trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: marcin7x5 » wt wrz 11, 2012 13:30

Skoro masz silnik AZD to masz na każdej ze swic cewkę. Niestety ale lubuia one padać jedna po drugiej. Możesz sobie sprawdzić tzw wypadanie zapłonów na kompie. Samo czyszczenie może nie pomóc. Stąd też może być te szarpanie i skakanie silnika.
Sprawdź dokładnie wężyk idący od przepustnicy do serwa przy pompie hamulcowej. Lubi on pekać i wtedy silnik gubi podcisnienie przez co dzieja sie rózne cyrki. Z objawów opisanych przez ciebie wynika, że własnie z nim możesz miec te kłoptoy. Co do uszczelki pomiędzy pokrywą filtra powietrza a przepustnicą to raczej nie przejmowałbym sie tym az tak bardzo no chyba, ze nie ma jej wcale. Ja u siebie mam ja tez dosyć luźno siedzącą na korpusie przepustnicy i nic złego się nie dzieje.



Awatar użytkownika
luki010
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw sty 05, 2012 22:57
Lokalizacja: TBU

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: luki010 » pt mar 01, 2013 19:52

Witam Chciałbym odnowić temat mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem samochodem gdy gwałtownie puszcze gaz oraz gdy dodam zaraz po tym również samochodem szarpnie. Gdy puszcze powoli stopniowo gaz nie ma szarpnięcia. Do tego gdy jest zimny silnik i jest automatyczne ssanie przy każdej zmianie biegu auto dodaje sobie troche gazu tak o 100 sie podnosi wskazówka obrotomierza i opada od razu.

Dodam iż są nowe:
+świece NGK
+przewody BREMI
+Przepustnica VIKA
+Wymienione wszystkie filtry
+Listwa wtrysków Gazu

Czy ktoś mi pomoże co może być przyczyną tego szarpania: Przepustnica raczej nie bo dzisiaj ponownie pojechałem na kompa i się normalnie adaptuje na wolnych obrotach chodzi równo bez problemu. Nie ma żadnych błędów.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: Fafik258 » sob mar 02, 2013 20:44

luki010, Witaj, na Twoim miejscu upatrywałbym raczej problemu w poduszkach. Szczególnie w tzw. dogbone



Awatar użytkownika
luki010
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw sty 05, 2012 22:57
Lokalizacja: TBU

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: luki010 » sob mar 02, 2013 22:05

Fafik258, Witam w poniedziałek biorę się za regeneracje wahaczy wymieniam wszystkie tuleje i sworznie sprawdzę poduszki mam nadzieje ze to bedzie przyczyna.



Awatar użytkownika
luki010
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw sty 05, 2012 22:57
Lokalizacja: TBU

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: luki010 » pn mar 04, 2013 21:16

Fafik258 i dzisiaj patrzyłem na tą łape i wydaje mi się w porządku nie wiesz jak sprawdzić czy jest uszkodzona?



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: Fafik258 » pn mar 04, 2013 21:45

Potrzebna druga osoba. Jeden patrzy w kanale a drugi siedzi w aucie, zaciąga ręczny (włóżcie klocki pod koła) Zapina dwójkę i próbuje tak jak by ruszać(puszcza sprzęgło nie do końca i wciska i tak w kółko)
Chodzi o to żeby zadziałać jak największą siłą, wtedy może ujawni się jakiś luz. Podobnie jak na ty w filmie. Z tym że jak zapniesz bieg to zadziałasz większą siłą. Patrz zarówno na tą dużą gumę przy sankach jak i na tą małą ze śrubą przy skrzyni. Przy okazji zobaczysz jak się zachowują pozostałe poduszki
[youtube][/youtube]

Może ktoś zna lepszy sposób



Awatar użytkownika
luki010
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw sty 05, 2012 22:57
Lokalizacja: TBU

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: luki010 » pn mar 04, 2013 21:58

Ok dzięki jak tylko bede miał chwile czasu to sprawdze bo juz do tego szarpania nie mam cierpliwości :grrr:



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: dr.house » pn mar 04, 2013 22:54

też mam ten klopot, kupilem juz nowa poduche, ale tak to jest jak czlowiek kupuje tanie czesci, poddala sie po jakims czasie, teraz regeneruje stara fabryczna, zmieniam gumy na poliuretan zeby bylo sztywno i zobacze czy bedzie jakas zmiana, na dniach oddaje do wymiany


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
luki010
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw sty 05, 2012 22:57
Lokalizacja: TBU

Re: trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: luki010 » śr mar 13, 2013 20:32

Dzisiaj wymieniłem poduszki okazało się ze poduszka skrzyni(FEBI) była wybita oraz łape tylną(SWAG) a szarpanie jak jest tak było :grrr: już nie wiem co może być przyczyną nie mam pomysłów;/

Nurtują mnie te obroty na zimnym tzn jak jest załączone ssanie to przy zmianie biegu tzn wciśnięciu sprzęgła dodaje gazu tak z 2 tyś na 2,2 i opada. Na ciepłym nie ma tego problemu. Również na ssaniu nie ma tych szarpnięć. Ma ktoś jakieś pomysły ??



Awatar użytkownika
luki010
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw sty 05, 2012 22:57
Lokalizacja: TBU

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: luki010 » pt kwie 19, 2013 13:51

Do tej pory mam te objawy nie mam pojęcia co może być przyczyną może ktoś ma jakieś pomysły...



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: Fastener » pn kwie 22, 2013 23:05

Jak szarpanie to sprawdź dokładnie układ zapłonowy następnie przepustnice. Warto też sprawdzić filtry.



tekosz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 21:07
Lokalizacja: Gdańsk

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: tekosz » czw sty 09, 2014 21:13

podłączam się ze swoim problemem do tematu. silnik też 1.4 16 V, AKQ.
podczas jazdy jak dodaje gaz, niezależnie czy silnik zimny czy rozgrzany wyraźnie czuć jak się trzęsie, czuć takie drgania, które przenoszą się na resztę auta. oczywiście towarzyszy temu znaczny spadek mocy. jak depnę na pedał to praktycznie nie idzie, no i czuć mocno te drgania. natomiast na jałowym biegu np. podczas postoju na światłach co prawda silnik się nie trzęsie, ale co jakiś czas jednorazowo mocno szarpnie silnikiem, że cała buda się zatelepie i widać w tym momencie spadek obrotów na obrotomierzu.
umówiłem się do mechanika i podczas jazdy do niego objawy, które opisałem powyżej trochę ustąpiły, mianowicie nie występowały wstrząsy na biegu jałowym, a w trakcie jazdy może było czuć te drgania podczas dodawania gazu, ale czasem coś tam załapało i jakoś to auto jechało.
byłem u mechanika i powiedział, że elektryk jest teraz na urlopie, ale postara się sam coś wybadać. okazało się, że znalazł na cewce powypalane styki, które oczyścił, dodatkowo wymienił przewody wysokiego napięcia. i ogólnie zdiagnozował to jako przyczynę. i problem zniknął. dodam jeszcze, że świece były wymieniane 2 miesiące temu i jeszcze raz sprawdzone jeszcze podczas tej wizyty. wróciłem zadowolony do domu (wszystko było ok). jakieś dwie godziny później pojechałem do apteki (wszystko było ok), kupiłem co miałem kupić, wsiadłem w auto i w drodze powrotnej problem wrócił w tym pierwotnym, gorszym wydaniu, czyli mocne drania i wstrząsy na jałowym.
czy rozsądnym jest przypuszczać, że to dalej wina cewki? że te działania mechanika dały tylko chwilowy efekt? mechanik jest zaufany, nie mam absolutnie do niego pretensji, znalazł przyczynę, naprawił i było w porządku. ale może przez to, że cewka działała na tych wypalonych stykach, w środku zaszły takie zmiany, że tylko chwilę podziałała.
mój brat w Mondeo miał cewkę do wymiany i objawy miał identyczne.
będę wdzięczny za jakieś sugestie.

pozdrawiam

edit:
wygląda na to, że to była cewka. dziś wymieniona na nową i objawy ustały. gdyby ktoś miał objawy podobne do powyższych, to można celować w uszkodzoną cewkę.
Ostatnio zmieniony pn sty 13, 2014 22:55 przez tekosz, łącznie zmieniany 1 raz.



suhotnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 08, 2011 08:30
Lokalizacja: Dolny Śląsk

trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: suhotnik » czw sty 09, 2014 22:11

U mnie jak kupiłem autko trzęsło autem nieraz przy zmianie biegów... Nie zawsze, ale bywało...
Ostatnimi czasy zaczęło mocno trząś autem przy obrotach 1800-2400... Po paru dniach strzeliła skrzynia.
Po wymianie skrzyni wszelkie objawy ustąpiły :)


grittz
suhotnik

Awatar użytkownika
slobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob paź 08, 2011 13:17
Lokalizacja: LK

Re: trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !

Post autor: slobek » czw kwie 10, 2014 15:00

Witam, chciałbym odnowić temat, u mnie po zmianie świec, przewodów WN i cewki dalej szarpie, może któryś z kolegów rozwiązał już problem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości