Witam, jeżeli możecie to spójrzcie na załączony film. Chodzi o nierówną pracę silnika i brak mocy w golfie iv 1.4 16v (AKQ).
[youtube][/youtube]
Szarpanie narastało powoli, początkowo kilka razy przy przyspieszaniu i tak przez jakieś 3-4 tygodnie (raz było raz nie), aż nagle podczas dłuższej jazdy pojawiło się brak mocy i przerywanie co chwilę. Na niskich obrotach na 2 biegu samochód dusi się i dławi. Jest wrażenie że chodzi na 2 lub 3 cylindrach, nierówno i kulawo. Jak jadę na 5 biegu mam 80 km/h i dalej nie idzie, stoi w miejscu.
W filmie widać szarpanie silnika, jest też charakterystyczne strzelanie (pykanie) w obrębie 'rozdzielacza' z którego wychodzą kable WN na świece.
Vag nie pokazał błędu cewki, tylko błąd czujnika temperatury cieczy, ale ten błąd miałem już dawno.. nagle by coś padło ? Temp na blacie stoi równo 90st., płyn chłodniczy nie ubywa.
Czy może to być uwalona cewka ? Świece mają przejechane jakieś 20tys km (denso), na kablach nie widać przebić gołym okiem. Jeżeli chodzi o kabel WN to można wymieniać je chyba pojedynczo ?
Dzięki
Szarpanie silnika, brak mocy 1.4 16v AKQ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpanie silnika, brak mocy 1.4 16v AKQ
Dodam, że chyba udało mi się zlokalizować problem, jak było ciemno uruchomiłem silnik i włączyłem klimę (dla dodatkowego obciążenia) i zobaczyłem że na jednym z kabli jest przebicie. Widać przeskakującą iskrę pod izolacją w kolanku kabla wchodzącego do rozdzielacza.
W związku z tym kolejne pytanie, czy taki kabel można kupić pojedynczo ? Bo reszta na razie działa bez zarzutu.
W związku z tym kolejne pytanie, czy taki kabel można kupić pojedynczo ? Bo reszta na razie działa bez zarzutu.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Szarpanie silnika, brak mocy 1.4 16v AKQ
kup cały komplet, bo za tydzień padnie następny i znowu będzie
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Szarpanie silnika, brak mocy 1.4 16v AKQ
Sprawa załatwiona, jednak przyczyną były kable zapłonowe, a dokładnie jeden. Miał przebicie wewnątrz izolacji, w kolanku przy wyjściu z cewki (kabel nr 2), było to widoczne wieczorem, czerwona iskra skakała wewnątrz kabla. Efektem tego był lekko przypalony kabel.
Kable wymienione (komplet), chciałem kupić BERU, ale akurat nie było, więc kupiłem NGK za 188zł.
Temat do zamknięcia.
Kable wymienione (komplet), chciałem kupić BERU, ale akurat nie było, więc kupiłem NGK za 188zł.
Temat do zamknięcia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 47 gości