1.8T mały FAQ by PrzeZioM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
Utworzyłem temat który ma na celu pomoc wszystkim którzy akurat posiadają 1.8t.
Jeśli ktoś ma jakaś prośbę o sprawdzenie czegoś i nagrania filmiku DIY - do it yourself - piszcie co trzeba zrobić/sprawdzić a postaram się pomoc
1. Sprawdzenie szczelności dolotu.
Wiele osób się o to pyta i nie ma pojęcia jak to zrobić. Korzystając z wolnego wieczoru prezentuje proste rozwiązanie które można zastosować sprawdzając dolot w 1.8t. Pacjent to Golf 4 GTi z motorem AGU. Potrzebny sprzęt: kompresor, duża puszka od WD-40, pomoc drugiej osoby.
1. Odkręcamy tip z przepływomierza i wsadzamy i wkręcamy puszke od WD-40, pasuje niemal idealnie.
2. Odkręcamy DV od tipa
3. Odkręcamy rurkę idącą od grzybka wchodzącego do tipa, najlepiej od strony odmy. Łatwiejsze rozwiązanie.
4. Podłączamy dmuchawkę kompresora do przewodu ciśnieniowego. Ja użyłem do tego wężyk idący od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora. Odkręcamy korek wlewu oleju.
5. Dmuchamy najpierw powoli do 0.2 bara i *#cenzura#* zwiększając ciśnienie do około 1 bara.
Filmik dla ciekawskich z samego sprawdzania dolotu, mojego autorstwa.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bulgotanie jest OK, tak być powinno. Syczenie nie jest OK, wtedy szukamy nieszczelności.
Jeśli ktoś ma jakaś prośbę o sprawdzenie czegoś i nagrania filmiku DIY - do it yourself - piszcie co trzeba zrobić/sprawdzić a postaram się pomoc
1. Sprawdzenie szczelności dolotu.
Wiele osób się o to pyta i nie ma pojęcia jak to zrobić. Korzystając z wolnego wieczoru prezentuje proste rozwiązanie które można zastosować sprawdzając dolot w 1.8t. Pacjent to Golf 4 GTi z motorem AGU. Potrzebny sprzęt: kompresor, duża puszka od WD-40, pomoc drugiej osoby.
1. Odkręcamy tip z przepływomierza i wsadzamy i wkręcamy puszke od WD-40, pasuje niemal idealnie.
2. Odkręcamy DV od tipa
3. Odkręcamy rurkę idącą od grzybka wchodzącego do tipa, najlepiej od strony odmy. Łatwiejsze rozwiązanie.
4. Podłączamy dmuchawkę kompresora do przewodu ciśnieniowego. Ja użyłem do tego wężyk idący od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora. Odkręcamy korek wlewu oleju.
5. Dmuchamy najpierw powoli do 0.2 bara i *#cenzura#* zwiększając ciśnienie do około 1 bara.
Filmik dla ciekawskich z samego sprawdzania dolotu, mojego autorstwa.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bulgotanie jest OK, tak być powinno. Syczenie nie jest OK, wtedy szukamy nieszczelności.
---
facebook.com/*#cenzura#*
facebook.com/*#cenzura#*
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
Temat bardzo dobry, ale kompletnie nie nadaje się do działu speed tylko do technicznego, przenoszę.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
A ja bym apelował żeby został w dziale speed, dużo osób co ma problem z 1.8t właśnie tam piszę i FAQ był by tu pomocy.
---
facebook.com/*#cenzura#*
facebook.com/*#cenzura#*
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 16:16
Re: 1.8T mały FAQ by PrzeZioM
Witam Was Koledzy
napisze jeszcze raz tutaj
mam mały problem
Gdyż posiadam Audi A4 z 2002 roku z silnikiem 1.8T AVJ 150km
i postanowiłem dać AJL 180KM
no i na pierwszy rzut oka silniki takie same- na ogół tak jeśli nie ma się dwóch silników koło siebie i nie widać różnicy ;/
no i mam tu dwa problemu które nie wiem jak rozwiązać
1. Mój czyli AVJ ma recyrkulacjię spalin a ten AJL nie ma i nie wiem jak to przerobić żeby chodził poprawnie komputer...
2. również AVJ który miałem ma "zmienną fazę rozrządu" a ten AJL nie ma jest stały... i również dochodzi tam elektryka i nie wiem jak to ominąć żeby poprawnie chodziło
da się to zrobić ? czy muszę szukać i wkładać normalnie AVJ ?
Proszę was koledzy pomóżcie
tylko w was widzę nadzieje
bo albo źle szukam. albo nie mogę nic znaleźć na ten temat ;/
i jeszcze tak nawiązując do pytania
w moim są 2sondy Lamda a w tym jedna i czy je też da się jakoś oszukać
Dzięki serdeczne i pozdrawiam
napisze jeszcze raz tutaj
mam mały problem
Gdyż posiadam Audi A4 z 2002 roku z silnikiem 1.8T AVJ 150km
i postanowiłem dać AJL 180KM
no i na pierwszy rzut oka silniki takie same- na ogół tak jeśli nie ma się dwóch silników koło siebie i nie widać różnicy ;/
no i mam tu dwa problemu które nie wiem jak rozwiązać
1. Mój czyli AVJ ma recyrkulacjię spalin a ten AJL nie ma i nie wiem jak to przerobić żeby chodził poprawnie komputer...
2. również AVJ który miałem ma "zmienną fazę rozrządu" a ten AJL nie ma jest stały... i również dochodzi tam elektryka i nie wiem jak to ominąć żeby poprawnie chodziło
da się to zrobić ? czy muszę szukać i wkładać normalnie AVJ ?
Proszę was koledzy pomóżcie
tylko w was widzę nadzieje
bo albo źle szukam. albo nie mogę nic znaleźć na ten temat ;/
i jeszcze tak nawiązując do pytania
w moim są 2sondy Lamda a w tym jedna i czy je też da się jakoś oszukać
Dzięki serdeczne i pozdrawiam
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
witam a czego wybrałes ajl , co sie dzieje z silnikiem avj, podobne silniki do avj to awt bfb. Sonady tak sa dwie jedna przed adruga za katem oszukać trudno silnik avj jest w nim dużo elektroniki i ciezko bedzie jakies dystanse itp najlepiej to udeżyc do goscia co robi chip tuning i wyciac sonde w sofcie jak tak miałem koszt 400 zł katalizator wyciety i wsadzony zamiennik przypominający kata z dwoma sondami a w srodku rura auto zaczeło lepiej smigać .
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
witam, mam problem tego typu,iż mimo że auto niby posiada moc fabryczną nie chce za bardzo zbierać się od dołu....Wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia i odmy gdyż niektóre były popękane i sparciałe. Nowa przepływka ori, nowy DV, nowy N75, nowy EGR, filtr powietrza i paliwa, po wymianie wszystkich tych elementów udałem się na hamownie ponieważ myślałem że turbo siada i tu zdziwienie mnie ogarnęło gdyż auto niby *#cenzura#* się parametrami fabrycznymi lecz jak widać na załączonym wykresie max moment obr jest dopiero przy 3500obr. Od ponad roku walczę z zapalającym się checkiem który pokazuje błąd P0411 system obiegu wtórnego błędny przepływ..innych błędów brak co dziwne po skasowaniu checka auto jeździ równe dwa dni i błąd wraca. Nadmienię, że auto nawet z tym błędem zbierało się wcześniej o wiele lepiej przy 2tys obr było wyraźnie czuć jak wyrywa do przodu a teraz prawie tego nie czuć. Nikt nie potrafi mi pomóc byłem w ASO i kilkunastu speców z grupy VW i nikt nie wie o co chodzi. Dzisiaj zdjąłem wężyk z N75 i dmuchałem kompresorem żeby zobaczyć czy grucha chodzi na turbinie..niby chodzi ale po odpaleniu auta i prze gazowaniu do 5500obr stoi w miejscu. Nie wiem co robić dalej niektórzy radzą wyciąć kata ale czy to ma wpływ?? sam nie wiem, brakuje mi już pomysłów.....
pacjent to Golf IV 1.8T aum seria...dzięki z góry za pomoc
pacjent to Golf IV 1.8T aum seria...dzięki z góry za pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz sie 24, 2014 22:37
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
ja tez bym proponowal zeby zostal w dziale speed tam wiecej ludzi pisze na ten temat
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
Dobry temat, ja ze swojej strony polecam zrobic sobie "adapter" montowany do tipa w miejsce przeplywki. Koszt jego wykonania to cena puszki kukurydzy i szybkozlaczki pneumatycznej, do zatkania mniejszych otworow jak grzybek odmy czy dv latwiej znalezc odpowiednia zatyczke a ze swojego doswiadczenia uwazacie ze ktore przewody w 1.8t najczesciej zaczynaja puszczac cisnienie?
Re: 1.8T mały FAQ by PrzeZioM
I co taki adapter daję ?siro13 pisze:Dobry temat, ja ze swojej strony polecam zrobic sobie "adapter" montowany do tipa w miejsce przeplywki. Koszt jego wykonania to cena puszki kukurydzy i szybkozlaczki pneumatycznej, do zatkania mniejszych otworow jak grzybek odmy czy dv latwiej znalezc odpowiednia zatyczke a ze swojego doswiadczenia uwazacie ze ktore przewody w 1.8t najczesciej zaczynaja puszczac cisnienie?
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
P&P kompresor podłączasz. Jednak nie każdy ma kompresor taki zeby P&P podłączyć i naładować ciśnienie 1bara precyzyjnie.
Które węże? Z mojego doświadczenia to jeśli nie masz w ochronce to przewód idący od n75 do aktuatora, przy kolektorze dwa, przewód serwa, przy samej DV jak jest zle skręcony. Ogolnie to wszystkie
Ma ktoś jakieś pomysły jakie DIY/FAQ robić dalej? Chętnie coś nakręcę
Które węże? Z mojego doświadczenia to jeśli nie masz w ochronce to przewód idący od n75 do aktuatora, przy kolektorze dwa, przewód serwa, przy samej DV jak jest zle skręcony. Ogolnie to wszystkie
Ma ktoś jakieś pomysły jakie DIY/FAQ robić dalej? Chętnie coś nakręcę
---
facebook.com/*#cenzura#*
facebook.com/*#cenzura#*
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
No dobra, to ja mam pytanie, bo czeka mnie taki test.
Chce to zrobić narazie za pomocą pompki rowerowej, gdyż ogarnięcie kompresora, to grubsza sprawa i zaczynam od łatwo dostępnych rzeczy.
Zdejmuję tipa z przepływki, wkładam kawałek puszki z wentylem. Ciśnienie nie będzie przyrastać szybko, więc aby mi nie uciekło przez zawory i skrzynie korbową, to zdejmę przewód przy przepustnicy i zaślepie. do tego zdjęcie DV i węża idącego od zaworu odmy.
A teraz gdybym chciał sprawdzić tez przewody podciśnieniowe to jakie rozwiązanie byłoby dla mnie najlepsze?
Chce to zrobić narazie za pomocą pompki rowerowej, gdyż ogarnięcie kompresora, to grubsza sprawa i zaczynam od łatwo dostępnych rzeczy.
Zdejmuję tipa z przepływki, wkładam kawałek puszki z wentylem. Ciśnienie nie będzie przyrastać szybko, więc aby mi nie uciekło przez zawory i skrzynie korbową, to zdejmę przewód przy przepustnicy i zaślepie. do tego zdjęcie DV i węża idącego od zaworu odmy.
A teraz gdybym chciał sprawdzić tez przewody podciśnieniowe to jakie rozwiązanie byłoby dla mnie najlepsze?
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
Witam. Moje pytanie jest następujące. Mam dawcę silnika 1.8T AGU, Audi A3 1998r. Audi ma na liczniku 372tys km. Ostatnia wymiana oleju na kartce w komorze to rok 2011. Audi wystało się gdzieś na placu w Niemczech bo to widać po silniku (rdza i śniedz). Silnik odpala bardzo dobrze i cichutko, równo pracuje. Błędów na VAGu nie ma oprócz info że Aku słaby. Termostat nie trzyma ale nie oto chodzi.
Problemy, dylematy: (robić SWAP do mojego MKIV z chlejącym litrami olej silnikiem AQY 2.0....)
1.Przejechałem się autem z zapiętym manometrem. Ciśnienie doładowania 0,4 bar w porywach czasem do 0,5 ale rzadko....autko się rozpędza dobrze. Czemu nie 0,6bar?
2. Podciśnienie w kolektorze przy wolnych obrotach -0,4 bar, zaciskam szczypcami podciśnienie z ssącego wiodące do DV i podciśnienie leci do -0,6....DV uwalony?
3. Ciśnienie smarowania na tym starym oleju którego jest poniżej minimum lekko, przy wygrzanym silniku ok. 1,5 bar....podniosę obroty do 2tyś i leci powyżej 3 bar.
4. Pomiar kompresji ciepły silnik cylindry po kolei 1-12,5 bar 2-14,5 bar 3-14,5 bar 4-12,5 bar. Próba olejowa i wszystkie cylindry 14,5 około.
Piszę o tym bo nie znam 1,8T na tyle aby sam podjąć decyzję czy warto SWAPować to do Golfika....Bo. No właśnie chciałem uzyskać moc 180PS docelowo aby było sprawnie i na długo.
Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.
Problemy, dylematy: (robić SWAP do mojego MKIV z chlejącym litrami olej silnikiem AQY 2.0....)
1.Przejechałem się autem z zapiętym manometrem. Ciśnienie doładowania 0,4 bar w porywach czasem do 0,5 ale rzadko....autko się rozpędza dobrze. Czemu nie 0,6bar?
2. Podciśnienie w kolektorze przy wolnych obrotach -0,4 bar, zaciskam szczypcami podciśnienie z ssącego wiodące do DV i podciśnienie leci do -0,6....DV uwalony?
3. Ciśnienie smarowania na tym starym oleju którego jest poniżej minimum lekko, przy wygrzanym silniku ok. 1,5 bar....podniosę obroty do 2tyś i leci powyżej 3 bar.
4. Pomiar kompresji ciepły silnik cylindry po kolei 1-12,5 bar 2-14,5 bar 3-14,5 bar 4-12,5 bar. Próba olejowa i wszystkie cylindry 14,5 około.
Piszę o tym bo nie znam 1,8T na tyle aby sam podjąć decyzję czy warto SWAPować to do Golfika....Bo. No właśnie chciałem uzyskać moc 180PS docelowo aby było sprawnie i na długo.
Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.
Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: sob maja 28, 2016 01:42
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
Witam. Podłączę się pod temat ponieważ też mam problem z nieszczelnością układu. Na vcds ie pokazuje błąd związany z nieszczelnością między turbo a przepustnicą. Tylko że podcas jazdy gdy depnę w gaz na wskaźniku od doładowania pokazuje ciągle 0,6 , 0,7 bara i nie ma żadnych spadków ciśnienia. Jest tyle ile być powinno wg. danych producenta.
Tutaj moje pytanie. Czy przy tym błędzie podczas jazdy ciśnienie było by inne od książkowego? Wydaje mi się ze skoro jest nieszczelność to ciśnienie pokazywał by mniejsze prawda ? Prosiłbym o pomoc jak to ugryźć
Tutaj moje pytanie. Czy przy tym błędzie podczas jazdy ciśnienie było by inne od książkowego? Wydaje mi się ze skoro jest nieszczelność to ciśnienie pokazywał by mniejsze prawda ? Prosiłbym o pomoc jak to ugryźć
1.8T mały FAQ by PrzeZioM
podłącz vaga i wejdz w silnik-means block ( czy jakoś tak) - kanał 32 i odczytaj wartości. Co do nieszczelności to w 1.8t jest to chyba norma że coś czasem gdzieś puszcza a zwłaszcza że już auta z tym silnikiem są leciwe i węże po prostu truchleją i pękają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości