problem z silnikiem 1.6sr kopci

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mat333kow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: wt wrz 25, 2012 13:01
Lokalizacja: okolice Włocławka

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: mat333kow » pn mar 24, 2014 12:36

no faluje nie raz na jałowym, wkręca sie normalnie aż do odcięcia ,
mogę przejechać 100km i wcale nie kopci, a postoi w miejscu koło 5minut i chmura dymu zaczyna lecieć , z 5km jazdy i jest ok


moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
arekgroszek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
Lokalizacja: LOW CHOW
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.8T
Kontakt:

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: arekgroszek » pn mar 24, 2014 12:45

Z falowaniem jest kilka objawów ja u siebie czyściłem przepływomierz i przepustnice robiłem adaptacje przepustnicy i jest okej... Falowanie może być również przez odmę-parcieje przewód łączący rurę przepustnicy do wlewu korka oleju ( tutaj u siebie zastosowałem z innego samochodu rurkę i jest w porządku), może być również lewe powietrze przez kolektor ssący wszelkie uszczelki posprawdzać...

Co do chmury to jest identycznie jak u mnie, jeśli jadę na wskaźniku masz 90' no ale raczej nie zawsze się pokrywa jest jakoś 80 do 90.. Stoję na światłach temp przekroczy 90 st to kopci na biało(na wskaźniuku nie przekracza jedynie na Vagu), płynu chłodzącego nie ubywa no ale i zakopci czasami na niebiesko a jak jadę jest okej tylko ja Ci zaznaczam że u mnie może być przez czujnik halla i nie potrafi wyregulować sobie dawki więc dlatego może ten biały dym :shock:



Awatar użytkownika
mat333kow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: wt wrz 25, 2012 13:01
Lokalizacja: okolice Włocławka

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: mat333kow » pn mar 24, 2014 13:01

no jak jade to wskazówka o temperatury jest opadnięta prawie zupełnie jak chwile samochod stoi to sie podnosi do 90stopni.
u mnie ewidentnie bierze olej


moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
arekgroszek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
Lokalizacja: LOW CHOW
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.8T
Kontakt:

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: arekgroszek » pn mar 24, 2014 13:06

Sprawdzałeś czy Ci trzyma termostat? Bo jeśli jedziesz i płyn jest w obiegu to się chłodzi a jak postoisz to momentalnie nabiera temp :) sprawdz termostat, mam nadzieje, że wiesz jak się sprawdza?



Awatar użytkownika
mat333kow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: wt wrz 25, 2012 13:01
Lokalizacja: okolice Włocławka

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: mat333kow » pn mar 24, 2014 13:10

nie wiem ;p


moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
arekgroszek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
Lokalizacja: LOW CHOW
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.8T
Kontakt:

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: arekgroszek » pn mar 24, 2014 13:17

Termostat masz tutaj : http://img441.imageshack.us/img441/7733/zdjcie0626.jpg lub http://obrazki.elektroda.pl/2875074700_1331682907.pngodkręcasz kluczem 10' najlepiej grzechotką.

Zrób mały teścik, odpal go i jeżeli rurka gumowa która odchodzi od tej plastikowej obudowy termostatu robi się ciepła tak samo jak ta co idzie do chłodnicy zaraz przy akumulatorze też tej samej grubości to oznacza że termostat Ci puszcza płyn w obieg, jest wadliwy. Jeśli jest sprawny to ta gruba rurka po prawej będzie ciepła a ta wychodząca od termostatu będzie dużo chłodniejsza. Termostat otwiera się w różnych temp jeden przy 87 drugi przy 95 :) kupując nowy termostat włóż go do garnuszka z wodą i wstaw na gaz, jak się zacznie woda gotować termostat powinien się całkowicie otworzyć-zauważysz gołym okiem :)



Awatar użytkownika
mat333kow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: wt wrz 25, 2012 13:01
Lokalizacja: okolice Włocławka

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: mat333kow » pn mar 24, 2014 13:45

od sprawdze to;p


moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;

blocked18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 22, 2013 11:47

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: blocked18 » śr mar 26, 2014 16:56

kopci , to raczej normalne w golfach a przede wszystkim golfach produkowanych 98-2002 to jest wada techniczna potrafi spalic do litra na ok. 1000 km ale raczej spokojnie możesz jezdzić i raczej nic sie nie stanie jedynie mogą być co jakis czas swiece do czyszczenia lub wymiany



Awatar użytkownika
mat333kow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: wt wrz 25, 2012 13:01
Lokalizacja: okolice Włocławka

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: mat333kow » czw mar 27, 2014 12:29

no tylko w tym problem że jak zacznie mi kopcić np. w korku na ulicy , to jest tyle dymu jakby się opona paliła. Tak się nie da jeździć


moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
arekgroszek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
Lokalizacja: LOW CHOW
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.8T
Kontakt:

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: arekgroszek » czw mar 27, 2014 14:29

Sprawdź ten termostat jak silnik się nie dogrzewa będzie więcej palił, ja bym sprawdził czy wszystko z zapłonem jest okej świece i kable albo cewka, zobacz też czy nie ubywa Ci ze zbiorniczka wyrównawczego :)



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: psilos1 » sob mar 29, 2014 00:11

blocked18 pisze:kopci , to raczej normalne w golfach a przede wszystkim golfach produkowanych 98-2002 to jest wada techniczna potrafi spalic do litra na ok. 1000 km ale raczej spokojnie możesz jezdzić i raczej nic sie nie stanie jedynie mogą być co jakis czas swiece do czyszczenia lub wymiany
To mój jest chyba nie normalny skoro nie kopci i nie bierze oleju-Motul 5w40 X-Cess wymiana co 15tys km bez dolewek.
Uszczelniacze zaworowe i wadliwe trzyczęściowe pierścienie-główny powód "brania"oliwy.W miarę poczytalny mechanik ogarnie to w 2 dni i nie powinien wziąć za robociznę wiecej niż 1 tys.Sekretem udanego remontu jest dobranie pierścieni jednoczesciowych z którymi nie bedzie problemów z zapiekaniem.



Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: gatuso_18 » śr kwie 02, 2014 00:08

E pierdzielicie. Prawda jest jedna. Jesli silnik nie jest zajechany to mozna remontowac, wiadomo ze kupno silnika za 1 tys to ryzyko. Nie wiesz po jakim czasie pojawi sie usterka z tamtym silnikiem. Ja zrobilem generalke z rozrzadem, panwekami, uszczelnieniami i wyszlo 1.8kpln z olejami. Smiga jak niemowle, moc wrocila i nie ma juz problemow z dymieniem :okej:


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

Re: problem z silnikiem 1.6sr kopci

Post autor: maxan » czw kwie 03, 2014 16:58

mat333kow pisze:no właśnie żadnej , nie wiem co robić ;/
dać na warsztat i niech zobacza czy warto robić czy lepiej kupić inny silnik - znajomy kupil sam blok do 1.6 passka B5 za 300zł razem wszystko wyszło go ok 1200zł
blocked18 pisze:kopci , to raczej normalne w golfach a przede wszystkim golfach produkowanych 98-2002 to jest wada techniczna potrafi spalic do litra na ok. 1000 km ale raczej spokojnie możesz jezdzić i raczej nic sie nie stanie jedynie mogą być co jakis czas swiece do czyszczenia lub wymiany
no nie wiem mi nic nie brał a jak zaczął to nadawał się do remontu :P jeździć by jeszcze pojeździł ale niebieski dym nie dawal mi spokoju :P (wymienione zostały pierścienie,zawory, prowadnice, rozrząd (przy okacji), jedno gnizado w głowicy itp. itd...wiec jak żre ok 1l oleju na 1000km to na bank coś nie gra - no chyba że gdzieś wycieka olej :P


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości