Przepustnica - zamiennik

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bugatti415
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
Lokalizacja: Swidnica

Przepustnica - zamiennik

Post autor: bugatti415 » śr maja 07, 2014 20:33

Witam wszystkich.Panowie mam do wymiany przepustnice powietrza w swoim golfie.I pytanie takie do Was lepiej kupic uzywany oryginal w cenie 150-200 zl , czy dolozyc i kupic nowy zamiennik na gwarancji wysokiej jakosci ? Moze ktos z was zakladal u siebie juz taki zamiennik,chcialbym sie dowiedziec czy takie zamienniki spisuja sie poprawnie i czy nie ma z nimi jakis problemow.Prosze o wypowiedz,poniewaz chcialbym wymienic jak najszybciej.Jazda z moja przepustnica nie jest juz przyjemnoscia.Ponizej linki do przykladowych aukcji z zamiennikami.
http://allegro.pl/przepustnica-powietrz ... 42449.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przepustnica-powietrz ... 55989.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moj silnik to 1.6 SR AKL 74 KW 100 KM



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przepustnica - zamiennik

Post autor: dodek233 » śr maja 07, 2014 21:36

A co jest przyczyna wymiany przepustnicy ??

Osobiscie polecam tylko oryginalne przepustnice .. :hmm: Oczywiscie z pewnej reki i z gwarancja rozruchowa :)



Awatar użytkownika
bugatti415
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
Lokalizacja: Swidnica

Przepustnica - zamiennik

Post autor: bugatti415 » śr maja 07, 2014 21:48

Przyczyna wymiany przepustnicy jest miedzy innymi blad stycznika biegu jalowego,falujace obroty,za wysokie obroty,szarpanie.I kilka innych jeszcze bledow
Od dluzszego czasu juz mam z tym problem.Przepustnica byla czyszczona i adoptowana 3 razy.Bez efektow.A pozatym jest dosc mocno wyrobiona ta czesc na przepustnicy w ktorym zamocowana jest linka.To znaczy caly ten element okragly ma dosc duze luzy na boki.A na dodatek od kilku dni nie dziala mi tempomat.Prawdopodobnie winna jest temu niesprawna przepustnica.(info od diagnosty po podlaczeniu pod komp.)



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przepustnica - zamiennik

Post autor: dodek233 » czw maja 08, 2014 12:10

Tak jak juz wyzej pisałem , montuj tylko oryginał te badziewia po 200 zł nowe na allegro sa nic nie warte pozdrawiam ..



Robciumk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 14, 2014 17:11

Przepustnica - zamiennik

Post autor: Robciumk2 » czw maja 08, 2014 13:06

Co to jest stycznik biegu jałowego? może i u mnie to jest przyczyną wysokich i falujących obrotów?



Awatar użytkownika
bugatti415
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
Lokalizacja: Swidnica

Przepustnica - zamiennik

Post autor: bugatti415 » czw maja 08, 2014 23:16

Stycznik biegu jalowego znajduje sie w przepustnicy.A wiem ze jest uszkodzony bo po podlaczeniu pod komputer wykazalo wlasnie blad stycznika biegu jalowego.A przez uszkodzony stycznik dzieja sie wlasnie takie cyrki,falujace obroty,wieksze spalanie,szarpanie itd.I najprawdopodobniej przez to tez ostatnio nie zalacza mi sie tempomat.Ale jaki jest kod tego bledu to niestety nie wiem.
dodek 233 znalazlem juz oryginal uzywany. :okej: Mam tylko nadzieje ze bedzie sprawny. :D
Po niedzieli sie okaze,jak czwarty juz raz zaprowadze auto do diagnosty.
Dam znac jak bedzie po zabiegu.



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przepustnica - zamiennik

Post autor: dodek233 » pt maja 09, 2014 23:12

Widziałem na allegro nawet po 50zł w Mielcu w stanie bdb z gwarancją takze wydatek napewno nie duży .. :)



Awatar użytkownika
bugatti415
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
Lokalizacja: Swidnica

Przepustnica - zamiennik

Post autor: bugatti415 » pt maja 23, 2014 21:36

Po dlugich poszukiwaniach przepustnicy o wlasciwych numerach katalogowych w koncu udalo mi sie kupic ta wlasciwa.Powiem tak numer katalogowy przepustnicy musi sie zgadzac co do joty,w przeciwnym razie nie zadziala,lub wogole gniazdo 7-pinowe bedzie mialo inny ksztalt i wtyczka nie przypasuje w zaden sposob.W moim aucie jest tempomat,wiec tym bradziej przepustnica musi byc dedykowana pod wersje z tempomatem.Kilka tygodni szukania,ale jest.Balem sie ze bedzie nie sprawna,ale zaryzykowalem.Cena tylko 200 zl.Bylem juz tak zniechecony jazda na starej przepustnicy ze juz nawet dzwonilem do ASO z zapytaniem o nowa sztuke.Niestety po uslyszeniu ceny szybko zrezygnowalem.Cena nowej przepustnicy to bagatelka 2500 zl.Haha.1/3 wartosci auta.W kazdym badz razie auto zostawilem na jeden dzien u zaufanego diagnosty.Dzisiaj odebralem gofra.Jazda probna i szok panowie.Obroty biegu jalowego idelanie trzymaja,zero falowania,po puszczeniu nogi z gazu na biegu zadnego szarpniecia,tempomat dziala tak jak ma dzialac,spalanie spadlo o blisko polowe ( na starej uszkodzonej przepustnicy blisko 15 litrow na 100 na miescie),teraz okolo 8.I dowiedzialem sie jeszcze o jednej rzeczy dotyczacej falowania obrotow.Panowie za falowanie obrotow nie koniecznie musi byc odpowiedzialna tylko i wylacznie przepustnica.Znajomy mial przypadek taki ze po wymianie kilku przepustnic falowanie bylo caly czas.Przepustnice byly sprawne 100 %,sprawdzone na innychautach.Jak sie okazuje przyczyna falowania obrotow moze byc rowniez czujnik cisnienia plynu wspomagania.Kiedy jest uszkodzony przekazuje wiadomosc do komputera o slabym cisnieniu plynu i wtedy komputer zwieksza obroty silnika i za chwile je zmniejsza bo cisnienie jest prawidlowe i tak w kolko.Czujnik ten znajduje sie w okolicy sprezarki klimatyzacji.Podobno VAG nie wykaze bledu tego czujnika.A czyjnik to wydatek niewielki w stosunku do przepustnicy.Tak wiec jesli ktos ma problemy z falowaniem obrotow proponuje rowniez sprawdzic ten czujnik cisnienia plynu wspomagania.W moim przypadku byla to ewidentnie przepustnica.Garsc bledow,miedzy innymi blad stycznika biegu jalowego.Teraz jazda to poezja w porownaniu z tym co bylo.
Dodam jeszcze ze kupilem oryginalna przepustnice uzywana.
Sprawa tyczy przepustnicy o numerach 06A 133 066



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości