1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ELEKTRONIK2
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
Witam
Mam GOLFA IV 1.6 AKL i po dłuższym postoju tak około 8 godzin auto musi dłużej zakręcić żeby odpalić. Problem się pojawił od niedawna, przy aucie nie było nic w tym czasie grzebane. Po odpaleniu mogę go natychmiast zgasić i odpali od strzała. To samo po godzinie, dwóch trzech, czterech zawsze odpali od strzała problem jest tylko po postoju powyżej 8 godzin wtedy trzeba pokręcić tak około 4-5 sekund zanim odpali. Wcześniej palił zanim dobrze przekręciłem kluczyk w stacyjce. Przyczyną chyba nie są typowe bolączki tego auta czyli ORINGI po kolektorem ssący, czy też nieszczelności w układzie dolotowym ponieważ auto absolutnie nie ma problemu z falującymi obrotami jak większość AKL, silnik pracuje wzorowo, posiada ssanie, kręci się powyżej 5000obr, ma moc. Podejrzewam problem z zasilaniem w paliwo .Co zrobiłem:
-przeszukałem wszystkie wątki na forum i google
-podpiąłem się pod VAG i nie ma żadnych błędów
-sprawdziłem VAGiem po nocnym postoju czujnik temp. silnika i czujnika na zegarach. Temperatura silnika 0°C temperatura czujnika w bloku zegarów -1°C czyli raczej ok. Czujnik temperatury raczej sprawny.
-odpiąłem wąż od paliwa na zasilaniu silnika i przekręciłem kluczyk. Po dwóch operacjach przekręcenia kluczyka w stacyjce napompował pół butelki po soku kubuś czyli około 150ml. Benzyna leciala bez powietrza, pełną strugą. Ale nie wiem czy to jest dobre ciśnienie, może pompka ma zbyt małą wydajność? potrzebuje info od kogoś kto wie jak w praktyce powinno lecieć paliwo po odkręceniu tego wężyka i ile mniej więcej powinna napompować po 2 przekręceniach kluczyka pompka. Wiem, że powinna dawać ciśnienie około 3 bar ale nie mam manometru żeby sprawdzić.
Proszę o pomoc i naprowadzenie mnie na odpowiedni trop. Auto się zachowuje dokładnie tak jak by paliwo po dłuższym postoju cofało się do zbiornika ale jak napisałem, sprawdziłem i paliwo po przekręceniu kluczyka od razu jest pompowane nie wiem tylko czy pod właściwym ciśnieniem.
Pozdrawiam!
Mam GOLFA IV 1.6 AKL i po dłuższym postoju tak około 8 godzin auto musi dłużej zakręcić żeby odpalić. Problem się pojawił od niedawna, przy aucie nie było nic w tym czasie grzebane. Po odpaleniu mogę go natychmiast zgasić i odpali od strzała. To samo po godzinie, dwóch trzech, czterech zawsze odpali od strzała problem jest tylko po postoju powyżej 8 godzin wtedy trzeba pokręcić tak około 4-5 sekund zanim odpali. Wcześniej palił zanim dobrze przekręciłem kluczyk w stacyjce. Przyczyną chyba nie są typowe bolączki tego auta czyli ORINGI po kolektorem ssący, czy też nieszczelności w układzie dolotowym ponieważ auto absolutnie nie ma problemu z falującymi obrotami jak większość AKL, silnik pracuje wzorowo, posiada ssanie, kręci się powyżej 5000obr, ma moc. Podejrzewam problem z zasilaniem w paliwo .Co zrobiłem:
-przeszukałem wszystkie wątki na forum i google
-podpiąłem się pod VAG i nie ma żadnych błędów
-sprawdziłem VAGiem po nocnym postoju czujnik temp. silnika i czujnika na zegarach. Temperatura silnika 0°C temperatura czujnika w bloku zegarów -1°C czyli raczej ok. Czujnik temperatury raczej sprawny.
-odpiąłem wąż od paliwa na zasilaniu silnika i przekręciłem kluczyk. Po dwóch operacjach przekręcenia kluczyka w stacyjce napompował pół butelki po soku kubuś czyli około 150ml. Benzyna leciala bez powietrza, pełną strugą. Ale nie wiem czy to jest dobre ciśnienie, może pompka ma zbyt małą wydajność? potrzebuje info od kogoś kto wie jak w praktyce powinno lecieć paliwo po odkręceniu tego wężyka i ile mniej więcej powinna napompować po 2 przekręceniach kluczyka pompka. Wiem, że powinna dawać ciśnienie około 3 bar ale nie mam manometru żeby sprawdzić.
Proszę o pomoc i naprowadzenie mnie na odpowiedni trop. Auto się zachowuje dokładnie tak jak by paliwo po dłuższym postoju cofało się do zbiornika ale jak napisałem, sprawdziłem i paliwo po przekręceniu kluczyka od razu jest pompowane nie wiem tylko czy pod właściwym ciśnieniem.
Pozdrawiam!
Był golf III jest Passat B5 i Golf IV
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
Może być przyczyna w cofaniu paliwa i da się to sprawdzić ale musisz zakupić, pożyczyć manometr do pomiaru ciśnienia paliwa.Założyć go na układ paliwowy sprawdzić jak się zachowuje układ podczas odpalania po krótszych okresach postoju a potem sprawdzić jakie jest ciśnienie podczas odpalania po dłuższym postoju gdy trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem.W pompie jest zawór zwrotny który odpowiada za utrzymywanie paliwa w układzie zdarza się nieraz że szlag go trafi.ELEKTRONIK2 pisze:Proszę o pomoc i naprowadzenie mnie na odpowiedni trop. Auto się zachowuje dokładnie tak jak by paliwo po dłuższym postoju cofało się do zbiornika ale jak napisałem, sprawdziłem i paliwo po przekręceniu kluczyka od razu jest pompowane nie wiem tylko czy pod właściwym ciśnieniem.
- ELEKTRONIK2
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
Zamontuje sobie coś takiego żeby wykluczyć cofanie się paliwa (być może cofa się nie do samego zbiornika ale np: 10cm za wtryskiwacz i kawałek układu paliwowego jest zapowietrzony.
http://allegro.pl/zawor-zaworek-zwrotny ... 49609.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
http://allegro.pl/zawor-zaworek-zwrotny ... 49609.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Był golf III jest Passat B5 i Golf IV
- ELEKTRONIK2
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
To zakrec butle i jezdzij na samej benzynie kilka dni. Mozesz tez odpiac wezyk podcisnienia z reduktora, ktory idzie do kolektora. Pewnie reduktor puszcza Ci gaz podcisnieiem do kolektora i auto nie moze zalapac na dwoch paliwach. Jak tak bedziwe to reduktor do regenaracji.
- ELEKTRONIK2
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
O tym bym nie pomyślał, zrobie testy i dam znać. Po wyłączeniu silnika gaz odcina elektrozawór przy butli ale rozumie, że to co zostało w rurkach wystarcza żeby miał problem z odpaleniem. Dam znać niebawem.
Był golf III jest Passat B5 i Golf IV
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
To masz winowajcę. Nie musisz jeździć kilka dni na benzynie. Gdy zostawiasz auto na noc zakręć butle z gazem na pracującym na gazie silniku niech wypali resztki gazu z rurek. Odpal jeszcze na benzynie na chwile i to wszystko. Rano będziesz wiedział czy to wina LPG jeśli odpali poprawnie.ELEKTRONIK2 pisze:Mam LPG.
Winny może być reduktor albo wtryskiwacze. Żeby sprawdzić reduktor odepniesz od niego podciśnienie i tak zostawisz na noc (oczywiście bez zakręcania butli już), jeżeli odpali poprawnie to reduktor, jeżeli problem będzie nadal to wtryskiwacze.
Re: 1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
U mnie w drugim aucie zakrecenie butli nie przynioslo efektu. Musialem spuscic gaz odkrecajac na chwile filtr fazy cieklej. Auto odpalilo od strzala:) A tak musialem krecic dobre 5-7sekund. Najczesciej gaz puszcza reduktor przez podcisnienie ale rowniez moga wtryski dawac w kosc. Kilka tematow nizej pisalem tez o pompie paliwa, ktora po dluzszym postoju ma zalaczyc sie po otwarciu drzwi kierowcy by dobic cisnienie paliwa. Oczywiscie warunkiem musi byc sprawny mikrostyk w zamku w drzwiach kierowcy. Ale u Ciebie wszystko wskazuje na padajacy reduktor
- ELEKTRONIK2
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
Właśnie tak pomyślałem, zakręce butle na pracującym silniku i poczekam aż wypali gaz i przełączy się na benzyne. Potem z rana zobacze jaki efekt. Wczoraj wieczorem zrobiłem podobny myk bo przed zgaszeniem silnika przełączyłem na benzynę ale w rurkach na pewno został gaz który do rana napełnił mi kolektor ssący. Myślę, że to może być to bo jak auto tylko zapali to chodzi równiutko jak zegarek.
A propo mikrostyku w drzwiach. Mirkostyk mi nie działa już od dwóch lat i jeszcze się do niego nie zabrałem:) nie ma to znaczenia przynajmniej w moim przypadku. Bez tego dopompowania pompki po otwarciu drzwi autko zawsze paliło na dotyk. Obstawiam LPG.
A propo mikrostyku w drzwiach. Mirkostyk mi nie działa już od dwóch lat i jeszcze się do niego nie zabrałem:) nie ma to znaczenia przynajmniej w moim przypadku. Bez tego dopompowania pompki po otwarciu drzwi autko zawsze paliło na dotyk. Obstawiam LPG.
Był golf III jest Passat B5 i Golf IV
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
U siebie wlasnie tak robilem, ze zakrecalem butle na pracujacym silniku na gazie i dalej kaszlal. Juz mialem wykluczyc rwduktor ale tknelo mnie by spuscic gaz. W kazdym razie wiesz w czym problem:)
- ELEKTRONIK2
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
Wiem o co chodzi. Jak zakręcenie nie pomoże to całkowicie odkręcę rurkę przed filtrem fazy ciekłej, zatkam czymś żeby syf nie naleciał i w ten sposób przetestuje. Bardzo mi ta teoria z gazem pasuje do objawów. Instalacja jaką posiadam to BRC Sequent 24 pracuje rewelacyjnie na niej, o LPG przypominam sobie tylko na stacji jak tankuje aktualnie przy cenie 1,95zł/litr pełny zbiornik 80zł. Na tej instalacji zrobiłem już 60 000km bezawaryjnie więc może już reduktor czy wtryskiwacze niedomagać.
Był golf III jest Passat B5 i Golf IV
1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
Mam 4 auta z ta instalacja i zero narzekan:) Najwiekszy przebieg mam zrobiony bora akl, okolo 120tys na gazie i tylko filtry wymianiamy. Reduktor padl w polowce gdzie gaz siedzi od 2007 roku a przejechala na nim 70tys.km.
- ELEKTRONIK2
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: 1.6 SR AKL Problem z odpaleniem po długim postoju
No to tak jak u mnie bo mam 60 tys zrobione na instalacji i raz wymieniłem filtry po 30 tys km, wymieniłem bo mnie sumienie męczyło. Reduktor Padł znaczy wymieniłeś uszczelnienia złożyłeś i reduktor dalej śmiga? czy nowy musiałeś kupić?Kavior pisze:Mam 4 auta z ta instalacja i zero narzekan:) Najwiekszy przebieg mam zrobiony bora akl, okolo 120tys na gazie i tylko filtry wymianiamy. Reduktor padl w polowce gdzie gaz siedzi od 2007 roku a przejechala na nim 70tys.km.
Był golf III jest Passat B5 i Golf IV
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości