Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Witam wszystkich!
Jako świerzak od razu proszę was o pomoc,aż głupio.
Walczę aktualnie z AKL-em 2000r bez LPG,chwilami mam dość ale jeszcze się nie poddałem.
Do rzeczy,
Auto po odpaleniu się dusiło i gasło,przeczytałem każdy związany z tym temat tu na forum oraz innych i postanowiłem naprawić.
Co zrobiłem:
-przeczyściłem przepustnice
-wymieniłem harmonijkę i 2 węże
-przemyłem przepływomierz na błysk
-rozebrałem cały kolektor dolot. wymieniłem uszczelki przeczyściłem styk głowicy i całość zebrałem
-rozebrałem alternator,przeczyściłem dosłownie wszystkie "masy i plusy" na błysk.
-wtyki ECU i wtyczki od lambdy,cz.temperatury,przepływki i przepustnicy sprawdzone
-bezpieczniki przekaźniki sprawdzone
-potraktowałem wszędzie plakiem i szczelny
Auto odpala od strzała bez naduszenia na gaz,ale wskakuje na obroty 1300-1700.Rozgrzałem gadzine do 100st aby wiatraki się załączyły,po czym zgasiłem wykasowałem błędy
i zrobiłem adaptację na 098kanale według instrukcji.Odpaliłem od razu a obroty się uspokoiły i były książkowe 850.
I teraz zaczyna się cyrk,jak tylko go przygazuję tak do 3000,to znowu się zacinają na 1300-1600 i falują.
-Postanowiłem odpiąć wtyczkę od sondy i znowu odpaliłem...wywala błędy od sondy obroty bez zmian,założyłem z powrotem zgasiłem.
-Wypiąłem od czujnika temp(4pin)przy skrzyni i ciężko odpalił bo się dusił a obroty książkowe,przygazuje i znowu się zacinają.
Co dziwne patrzę na vagcom a tam błędy:
00525,00668 i 00522,00533. Kasuję i obroty się stabilizują do 850,patrzę na pomiary w 001- Colant Temp. pokazuje normalnie rosnącą temperaturę!!???-jak to możliwe???
Przecież wtyczka wyciągnięta???
Jak wszystko pospinam do kupy,zawsze wywala mi dwa te same błędy:00525,00668.
Bez znaczenia czy skasuje,po ponownym odpaleniu wracają.Jak pisałem po kasowaniu i adaptacji wszystko ok jak przygazuje zacina się na 1300 faluje i wywala 00533.
Kasuję 00533 i błąd nie powraca ale dalej obroty falują...
Panowie doradźcie coś bo ręce opadają,nie jest to moje jedyne auto...mam pojęcie o motoryzacji, nie jedno naprawiałem...
Ale to co VAG wymyślił w tym wolnossaku przekracza wszelkie granice.To chyba najgorszy silnik jaki kiedykolwiek widziałem no poza 2.0TDI z początku 05-08r.
Pomoże ktoś ??
Jako świerzak od razu proszę was o pomoc,aż głupio.
Walczę aktualnie z AKL-em 2000r bez LPG,chwilami mam dość ale jeszcze się nie poddałem.
Do rzeczy,
Auto po odpaleniu się dusiło i gasło,przeczytałem każdy związany z tym temat tu na forum oraz innych i postanowiłem naprawić.
Co zrobiłem:
-przeczyściłem przepustnice
-wymieniłem harmonijkę i 2 węże
-przemyłem przepływomierz na błysk
-rozebrałem cały kolektor dolot. wymieniłem uszczelki przeczyściłem styk głowicy i całość zebrałem
-rozebrałem alternator,przeczyściłem dosłownie wszystkie "masy i plusy" na błysk.
-wtyki ECU i wtyczki od lambdy,cz.temperatury,przepływki i przepustnicy sprawdzone
-bezpieczniki przekaźniki sprawdzone
-potraktowałem wszędzie plakiem i szczelny
Auto odpala od strzała bez naduszenia na gaz,ale wskakuje na obroty 1300-1700.Rozgrzałem gadzine do 100st aby wiatraki się załączyły,po czym zgasiłem wykasowałem błędy
i zrobiłem adaptację na 098kanale według instrukcji.Odpaliłem od razu a obroty się uspokoiły i były książkowe 850.
I teraz zaczyna się cyrk,jak tylko go przygazuję tak do 3000,to znowu się zacinają na 1300-1600 i falują.
-Postanowiłem odpiąć wtyczkę od sondy i znowu odpaliłem...wywala błędy od sondy obroty bez zmian,założyłem z powrotem zgasiłem.
-Wypiąłem od czujnika temp(4pin)przy skrzyni i ciężko odpalił bo się dusił a obroty książkowe,przygazuje i znowu się zacinają.
Co dziwne patrzę na vagcom a tam błędy:
00525,00668 i 00522,00533. Kasuję i obroty się stabilizują do 850,patrzę na pomiary w 001- Colant Temp. pokazuje normalnie rosnącą temperaturę!!???-jak to możliwe???
Przecież wtyczka wyciągnięta???
Jak wszystko pospinam do kupy,zawsze wywala mi dwa te same błędy:00525,00668.
Bez znaczenia czy skasuje,po ponownym odpaleniu wracają.Jak pisałem po kasowaniu i adaptacji wszystko ok jak przygazuje zacina się na 1300 faluje i wywala 00533.
Kasuję 00533 i błąd nie powraca ale dalej obroty falują...
Panowie doradźcie coś bo ręce opadają,nie jest to moje jedyne auto...mam pojęcie o motoryzacji, nie jedno naprawiałem...
Ale to co VAG wymyślił w tym wolnossaku przekracza wszelkie granice.To chyba najgorszy silnik jaki kiedykolwiek widziałem no poza 2.0TDI z początku 05-08r.
Pomoże ktoś ??
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pn lip 29, 2013 23:26
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Sprawdź szczelność dolotu i stan uszczelek kolektora ssącego. Jak to nie pomoże to podmień przepustnicę.
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Mnie to podlatuje problemem z nad/podciśnieniem. Sprawdzałeś czy cały układ ciśnieniowy jest OK?
---
facebook.com/*#cenzura#*
facebook.com/*#cenzura#*
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Witam,cały dolot jest uszczelniony na maxa,uszczelki wymieniłem na nowe-sprawdzałem wszystko na plaku.A jak wykasuję błędy zrobię adaptację to odpala jak w książce i trzyma 850 obrotów.
Jak tylko dodam gazu,od razu zawiesza się na 1200-1600 i faluje,wyskakują dwa błędy 668,525.
Węże też posprawdzałem...nie wiem jednak co dokładnie jest odpowiedzialne za układ pod/ciśnieniowy.
Ale najdziwniejszą sprawą jest odczyt temperatury, odłączę wtyczkę odpalę silnik i w vagu widzę jak temp. powoli rośnie???? a na zegarach strzałka leży na zero.
sprawdzałem na polskim 4.9/311.2/vcds 1.1 kabel sprawny w 100% działa i pomaga w innych autach od 4lat.
Ten silnik to nie zły wynalazek.
Dzisiaj wymieniam czuj. temperatury jak nie pomoże to sondę.
Jak tylko dodam gazu,od razu zawiesza się na 1200-1600 i faluje,wyskakują dwa błędy 668,525.
Węże też posprawdzałem...nie wiem jednak co dokładnie jest odpowiedzialne za układ pod/ciśnieniowy.
Ale najdziwniejszą sprawą jest odczyt temperatury, odłączę wtyczkę odpalę silnik i w vagu widzę jak temp. powoli rośnie???? a na zegarach strzałka leży na zero.
sprawdzałem na polskim 4.9/311.2/vcds 1.1 kabel sprawny w 100% działa i pomaga w innych autach od 4lat.
Ten silnik to nie zły wynalazek.
Dzisiaj wymieniam czuj. temperatury jak nie pomoże to sondę.
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Był tu kiedyś opisywany podobny przypadek. Tam wtedy winnym okazał się węzyk idący do serwa. Sprawdź go tak samo jak i zaworek na tym przewodzie czy puszcz tylko w 1 stronę. Warto tez sprawdzic dokładnie taki wąż gumowy co idzie spod korka wlewu oleju do tej harmonijkowej rury dolotu.
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Wiem o który chodzi,niby jest ok po całości przeleciałem go plakiem.
Ale nie wiem czy można ten zaworek ot tak ściągnąć bez oporu....bo przewód jest z twardego plastiku.
Wymienię czuj temp. jak nie pomoże to też sondę.
Ale nie wiem czy można ten zaworek ot tak ściągnąć bez oporu....bo przewód jest z twardego plastiku.
Wymienię czuj temp. jak nie pomoże to też sondę.
Re: Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
witam
tps przy przepustnicy czyli potencjometr , przerabiałem temat , przy tego rodzaju usterce pojawiaja się błędy które moga bezpośrednio nie byc
zwiazane z objawem w/wym .Podmiana przepustnicy rozwiązała problem.W zasadzie jedynie oryginał przepustnicy daje gwarancję bez problemów
i tutaj tylko używka z w miare pewnego żródła , ponieważ nowa to niestety cena zaporowa .Kupiłem jedną z alledrogo i niestety okazała
się wadliwa natomiast następna sprawuje się znakomicie
pozdrawiam
tps przy przepustnicy czyli potencjometr , przerabiałem temat , przy tego rodzaju usterce pojawiaja się błędy które moga bezpośrednio nie byc
zwiazane z objawem w/wym .Podmiana przepustnicy rozwiązała problem.W zasadzie jedynie oryginał przepustnicy daje gwarancję bez problemów
i tutaj tylko używka z w miare pewnego żródła , ponieważ nowa to niestety cena zaporowa .Kupiłem jedną z alledrogo i niestety okazała
się wadliwa natomiast następna sprawuje się znakomicie
pozdrawiam
Re: Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Ten wąż często pęka przy zaworku jednostronnym.marcin7x5 pisze:Był tu kiedyś opisywany podobny przypadek. Tam wtedy winnym okazał się węzyk idący do serwa. Sprawdź go tak samo jak i zaworek na tym przewodzie czy puszcz tylko w 1 stronę. Warto tez sprawdzic dokładnie taki wąż gumowy co idzie spod korka wlewu oleju do tej harmonijkowej rury dolotu.
Odepnij wtyczkę od przepustnicy i sprawdz co się będzie działo.
---
facebook.com/*#cenzura#*
facebook.com/*#cenzura#*
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Aktualności z placu boju,
Chcąc wykręcić sondę ściągnąłem osłonę kolektora i mym oczom ukazał się pęknięty kolektor pomiędzy 3/4 wydechem...
Zamówiłem w dobrym stanie używkę razem z sondą bo starej w pieruny za nic nie idzie wykręcić bo przyrdzewiała.
"Nowa" sonda wygląda o niebo lepiej praktycznie jak po roku przelotu z gwarancją.
Aha wymieniłem czujnik temp.bez rezultatu....rozebrałem też przepustnicę,a jako,że zajmowałem się wcześniej elektroniką posprawdzałem i przeczyściłem 2 potencjometry oraz mikro stycznik,wszystko działa jak należy.
Nie wiem jeżeli po wymianie kolektora i sondy nie będzie efektu spalę ten szrot...
P.s Wąż od kolektora do pompy z zaworkiem sprawdzony...jakoś go ściągnąłem i sprawdziłem na sprężarce działa jak należy nie przepuszcza .
Chcąc wykręcić sondę ściągnąłem osłonę kolektora i mym oczom ukazał się pęknięty kolektor pomiędzy 3/4 wydechem...
Zamówiłem w dobrym stanie używkę razem z sondą bo starej w pieruny za nic nie idzie wykręcić bo przyrdzewiała.
"Nowa" sonda wygląda o niebo lepiej praktycznie jak po roku przelotu z gwarancją.
Aha wymieniłem czujnik temp.bez rezultatu....rozebrałem też przepustnicę,a jako,że zajmowałem się wcześniej elektroniką posprawdzałem i przeczyściłem 2 potencjometry oraz mikro stycznik,wszystko działa jak należy.
Nie wiem jeżeli po wymianie kolektora i sondy nie będzie efektu spalę ten szrot...
P.s Wąż od kolektora do pompy z zaworkiem sprawdzony...jakoś go ściągnąłem i sprawdziłem na sprężarce działa jak należy nie przepuszcza .
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 10:28
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
wyciąg wtyczkę od czujnika ciśnienia oleju na pompie wspomagania i zobacz czy obroty się uspokoją.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pn lip 29, 2013 23:26
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Czujnik też może załatwić sprawę. Miałem taki przypadek w toledo z tym silnikiem.
Re: Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Wymień te portki a jak nie pomoże to wymień przepustnice na oryginalną używkę. przeczyszczenie nic nie da. Wytarły się grafitowe ścieżki potencjometru lub straciły na pewnym odcinku swoje parametry.
Słynny 1.6 AKL-przepustnica,pomiar temp.
Witam ten sam problem miałem No i tez mam magicznego akl Czujnik od pompy wspomagania 2-pinowy odepnij odrazu poczujesz roznice Ponadto na odpalonym silniku odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy wali ostrym powietrzem z olejem w gore Jesli tak to masz do roboty głowice albo pierscienie na tłokach ( ja tak miałem i tez mam lpg). Co do przepustnicy mozna w bardzo latwy sposob ja sprawdzic. Przy odpalonym silniku jedna reka dodajesz linka gazu i puszczasz a druga trzymasz na laczeniu linki z plastikowym kołem , i wtedy mozesz wyczuc ze bez dodawania gazu przepustnica robi sobie delikatne drgania, korekty.. Jezeli nie dziala mozesz ołowkiem namazac na styki potencjometru. No chyba ze masz pieniadze to kupuj przepustnice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości