Uważają że tak stary silnik to ustawią z palcem w nosie na byle jakich gratach.
U mnie nie przerywa nic a nic na biegu jałowym. Walczyłem z tym trochę. Ostatecznie stanęło na starych przewodach oryginalnych fabrycznych, bo na nowych Beru przerywał jak zły. Ma tylko nowe świece v-line 27 i nową cewkę tzn używaną ale z leona 1.2 TSI używana kilka miesięcy. W razie czego dla potomnych, to te cewki są takie jak u nas i można w dobrej cenie świeżutką używkę kupić.
Tą rurę może Ci rozwaliło przez niedrożną odmę. Sprawdź przeczyść. Dobry olej na zimę wskazny 5w40 lub 0w40.
U mnie nie przerywa nic a nic na biegu jałowym. Walczyłem z tym trochę. Ostatecznie stanęło na starych przewodach oryginalnych fabrycznych, bo na nowych Beru przerywał jak zły. Ma tylko nowe świece v-line 27 i nową cewkę tzn używaną ale z leona 1.2 TSI używana kilka miesięcy. W razie czego dla potomnych, to te cewki są takie jak u nas i można w dobrej cenie świeżutką używkę kupić.
Tą rurę może Ci rozwaliło przez niedrożną odmę. Sprawdź przeczyść. Dobry olej na zimę wskazny 5w40 lub 0w40.
Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Czy po zmianie na oryginalne stare przewody problem w ogóle nie występuje?mariush23 pisze:17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean to źle ustawiona instalacja lpg. grupa 031 032 są adaptacje długoterminowe,pierwsza wartość % na biegu jałowym, druga wartość % pod obciążeniem. Dobrze ustawiona instalka to +/- 5%. Te silniki są bardzo czułe na niewłaściwą mieszankę i szybko sypią błędami i checkiem. Często lekceważone przez gazowników. Uważają że tak stary silnik to ustawią z palcem w nosie na byle jakich gratach.
U mnie nie przerywa nic a nic na biegu jałowym. Walczyłem z tym trochę. Ostatecznie stanęło na starych przewodach oryginalnych fabrycznych, bo na nowych Beru przerywał jak zły. Ma tylko nowe świece v-line 27 i nową cewkę tzn używaną ale z leona 1.2 TSI używana kilka miesięcy. W razie czego dla potomnych, to te cewki są takie jak u nas i można w dobrej cenie świeżutką używkę kupić.
Tą rurę może Ci rozwaliło przez niedrożną odmę. Sprawdź przeczyść. Dobry olej na zimę wskazny 5w40 lub 0w40.
Czy jest możliwe żeby żadne z produkowanych nowych przewodów nie nadawały się do użycia. jedynie oryginalne?
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Walczę z aqy od ponad półtora roku, głupie szarpanie to nie wina mieszanki, nie wina lewego powietrza, zapłonu też nie. Nie zdziwiło nikogo że ten silnik zaczyna szarpać dopiero jak zejdzie ssanie ?
Swoją drogą może podzielimy się filmikami z dziwnej pracy silnika bo sądząc po tym co piszecie szarpanie szarpaniu nie równe. (ja chwilowo nie mogę przerabiam odmę)
Swoją drogą może podzielimy się filmikami z dziwnej pracy silnika bo sądząc po tym co piszecie szarpanie szarpaniu nie równe. (ja chwilowo nie mogę przerabiam odmę)
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
U mnie zaczyna szarpać jak pompa powietrza wtórnego się wyłączy. Dopóki jest zimny jest ok. Ale już z tym nie walczę. Szkoda zachodu. Poza tym jak otworzę maskę no nie słychać żeby przerywał, ale jak się usiądzie w środku to czuć jakby znikała iskra na którymś cylindrze.
- MŁODY88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 21:50
- Lokalizacja: Chojnów
- Kontakt:
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Wybaczcie, ze tak odkopie ale czy ktos sprawdzał czujnik spalania stukowego?
Toledo III - jest
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr cze 22, 2016 22:50
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Odkręć wszystkie masy i przeczyść porządnie szczotką druciana i papierem sciernym,a na koniec posmaruj pastą miedzianą (nie smarem miedzianym) zwroc szczegolną uwage na mase ktora idzie do silnika, w 90 % znajdziesz ja w bloku koło łaczenia skrzyni z silnikiem. Jezeli nie bd mogl znalezc odkrec kleme minusowa i podarzaj po kablu w trakcie moze byc rozgalezienie do budy. Ja mialem ostatnio podobny problem i to go rozwiazalo
-
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011 17:51
Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Ja tak mam od kilku lat . Praca silnika na biegu jałowym jest twarda tak jakby miał zapłon zbyt wcześnie ustawiony . Te auta to jedna wielka kiszka zdrowia nie mam na dochodzenie . Poza tym przed 2000 obrotami jak przyspieszam to jest słaby in poszarpuje . Pozdrawiamtomcio06750 pisze:a wiec tak przewody nowe NGK i nadal stoję w miejscu jak było tak jest nie mam już pojęcia o co chodzi z tymi drganiami naprawdę, podczas jazdy idzie jak burza a na jałowym nadal sa wyczuwane te drgania zastanawia mnie jeszcze czy to nie będzie wina luzu zaworów bo już nie mam koncepcji a wy co o tym myślicie??
- MŁODY88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 21:50
- Lokalizacja: Chojnów
- Kontakt:
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
U mnie problemem byla cewka. Kupiłem nowa bosch i reka odjol. Auto chodzi bdb, czy to z klima czy bez, czy na gazie czy na benzynie
Toledo III - jest
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Ja przerobiłem już 3 cewki nic to nie zmienia.
Vagiem sprawdzałem te drgania. Wypadają zapłony. Losowo na różnych cylindrach.
Do tego nie zawsze występuje to zjawisko.
Czasem jest w porządku.
Za to jak włączę klimatyzację( mam manualną ) to lecą te zapłony na potęgę.
Spróbuję jak kolega MatriXMaN93 napisał przeczyścić masy.
Nie dawno zregenerowałem alternator myślałem że może kwestia napięcia na jałowym ale też nic nie pomogło.
Zastanawiam się nad wsadzeniem świec irydowych może by pomogło. Ponoć mniejsze zapotrzebowanie na napięcie zapłonu ale koszt wysoki bo cena jednej świecy to około 35-40 zł.
Vagiem sprawdzałem te drgania. Wypadają zapłony. Losowo na różnych cylindrach.
Do tego nie zawsze występuje to zjawisko.
Czasem jest w porządku.
Za to jak włączę klimatyzację( mam manualną ) to lecą te zapłony na potęgę.
Spróbuję jak kolega MatriXMaN93 napisał przeczyścić masy.
Nie dawno zregenerowałem alternator myślałem że może kwestia napięcia na jałowym ale też nic nie pomogło.
Zastanawiam się nad wsadzeniem świec irydowych może by pomogło. Ponoć mniejsze zapotrzebowanie na napięcie zapłonu ale koszt wysoki bo cena jednej świecy to około 35-40 zł.
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Witam . dołacze sie do tematu z podobnym problemem: Golf 4 1.8 125km LPG
Na jałowych obrotach drga silniki obroty rowne tylko te delikatne drgania na LPG tak jak by delikatnie mocniej albo tylko mi sie wydaje po za tym przy wiekszych predkosciach przy rozpedzaniu zaczyna drgac buda ale tylko przez chwile im szybciej to przestaje . nie wiem czy to moze miec z tym cos wspolnego ale na zimnym silniku czuc strasznie spaliny :/ Jakieś rady ??
Na jałowych obrotach drga silniki obroty rowne tylko te delikatne drgania na LPG tak jak by delikatnie mocniej albo tylko mi sie wydaje po za tym przy wiekszych predkosciach przy rozpedzaniu zaczyna drgac buda ale tylko przez chwile im szybciej to przestaje . nie wiem czy to moze miec z tym cos wspolnego ale na zimnym silniku czuc strasznie spaliny :/ Jakieś rady ??
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Mam taką sugestie , pytanie , czy te drgania nie są spowodowane tym że te silniki mają wadliwe pierscienie na tłokach co może powodować nie jednakową kompresje na tłokach i z tego te drgania ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości