Pomiar kompresji pomiarem, ale o wiele bardziej miarodajna jest próba szczelności cylindrów... To warto wykonać...
http://zaz968m.w.interia.pl/Obsluga/Sil ... nienie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aa1car.com/library/leakdown.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziś sobie zrobiłem taki pomiar (wraz z pomiarem kompresji) i wyszło, że mój 26 letni silnik z przebiegiem (którego nie podam, bo nikt nie uwierzy
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
) ma parametry nowego silnika:
kompresja (zakres 10-13 bar):
11,51
11,50
11,52
11,50
Próba ciśnieniowa:
90%
90%
90%
90%
Polecam poczytać i zacząć łączyć pomiar kompresji z pomiarem szczelności.
Wiem, dzięki tej próbie, że mam zajebiście szczelny silnik (takie wychodzą z fabryki - uznaje się, że wynik min 85% to nowy silnik po dobrym dotarciu). Sama kompresja nic nie mówi tak naprawdę... A dlaczego?? Bo jak masz upalone zawory, krzywą głowicę i tak wydmuchasz te 10-12 bar...