1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Witajcie od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym problemem a dokładnie czujnikiem detonacyjnym g61 jak pokazuje mi się na vagu - signal to low czyściłem styki wtyczka wygląda ok. Czujnik znalazłem od lewej strony między pierwszymi dwoma cylindrami tylko nie wiem czy to ten, bo jest jeszcze drugi, a odpięcie wtyczki na pracującym silniku nie daje rezultatu w postaci błędu. Po skasowaniu błędu błąd nie wraca aż trochę nie pojeżdżę - silnik z błędem łapie wibracje i z własnego odczucia powyżej 3 tys słabo przyspiesza, nie wiem czy to efekt placebo ale po skasowaniu silnik lepiej pracuje. Czy czujnik nadaje się do wymiany i który to dokładnie ten od lewej pomiędzy pierwszymi cylindrami ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14245
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Sprawdź sobie po numerze.Fastener pisze:który to dokładnie ten od lewej pomiędzy pierwszymi cylindrami ?
Ten drugi,to zapewne czujnik położenia wału (nadajnik impulsów) o numerze 06A 906 433 L
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Czujnik jak widzę sam w sobie tani nie jest jednak pozostaje kwestia czy uszkodzony może wpływać na osiągi silnika ? Na innych forach wyczytałem, że uszkodzony czujnik stukowy wpływa negatywnie na spalanie i pogarsza osiągi.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14245
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Jeśli nie wierzysz w to co jest napisane na innych forach,to zapewne nie uwierzysz w to co tutaj napiszemy i przeczytasz...Fastener pisze:Czujnik jak widzę sam w sobie tani nie jest jednak pozostaje kwestia czy uszkodzony może wpływać na osiągi silnika ? Na innych forach wyczytałem, że uszkodzony czujnik stukowy wpływa negatywnie na spalanie i pogarsza osiągi.
Czy jest sens ciągnąć to dalej?
Pozostaje
Zdecyduj się. Ewentualnie poczekaj jeszcze tydzień,miesiąc,rok aż się całkiem wykrzaczy i wtedy zauważysz znaczną różnicę...Fastener pisze:po skasowaniu silnik lepiej pracuje
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Czujnik zamówiłem jednak Michał_1977 nie chodzi o to, że lepiej pracuje tylko o błąd z komunikatem - Signal to low który mówi, że sygnał jest za słaby myślałem, że problem nie leży w czujniku. Po zmianie czujnika dam odpowiedź czy błąd zniknął i czy silnik będzie lepiej pracował - bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na to.
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Witam udało mi się wymienić czujnik spalania stukowego lecz po przejażdżce i obejrzeniu błędów w ECU nadal się on pojawia... Kurczę może ktoś coś podpowie dlaczego ciągle mam komunikat signal too low ? wtyczka i wiązka jest ok.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: 1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
To tenFastener pisze:Czujnik znalazłem od lewej strony między pierwszymi dwoma cylindrami tylko nie wiem czy to ten
Oczywiście zgodnie ze sztuką przykręciłeś go na 20nm? Miejsce dokładnie oczyściłeś, dałeś nową śrubeFastener pisze:Witam udało mi się wymienić czujnik spalania stukowego lecz po przejażdżce i obejrzeniu błędów w ECU nadal się on pojawia... Kurczę może ktoś coś podpowie dlaczego ciągle mam komunikat signal too low ? wtyczka i wiązka jest ok.
http://audirevolution.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Na tej stronce jest jakiś gość co się orientuje. W każdym razie pisze, żeby zrobić logi
You'll want to go into the 020-029 Group for Knock Control, blocks 026 and 027 measure the actual knock sensor voltage. So if you know how to log the standard 3rd gear pull it will be similar but use blocks 003, 020 and 026 and then use blocks 003, 021, 027 in a separate pull. That way you get load, ignition timing retard and knock sensor voltage for each cylinder bank separately. If you grab those two pulls (3rd gear will work better because of the longer measuring time and higher load, do 1200rpm-7200rpm so there will be a full range)
W każdym razie rozchodzi się o aktualne napięcie z czujników spalania stukowego. Ale co i jak więcej niestety nie pisze. Twierdzi też, że czujniki powyżej 5000 tyś obrotów się resetują. Dlatego po wykonaniu dwóch logów oddzielnie dla każdego z czujników wykonując trzeci powinna być odczuwalna różnica w mocy autka.
Zaznaczam, że to nie moja wiedza! Staram się pomóc
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/020-029.html
GregorzG60 jest obcykany, może poproś go o pomoc
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Fafik258 dzięki za zainteresowanie i pomoc. Czujnik dałem nowy, śrubę starą była ok i myślę, że to nie ma wpływu na pracę czujnika miejsce było czyste oczyściłem je a czujnik stary oryginalny z 2003 roku tak jak model mojego auta. Niestety czujnik nie przykręcałem kluczem dynamometrycznym, ponieważ go nie posiadam, siła 20 Nm myślę, że to nie jest zbyt dużo więc dokręciłem go do lekkiego oporu. W grupie 21 w dwóch pierwszych kolumnach mam niższe napięcie niż w 3 i 4 kolumnie. Tak jakby czujniki obydwa były dobre a coś na stykach było problemem ( tak to rozumuje ).
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: 1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Dla zobrazowania: moment obrotowy 20Nm (w przybliżeniu zaznaczam w przybliżeniu!) zyskamy wieszając na metrowej długości dźwigni masę dwóch kilogramów, lub na półmetrowej dźwigni masę czterech kilogramów i tak dalej.Fastener pisze:Fafik258 dzięki za zainteresowanie i pomoc. Czujnik dałem nowy, śrubę starą była ok i myślę, że to nie ma wpływu na pracę czujnika miejsce było czyste oczyściłem je a czujnik stary oryginalny z 2003 roku tak jak model mojego auta. Niestety czujnik nie przykręcałem kluczem dynamometrycznym, ponieważ go nie posiadam, siła 20 Nm myślę, że to nie jest zbyt dużo więc dokręciłem go do lekkiego oporu. W grupie 21 w dwóch pierwszych kolumnach mam niższe napięcie niż w 3 i 4 kolumnie. Tak jakby czujniki obydwa były dobre a coś na stykach było problemem ( tak to rozumuje ).
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Powiedzmy, że w przybliżeniu użyłem właśnie takiej siły, dostęp do czujnika nie jest zbyt ciekawy więc za dużą siłą go nie przykręciłem. Rozkładam ręce -głupi czujnik a tyle zamieszania robi...
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: 1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Upierdliwa usterka bo pewnie sterownik cofa zapłon i auto nie jedzieFastener pisze:Powiedzmy, że w przybliżeniu użyłem właśnie takiej siły, dostęp do czujnika nie jest zbyt ciekawy więc za dużą siłą go nie przykręciłem. Rozkładam ręce -głupi czujnik a tyle zamieszania robi...
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
W pamięci sterownika zero błędów oprócz tego z czujnikiem stukowym dolot szczelny, jednak 180 koni jeździ lepiej, a u mnie czuć lekki niedosyt. Auto czasami wpada w wibracje na wolnych obrotach.
1.8T AUQ problem z czujnikiem stukowym
Czujnik naprawiony przyczyną błędu była jak myślałem przerwa w obwodzie dokładnie na listwie wtryskowej benzyny ( ktoś musiał ostro grzebać ). Auto nareszcie nie łapie błędu moc wróciła do normy razem ze spalaniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości