Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Garry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw cze 19, 2014 20:15
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: Garry » sob paź 18, 2014 22:50

Witam. Chciałbym abyście zinterpretowali co może wydawać taki dziwny dźwięk w moim AUQ.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Dźwięk na nagraniu jest dość przekłamany i słychać jakby normalnie panewka stukała, ale panewka to to nie jest raczej. Słychać też tykanie zaworu N80 od Evapu (ale to normalne oczywiście). Ten dziwny głuchy dźwięk jest słyszalny od tyłu silnika, od strony kółka rozrządu, wspomagania, lini paliwowych. Dźwięk słyszalny słabiej na zimnym silniku, zaczyna być głośniejszy na ciepłym. Na filmiku słychać takie pierdzenie, ale to jest dźwięk silnika normalnie, tylko tak komórka przesterowała. Mi chodzi o te stuki w tle jakby. Nie to co jest głośne tylko tam w tle ciszej. Takie chrobotanie.

Nagrałem też kolejny filmik. Tym razem, auto zostało odpalone bez paska klinowego, z podpiętym prostownikiem. Ogólnie wiele dźwięków w tle się w miarę wyciszyło, ale mój wkurzający dźwięk został... Dźwięk dochodzi od spodu silnika. Na początku miałem wrażenie, że to koło pasowe jest niedokręcone bo ma jakieś takie dziwne bicie, nie wiem czy to jest normalne... Może troszkę to widać na filmiku.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Wyeliminowałem pompę oleju, rozebrałem wszystko i poczyściłem, zostały też sprawdzone luzy i szczeliny na rotorach wg specyfikacji Bentleya. Małe fotostory z czyszczenia. Nie wyglądało to zbyt ciekawie...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W smoku było pełno kawałków starego bagnetu, szlamu, i kilka rzeczy które wyglądały na małe kamyszki. Przed spuszczeniem oleju (prawie 200tys, na Castrolu 0W30 za niemca, wymieniany co 15.000km), zalałem płukankę Millersa, auto chodziło z 20 minut na niej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dźwięk dalej jest obecny. Aktualnie zalany Valvolinem VR1 Racing 5W50 z filtrem K&N. Polecam każdemu zrobić takie czyszczenie.



Awatar użytkownika
Garry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw cze 19, 2014 20:15
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: Garry » pn paź 20, 2014 15:24

Więc auto zostało odpalone bez koła pasowego. Kolega siedział w środku i trzymał cały czas sprzęgło na wszelki wypadek. Koło pasowe wydaje się być ok, obczaiłem je na wszystkie możliwe sposoby. Mam wrażenie, że lekko bije kółko od rozrządu które jest na wale. Dźwięk dalej jest... Przy wolnym kręceniu wałem brzmi na moje jak panewka. Po prostu stuka. Z kolejnych niespodzianek to dziwna czerwona maź pod kołem pasowym, nie mam pojęcia co to jest ani skąd się tam wzięło, ale ładnie to nie wygląda...

Rozrząd też się okazał innej firmy jak kartka naklejona za niemca pod maską. Pasek nie jest firmy Dayco, tylko Gates Power Grip. Nie wiem już co mam o tym wszystkim myśleć :( Auto miało być idealne a tu ciągle się okazuje jak bardzo się myliłem.
Kilka fotek i nowy filmiki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: jameess » pn paź 20, 2014 22:05

Możliwe że pompa wody siedzi. Na twoim miejscu bym sprawdził. Paski Gates są ok, bynajmniej wole je od Dayco. Będziesz robił rozrząd? bo jak tak to wymień wszytko, czyli pompę, rolkę napinającą, oraz napinacz hydr. z rolką prowadzącą, no i BARDZO WAŻNE : simeringi na wale i wałkach rozrządu + nowa śruba koła pasowego na wale.



Awatar użytkownika
Garry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw cze 19, 2014 20:15
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: Garry » pn paź 20, 2014 22:24

jameess, właśnie wiem, naczytałem się o tym Dayco, więc pomimo tego, że rozrząd ma 26 tysięcy przebiegu, myślę poważnie nad jego wymianą. Głównie to chodziło mi o to, ze naklejka jest Dayco i pasek Gatesa, więc to mi nie gra trochę, ale może szukam dziury w całym, natomiast cieszę się, że jednak to Gates siedzi w aucie na tą chwilę. Jesteś jedyną osobą która na razie napisała cokolwiek konkretnego. Ten dźwięk mnie ogólnie bardzo denerwuje, a jednocześnie brzmi to tak jakby miało się coś zaraz rozpaść i mi się serce kraje... A możesz mi powiedzieć jak pompa wody mogłaby siedzieć skoro nie mam problemów żadnych z chłodzeniem... Chodzi o łożysko na jej rolce? Jak mogę to sprawdzić? I czy orientujesz się co to za czerwona maź pod kołem pasowym?



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: jameess » wt paź 21, 2014 08:18

Bo łopatki są być może ok, ale już łożysko siedzi, pompa cudów nie kosztuje, 100 pare zł. Co do mazi.. to pompa ma rowek w którym jest oring mający za zadanie uszczelnienie pompy w bloku, w praktyce różnie to bywa i często na ranty daje się pastę uszczelniającą. Możliwe że ktoś próbował uszczelniać czymś.

Czy płyn tamtędy nie leci? to G12 więc jest czerwony, może ta mazia od tego. Tak czy siak ja ja bym sprawdził pompę pomimo wszystko.



Awatar użytkownika
Garry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw cze 19, 2014 20:15
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: Garry » wt paź 21, 2014 09:31

jameess, zaraz idę do auta to wszystko sprawdzić, ale jak wymieniałem miskę to właśnie na rancie widziałem taka czerwona kropka i teraz wszystko połączyłem w całość jak mi napisałeś o tym! A jak kupiłem auto to po jakiś dwóch miesiącach zapaliło mi się STOP na FISie i faktycznie było w zbiorniczku na minimum, więc możliwe że leci tam przy pompie, ale bardzo malutko bo od tamtego czasu znowu nic nie dolewałem i cały czas trzyma. Natomiast to wszystko co piszesz to by grało! :)

A powiedz mi, czy muszę całkowicie rozrząd rozpinać żeby wymienić tą pompę? Nie da rady jakoś zblokować tego napinacza hydraulicznego, żeby pasek się ładnie zluzował i tylko samą pompę wymienić? Oglądałem filmik jak się wymienia rozrząd z poprzecznym 1.8t i grzebania jest ogólnie bardzo dużo... Może by się udało to zrobić jakoś teraz już, bo jeśli tak to od razu jadę po nową pompę i się biorę za robotę. Bo mam tego dźwięku serdecznie dość...



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: jameess » wt paź 21, 2014 10:25

Żeby wymienić pompę musisz rozpiąć rozrząd. Źle wczesniej napisałem ( napinacz hydrauliczny to tłumik drgań, napinacz jest na śrubę) Jeśli nie czujesz się na siłach lepiej daj to mechanikowi do roboty. Bo trzeb odkręcić łapę silnika z prawej strony i dobrze jest go podwiesić troszkę żeby można było manewrować przy dłubaniu w rozrządzie bo jest tam bardzo ciasno



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: Fafik258 » wt paź 21, 2014 10:54

Ale patrząc po pasku to mój po 26 tysiącach wyglądał prawie jak nowy



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: jameess » wt paź 21, 2014 12:08

Możliwe że był wymieniany, a mechanik miał nalepke z Dayco, bo tez się z takimi rzeczami spotkałem, jak rozepniesz rozrząd to sprawdz jak chodzą rolki, czy nie ma luzu, oporu itp.



Awatar użytkownika
Garry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw cze 19, 2014 20:15
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: Garry » wt paź 21, 2014 16:10

jameess, czuję na siłach, tylko przeraża mnie po prostu ile tam jest rozbierania, ale to co. Nie oddam auta żadnemu mechanikowi, nigdy. Wolę zrobić to sam, powoli i dokładnie z ksiażką, filmami na YT i poradami ludzi, niż oddać do jakiegoś grzebka co pełno tutaj na miejscu mam...

Pasek może ma starty ten napis bo na dole jest ta maź i jak o nią zahaczał to może się starł napis, sam nie wiem. Ogólnie żeby to wszystko sprawdzić to muszę ustawić wszystko na cechy i po prostu rozebrać. Zrobię wszystko tak jak pisze kolega jameess. Gorzej jak się okaże, że wszystko posprawdzam i powymieniam, a dźwięk będzie dalej... ale mam nadzieję, że nie.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Filmik dla potomnych odnośnie zmiany rozrządu, w formie żartobliwej itd, jak ktoś ogarnia Hamburgerski to ma wszystko czarno na białym :) Na tym filmie się będę wzorował.



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Dziwny dźwięk na wolnych obrotach... 1.8T

Post autor: przemal » wt paź 21, 2014 21:38

Garry pisze:

Filmik dla potomnych odnośnie zmiany rozrządu, w formie żartobliwej itd,
Sory za OT ale film wprost genialny!!! :rotfl: Spadłem z krzesła :mlotek:


Gran Turismo Iniezione

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości