1.4 16V AKQ problem przy odpalaniu.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

klimas20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 10, 2011 19:51
Lokalizacja: Biala Piska

1.4 16V AKQ problem przy odpalaniu.

Post autor: klimas20 » sob cze 28, 2014 19:49

Witam,
Od kilku dni pojawil sie problem podczas odpalania. Gdy odpalam autko to zaczyna strasznie telepac autem. Obrotomierz faluje miedzy 900 a 1000. Po kilku sec tego telepotania i falowania wszystko ustaje i samochod chodzi jak zegareczek. Dodam jeszcze ze nie zawsze tak sie dzieje, choc najczesciej na zimnym silniku. Czy to moze byc wina przepustnicy? wczoraj ja czyscilem i adaptowalem ale problem dalej jest. Choc od razu po czyszczeniu jak odpalalem kilka razy to tego nie bylo ale pozniej wrocilo. Bledow na kompie brak. A moze wina poduszek silnika? ale mysle ze jakby byly padniete to by bylo tak za kazdym razem ale tak nie jest... Aaaa ten silnik VW to tragedia.

Przypuszczam jeszcze inna wersje, otoz jak to w tym silniku bywa silnik bierze olej, klekocze. Zbliza sie remont silnika. Czy moze byc tak, ze juz jest taki luz ze olej w wiekszych ilosciach przedostaje sie do komory spalania i w momencie gdy auto odpale to swieca jest deko zalana i zanim iskra dobrze nie przepali tego oleju to nie chodzi dobrze ten cylinderek i silnik pali na "3"i telepie nim. Po kilku sec jak juz przebije sie ta iskra i spali ten olej zaczyna byc ok i cyka. Autko troche dymi wiec jakis tam olej sie spala. Moze troche bzdur napisalem ale kombinuje juz na rozne sposoby. Czytalem sporo tematow na ten temat ale nic nie pomaga. :kac:

Jakies inne sugestie??

Bylem teraz sprawdzic czy ew. nie ma przebica na przewodach i nie zauwazylem nic po ciemku. Ale zauwazylem cos innego, gdy staram gaz przytrzymac w jednej pozycji to obroty faluja, skacza o jakies +/-100rpm ( np. staram sie trzymac 1000 to co kilka sekund skoczy do 1100 i wroci do 1000). No i dodam ze teraz strasznie mi kopcil.... Przepustnica do wymiany?



jogi55

1.4 16V AKQ problem przy odpalaniu.

Post autor: jogi55 » ndz cze 29, 2014 19:40

Witam!
Raczej wykluczam przepustnicę, proszę obejrzeć świece, nawet w tym silniku, jeżeli bierze olej przy sprawnym układzie zapłonowym swiece nie mogą być zaolejone, powinny być jasnoszare, ale oczywiście po przejechaniu kilku km. Wiele wskazuje na nieszczelność w kolektorze dolotowym za przepustnicą, należy bezwględnie wymieniać aluminiową uszczelkę pod przepustnicą za każdym jej wyjęciem. Nalezy sprawdzić również MAP-sensor w kolektorze dolotowym. Natomiaast wszystkich tych Kolegów, którzy płacą za adaptację przepustnicy w tym silniku chciałbym poinformować, że sterownik tego silnika ma funkcję autoadaptacji - jeżeli nie na błędów w sterowniku wystarczy przejechać kilka km w swoim stylu jazdy i gotowe. Prosze sprawdzić szczelność układy wylotowego na odcinku od kadłuba silnika do katalizatora i samego katalizatora.Można równiez zmierzyć cisnienie sprężania. Powodzenia.



klimas20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 10, 2011 19:51
Lokalizacja: Biala Piska

Re: 1.4 16V AKQ problem przy odpalaniu.

Post autor: klimas20 » ndz cze 29, 2014 20:33

"Prosze sprawdzić szczelność układy wylotowego na odcinku od kadłuba silnika do katalizatora i samego katalizatora."
Hmm... wlasnie zauwazylem ze dym ucieka w tym ukladzie wylotowym, zaraz po wyjsciu z kadluba silnika jest taki elastyczny odcinek(taka spiralka chyba miedziana, przed sonda. Nie wiem jak to fachowo nazwac :P ) i tam ulatnia sie dym po mocniejszym przygazowaniu. Na poczatku troche to zignorowalem bo myslalem ze nie ma nic to do rzeczy w momencie odpalania. Dzis caly czas to samo, nawet wydaje mi sie ze robi sie co raz gorzej, odpalam silnik, obroty zatrzymuja sie miedzy 900 a 1000obr i caly samochod zaczyna telepotac. Jakby palil na 3 gary ale po 10-15 sec wszystko ustaje i chodzi jak zegareczek :) No i strasznie dymi na bialo, pali olej jak cholera, nie wiem czy poszla uszczelka pod glowica czy pierscienie juz sa tak zuzyte ze tyle oleju bierze. Plynu do chlodnicy nie ubywa. Prosze o pomoc koledzy!



klimas20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 10, 2011 19:51
Lokalizacja: Biala Piska

1.4 16V AKQ problem przy odpalaniu.

Post autor: klimas20 » pt lip 04, 2014 15:36

Witam ponownie :)
A wiec dalej walcze ze swoim golfikiem :/ odkrylem bardza ciekawa rzecz otoz, ostatnio musze dolewac plyn chlopdniczy, niby nie duzo ale jednak.. Gdy tak silnik przy odpaleniu zaczal telepotac to go od razu zgasilem i sprawdzilem jak wygladaja swiece. Jedna byla zalana ale nie byl to olej, mysle ze paliwo zmieszane z plynem chlodniczym. Aaaa i silnik bardzo szybko sie nagrzewa do 90 C. Ale nie przekracza tej wartosci. Domyslalm sie ze mogla pojsc uszczelka pod glowica. Jak myslicie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości