AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
Dziwna sprawa ;?
Po wyciągnięciu termostatu i złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że silnik dość szybko nagrzał się do 90, a na dodatek przewód biegnący od przyłącza termostatu do chłodnicy cały zimny. Natomiast drugi przewód tam gdzie jest czujnik temperatury bardzo gorący.
Nagrzewnica zimna, brak ciepłego powietrza. Obydwa przewody zimne.
Posiadam instalacje LPG. Reduktor taka sama sytuacja jak w przypadku nagrzewnicy.
W czym może być problem?
Po wyciągnięciu termostatu i złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że silnik dość szybko nagrzał się do 90, a na dodatek przewód biegnący od przyłącza termostatu do chłodnicy cały zimny. Natomiast drugi przewód tam gdzie jest czujnik temperatury bardzo gorący.
Nagrzewnica zimna, brak ciepłego powietrza. Obydwa przewody zimne.
Posiadam instalacje LPG. Reduktor taka sama sytuacja jak w przypadku nagrzewnicy.
W czym może być problem?
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
A jest możliwość ze jakaś część starego pękniętego termostatu zablokowała jakiś przewód?
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
przewód albo pompę blokło
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
najprawdopodobniej trzeba sprawdzić pompe wody ,może wirnik rozdzielił się z trzpieniem i po prostu pompa nie kreci się.Skąd podejrzenie że jakiś element zablokował chłodnice?
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
Powodem całej akcji była wysoka temperatura ok 110-120 stopni. Szybko udało się zdiagnozować, że to termostat. Po odkręceniu obudowy termostat był w 2 częściach. Gdy porównałem z nowym okazało się, że brakuje kawałka plastiku. Przed wymianą termostatu wentylatory działały, teraz już nie działają ( logiczne bo woda nie dociera do chłodnicy) ale dla czego ? Przy okazji wymiany wymieniłem też czujnik temperatury ten od wskazań na liczniku. Może on jest problemem? ( Sprawdziłem poprawność wskazań nowego czujnika przez podłączenie do komputera i sprawdzenie wskazań dla silnika, temperatury zbliżone różnica ok 2 stopni).
Jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez rozbierania rozrządu?
Jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez rozbierania rozrządu?
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
Wszystko masz "wyoślone". Skoro nie ma obiegu, bo o tym świadczą zimne węże, to masz tylko 2 opcje: niedrożny (zatkany przewód doprowadzający wodę do chłodnicy), albo pompa wody odmówiła współpracy.Maxelerty pisze:Jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez rozbierania rozrządu?
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
No dobrze ale przecież mały obieg to blok silnika, nagrzewnica i w moim przypadku jeszcze reduktor. Więc albo pompa wody albo coś zatkane przed termostatem. I teraz pytanie gdzie? Chodzi mi czy jest jakieś "rozdzielacz" który po zatkaniu może dawać takie objawy? Bo najpierw wole to sprawdzić, przed rozbieraniem rozrządu.
AKQ bez termostatu, a przewód dalej zimny.
Odepnij wąż daj powyżej silnika i zobacz czy pompuje, węże są tak duże że kawałek plastiku raczej ich nie bloknie, raczej przegrzał się bo siadłą pompa, termostat pękł i dalej to co masz. Mały obieg trochę się roznosi konwekcją - ciepła woda miesza się z zimną z powodu różnej gęstości do tego silnik telepie to sie miesza. Jakby był obieg to byś miał nagrzewnicę, a skoro nie masz to pompa nie pompuje (takie same są objawy jak zamarznie silnik)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości